کد خبر: 1235346
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سرهنگ صهیونیست اذعان کرد
ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از ششم می (۶ خرداد) حمله زمینی به رفح را آغاز کرده که آوارگی بیش از یک میلیون فلسطینی را به دنبال داشته است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه راست‌گرای افراطی او همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند و تأکید می‌کنند که ادامه وضع موجود، دستاورد منتهی به پیروزی را به دنبال خواهد داشت

جوان آنلاین: یکی از مقامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در تشریح تحولات میدانی در رفح با اشاره به وجود تونل‌های حماس، مشکلات این رژیم حین جنگیدن در رفح را به حدی دشوار توصیف کرد که برای آن تعبیر طاقت فرسا را به کار برد. 
ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از ششم می (۶ خرداد) حمله زمینی به رفح را آغاز کرده که آوارگی بیش از یک میلیون فلسطینی را به دنبال داشته است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه راست‌گرای افراطی او همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند و تأکید می‌کنند که ادامه وضع موجود، دستاورد منتهی به پیروزی را به دنبال خواهد داشت. با این حال صدا‌ها از داخل اراضی اشغالی به ویژه از میان چهره‌های نظامی و سیاسی بیانگر نگاه دیگری است. روزنامه جروزالم‌پست به نقل از یائیر زوکرمان، سرهنگ ارتش اشغالگر نوشت که با وجود تونل‌های متعدد در رفح، مأموریت در این منطقه طاقت‌فرسا است. ضمن اینکه تقریباً در تمام خانه‌های شهر رفح در جنوب نوار غزه تونل‌هایی وجود دارد و پیشرفت نیرو‌ها را کند می‌کند. زوکرمان گفت که تنها در چند روز گذشته، سربازانش ۱۷ تونل را در رفح پیدا کردند و این تونل‌ها خانه‌های محله‌ها را به هم متصل می‌کنند که پیچ و خم بزرگی را تشکیل می‌دهند و خانه‌های شهر از طریق سوراخ‌هایی در دیوار‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. این فرمانده نظامی ارتش اشغالگر توضیح داد که حماس علاوه بر این، دوربین‌های زیادی را در رفح نصب کرده تا نبرد را از بالا و زیر زمین مدیریت کند. وی گفت که از جمله چالش‌های پیش روی نیروهایش، بمب‌گذاری منازل و اتاق‌های موجود در شهر قبل از ورود نیرو‌های اسرائیلی و انفجارشان از راه دور است که به نظر می‌رسد اظهارنظری درباره کشته شدن چهار سرباز صهیونیست در هفته گذشته در بمب‌گذاری خانه‌ای باشد که فکر می‌کردند این نقاط فاقد مواد منفجره است. جروزالم‌پست نوشت که زوکرمان به خبرنگارانی که تل‌آویو به آن‌ها اجازه داده بود به رفح بروند، تصویری از یک در باز کمد و سوراخی در دیوار سیمانی منتهی به خانه همسایه را نشان داد و گفت: «این نوع دیگری از میدان جنگ است.» او تأکید کرد که نیرو‌های اسرائیلی در رفح وجب به وجب و در رو و زیر زمین می‌جنگند. فرمانده ارتش اشغالگر در رفح با بیان اینکه نیروهایش انبار‌های تسلیحات و موشک‌هایی را پیدا کردند که برخی از آن‌ها دوربرد بودند، بر لزوم دادن زمان کافی به ارتش اشغالگر برای تکمیل مأموریت خلع سلاح منطقه تأکید کرد. همچنین، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که پس از حدود ۴۰ روز جنگ، ارتش هنوز تا تکمیل مأموریت محوله فاصله دارد. در همین رابطه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به «شکست دردناک» این رژیم در جنگ با نیرو‌های مقاومت فلسطین و لبنان، اعتراف کرد که این جنگ هزینه‌های زیادی برای تل‌آویو به همراه داشته است. گالانت اظهار داشت: «جنگ سختی که وارد آن شدیم، ناگهانی آغاز شد و بهای سنگینی را پرداختیم که تا به حال سابقه نداشته است.» گالانت اظهار داشت که نیرو‌های ارتش، موساد و سرویس‌های امنیتی اسرائیلی از هشت ماه پیش در هفت جبهه می‌جنگند و چنین جنگی هیچ وقت سابقه نداشته است. 

 نخستین حمله پهپادی حماس به غلاف غزه
رژیم صهیونیستی عملیات بمباران و تخریب را در محور «الشهدا» که در میان صهیونیست‌ها به محور «نتساریم» معروف است، تشدید کرده است تا با تسلط و باقی ماندن طولانی مدت در آنجا از آن به عنوان اهرمی در مذاکرات تبادل اسرا استفاده و از سوی دیگر محاصره بر نوار غزه را تشدید کند. به‌رغم این اقدامات، روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی صهیونیست نوشت: «واحد‌های حماس در جنوب نوار غزه از تاکتیک‌های ارتش اسرائیل در جا‌های دیگر درس گرفتند.» این مقام نظامی صهیونیست که نامش فاش نشد، با بیان اینکه جنگ با حماس در رفح، شدیدتر از دیگر مناطق غزه بود، مدعی شد: «هدف ما اکنون شکست دادن تیپ رفح است و درگیری‌ها هرگز پایان نمی‌یابد.» ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پرتاب یک شیء مشکوک هوایی از نوار غزه و فرود آن در مناطق «غلاف غزه» در جنوب این باریکه را رصد کرده است. روزنامه یدیعوت‌آحارانوت در این باره گزارش داد که آژیر‌های خطر صبحگاه چهارشنبه در مناطق غلاف غزه شنیده شد که برای اولین بار از نوامبر گذشته درباره نفوذ پهپاد هشدار می‌داد. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که مقاومت فلسطین یک پهپاد انتحاری را به سمت مناطق غلاف غزه پرتاب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار