کد خبر: 1236003
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
زیبایی‌نژاد: ستاد مردمی برگزاری این مراسم باعث شد مجموعه دستگاه‌های فرهنگی جمع شوند تا با کمک گروه‌های‌جهادی و مردمی عید غدیر را گرامی بدارند
 مصطفی شاه کرمی

جوان آنلاین: سخنگوی ستاد مردمی برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با اشاره به اینکه در ۳۰۰ شهر کشور شاهد برپایی میهمانی کیلومتری عید غدیر خواهیم بود، گفت: تجربه برگزاری میهمانی کیلومتری غدیر در ایران موجب‌شده تا امسال پنج کشور برزیل، هند، لبنان، افغانستان و پاکستان نیز با همین الگوی میهمانی غدیر، میهمانی کیلومتری غدیر بر پا کنند. 
دومین نشست خبری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر روز گذشته در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد. ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی برگزاری میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در این نشست ضمن تشکر از سازمان صدا و سیما به خاطر جابه‌جایی زمان آخرین مناظره نامزد‌های انتخابات در روز عید غدیر برای حضور باشکوه‌تر مردم در مراسم میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: امسال جشن مردمی عید غدیر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از میدان آزادی تا تقاطع خیابان دماوند و بزرگراه امام علی (ع) با ۲هزار و ۲۰۰ موکب مردمی برگزار می‌شود که به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داریم و این در حالی است که ۶۰۰ موکب نیز در لیست رزرو قرار دارند؛ البته در ۳۰۰ شهر کشور شاهد میهمانی کیلومتری غدیر خواهیم بود. 

 مردم؛ میزبان و میهمان جشن غدیر
زارع با بیان اینکه جمع مسافت‌هایی که به همین مناسبت در سطح‌کشور برگزار خواهد شد تا ۳۶۰ کیلومتر می‌رسد، افزود: حدود ۱۵ هزار دیگ غذای نذری در این روز طعامی را برای توزیع میان مردم طبخ می‌کنند و حتی در این راستا تعدادی از موکب‌های مردم لبنان، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان که در تهران برپا می‌شود با غذای سنتی سرزمین خود میزبان مردم تهران خواهند بود. 
وی با اظهار این مطلب که در میهمانی کیلومتری غدیر سال جاری ۲۲ موکب از اقوام مختلف از مردم پذیرایی می‌کنند، گفت: تجربه برگزاری میهمانی کیلومتری غدیر در ایران موجب شده تا امسال پنج کشور برزیل، هند، لبنان، افغانستان و پاکستان نیز با همین الگوی میهمانی غدیر، میهمانی کیلومتری غدیر بر پا کنند. 
وی در ادامه با اشاره به سه اتفاق ویژه طراحی‌شده برای امسال بیان داشت: به واسطه استقبال خوب مردم از اجرای نورافشانی در سال گذشته پیش‌بینی کردیم تا این برنامه را امسال در ۲۶ نقطه اجرا کنیم، علاوه بر این ۱۰۰تیم پروازی نمایش هوایی برنامه‌های جذابی را برگزار می‌کنند و همچنین حجم زیاد بادکنک نیز در این مراسم به هوا فرستاده می‌شود. در هر صورت دغدغه ما در این جشن این است که مجموعه‌های مردمی و مردم درگیر برنامه شوند. جشنی است که مردم هم میزبان و هم میهمان هستند. فقط در تهران ۶۰۰ هزار تراکنش مالی برای مراسم داشتیم که در حوزه نذر مالی و کمک مالی برای این جشن فعال بودند. اگر میانداری شهرداری تهران نبود، شاید اتفاق نمی‌افتاد یا با این کیفیت رخ نمی‌داد. 

 همه دستگاه‌ها پای کار غدیر
در ادامه این نشست خبری مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران نیز گفت: ستاد مردمی برگزاری مراسم جشن میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر باعث شده تا مجموعه دستگاه‌های فرهنگی جمع شوند تا با کمک گروه های‌جهادی، مردمی و هیئت‌ها عید غدیر را گرامی بدارند، بنابراین در این راستا تمام مجوعه‌های شهرداری کمک و پشتیبانی‌های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر جشن مورد اشاره انجام می‌دهد. 
وی افزود: انتشار کتابچه جشن ۱۰ کیلومتری غدیر به صورت چند رسانه‌ای ویژه کوکان و نوجوانان، سفارش کار به ۱۰ گروه نقاله‌خوانی برای اجرای برنامه در طول مسیر، اجرای سرود در سکوی‌های اصلی و فرعی مسیر برگزاری جشن غدیر، برپایی ۳۴ سیاه چادر، برپایی ۳۲موکب سلامت محور، برافراشتن ابر پرچم‌های ویژه این روز‌ها در شهر تهران، اجرای نور افشانی در ۲۰ نقطه تهران، جابه‌جایی مردم توسط ناوگان اتوبوسرانی از ساعت ۱۵ روز جشن از نقاط تعیین‌شده به محل برگزاری مراسم، جابه‌جایی مردم به محل مراسم جشن غدیر توسط ۳۰۰ دستگاه تاکسی ون، افزایش ساعت کاری مترو تا ساعت ۲۳ و رایگان شدن مترو در مسیر برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر بخشی از برنامه‌های شهرداری است. 

 از ایران تا غزه
احسان خداپرست، مسئول پویش اهدای عروسک و اسباب‌بازی به کودکان غزه و جشن خیابانی عید غدیر نیز با اشاره به اینکه امسال سومین سال اجرای این پویش است، بدین ترتیب اسباب‌بازی‌هایی که در میهمانی ۱۰کیلومتری غدیر جمع می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر توزیع بخشی از این اسباب‌بازی‌ها در مناطق محروم کشورمان بخش دیگری از آن‌ها به وسیله کشتی به دست کودکان غزه هم می‌رسد. علاقه‌مندان برای مشارکت در این پویش می‌توانند از طریق خرید اسباب‌بازی با تخفیف ویژه یا پرداخت هزینه اقدام کنند، بنابراین امسال در میدان امام‌حسین سازه‌ای نمادین از کشتی تعبیه‌شده تا خانواده‌ها اسباب‌بازی‌های اهدایی را داخل این کشتی برای ارسال به کودکان غزه قرار دهند. 
محمد جواد واعظی، دبیر پویش لقمه میلیونی جشن غدیر هم عنوان کرد: امسال تاکنون ۲۲۵ هزار و ۹۱۶ لقمه توسط ۲هزارو۸۵۴ خانواده و ۴۹۶ گروه از نقاط مختلف کشور آماده شده و این در حالی است که تاکنون از ۷۸ شهر نیز ثبت‌نام داشتیم و در ۵۰ نقطه مسیر میهمانی توزیع می‌شود. 
واعظی در ادامه اظهار داشت: ایده اولیه از مجمع ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تهران آغاز شد. سال گذشته این کار شکل گرفت و ۶ هزار خانواده در این طرح شرکت کردند که ۶۰۰ هزار لقمه در جشن کیلومتری غدیر توزیع شد. امسال گروه‌های مردمی اضافه شده و ترکیب اولیه جابه‌جا شده و مجموعه‌های مختلفی اعم از دانشجویی و غیر‌دانشجویی و مردمی متشکل از بانوان و آقایان را شکل می‌دهند. 
دبیر پویش لقمه میلیونی جشن غدیر با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته کار‌های رسانه‌ای و ارتباطی آن شکل گرفته اظهار داشت: گروه‌های مختلف مردمی را انسجام داده‌ایم و امیدواریم امسال به برکت نام امیرالمؤمنین فضایی متفاوت‌تر از سال گذشته را رقم بزنیم و نقشی را در این میهمانی کیلومتری داشته‌باشیم. 
واعظی خاطر نشان کرد: مدیریت فرایند پویش مردمی لقمه میلیونی به دو شکل صورت می‌گیرد؛ نخست در سایت Ghadiryar. ir در حال ثبت‌نام افرادی هستیم که علاقه‌مند به مشارکت در این پویش هستند، دوم اینکه افراد علاقه‌مند برای مشارکت در این پویش می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۱۰۰۰۷۷۵۵ آمادگی حضور خود را در این پویش ثبت کنند.

برچسب ها: جشن غدیر ، غزه ، مردم ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار