کد خبر: 1233755
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
کاربران شبکه‌های اجتماعی از توقعات خود از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم نوشتند
کاربران روی مسائلی از کشور دست گذاشتند که باید اولویت هر رئیس‌جمهور باشد. آن‌ها همچنین تأکید کردند نامزد‌ها باید از وعده‌های پوچی که امیدآفرینی‌های کاذب می‌کند و سپس موجب سرخوردگی هواداران می‌شود، جلوگیری کنند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم

جوان آنلاین: با آغاز تبلیغات کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری دولت چهاردهم کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در توییت‌هایی از توقعات خود از رئیس‌جمهور آینده و وظایف او در دولت بعدی نوشتند. کاربران روی مسائلی از کشور دست گذاشتند که باید اولویت هر رئیس‌جمهور باشد. آن‌ها همچنین تأکید کردند نامزد‌ها باید از وعده‌های پوچی که امیدآفرینی‌های کاذب می‌کند و سپس موجب سرخوردگی هواداران می‌شود، جلوگیری کنند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 


 علی شمخانی:
رقابت جدی و اخلاق مدارانه، میان سلیقه‌های سیاسی مختلف حاضر در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، زمینه حضور فعال و آگاهانه گروه‌های مختلف اجتماعی در این عرصه و ‎مشارکت قدرت ساز را رقم خواهد زد. آینده بسیار روشن است. 
 محمد فاضلی:
‏آقای پزشکیان جراح قلب هستید. بیمارتان را بدون آزمایش‌ها، تصویربرداری، مشورت با سایر تخصص‌ها و بدون کادر درمان باتجربه، درمان و راهی اتاق عمل نمی‌کنید. اگر رئیس‌جمهور شدید، با اقتصاد، سیاست خارجی، محیط‌زیست و جامعه ایران هم همین گونه با احتیاط رفتار کنید. تخصص را محترم بشمارید. 
 میثم ظهوریان:
جایگاه ریاست جمهوری به معنای دسترسی به میزان قابل توجهی از منابع اقتصادی (شرکت ها، صندوق‌های بازنشستگی، پروژه‌ها و...) است. سلامت اقتصادی شخص رئیس‌جمهور و شبکه همراه یا مورد وثوق او پیش نیاز استفاده مؤثر از این دارایی‌ها در راستای منافع ملت است. 
 احمد روستایی:
مسئله آموزش‌وپرورش و عدالت و فقر آموزشی باید در اولویت دولت چهاردهم باشد. آینده بدون آموزش‌وپرورش ساختنی نیست. نامزد‌ها برنامه‌های خودشان را اعلام کنند. 
 سکینه اشرفی:
سازوکار اقتصاد تحریف شده را نمی‌توان بدون اقدامات گسترده، اساسی و جامع تغییر داد تا از طریق آن کشور را در مسیر صحیح قرارداد. این اقدامات باید قادر باشد مجموعه‌ای از امتیازات و انگیزه‌هایی را که در تاروپود قوانین اقتصادی بافته شده، از میان بردارد. ‎#بازنویسی_اقتصادی
 سیدامیر سیاح:
کاش هرکه رئیس‌جمهور شود، ساختار‌های اداری کهنه و ناکارآمد را بکوبد و [اگر وجودشان لازم است]از نو بسازد مثل: ۱. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛ ۲. سازمان تعزیرات حکومتی؛ ۳. ستاد تنظیم بازار و ۴. کمیته‌های تخصیص ارز رانتی. 
 فاطمه محمدی:
در دولت چهاردهم باید در حوزه خانواده اقدامات اثربخش، جدی و عاجلی صورت گیرد. معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور باید به سیاستگذاری در سطوح کلان و حل مشکلات خاص زنان بپردازد و از امور اجرایی فاصله بگیرد. امری که در دولت سیزدهم محقق نشد!
 سیدیاسر جبرائیلی:
کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید نسبت خود را با مهم‌ترین معضل اقتصاد ایران یعنی دلاریزه شدن خرج ملتی که دخل ریالی دارد، روشن کنند. پیروزی کسی که فهمی از این معضل ندارد و قائل به راهکار‌های متعارف و نخ‌نما برای حل مشکلات اقتصادی است، گشایشی در زندگی ملت ایجاد نخواهد کرد. 
 حسین سیستانی:
کارویژه رئیس‌جمهور نه پل ساختن است و نه فهرست کردن باید‌ها و نبایدها؛ فلذا ما به مجموعه‌ای از: ۱. تجربه کار اجرایی از صف تا ستاد در دولت؛ ۲. دانش تخصصی و استراتژیک؛ ۳. درک عمیق و تعهد اصیل به مبانی و ۴. شبکه‌ای از مدیران مجرب و متخصص نیاز داریم. 
 امیرحسین:
وعده‌های توخالی و تخیلی جهت امیدآفرینی کاذب و عدم نگرش واقع بینانه، صادقانه و علمی به مسائل و چالش‌ها و بی‌توجهی به بدیهیاتی مثل نقش تسهیل‌گری قوه مجریه، میراث شوم اکت‌های سیاسی برخی کاندیدا‌ها در ادوار انتخابات گذشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار