کد خبر: 1233390
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
پس از استعفای دو نفر از کابینه جنگی اسرائیل، رئیس بخش سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که ماهیت این رژیم خونریزی است و هیچ تفاوتی ندارد که چه کسی در کابینه حضور داشته باشد.

جوان آنلاین: «سامی ابوزهری» رئیس بخش سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه تأکید کرد که استعفای «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتز» از کابینه نتانیاهو، نشانگر شکست این کابینه در تحقق اهدافش است. ابوزهری به شبکه خبری الجزیره گفت: آیزنکوت و گانتز قصد دارند در زمان مناسب و پیش از اینکه کشتی غرق شود، از آن خارج شوند».

به گزارش فارس، در پی شکست‌های میدانی و سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه و به ویژه ناتوانی در آزادی اسرای اسرائیلی، «بنی گانتز» رهبر حزب «اردوگاه دولت» ساعتی پیش از عضویت در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد.

گانتز طی کنفرانسی مطبوعاتی با بیان اینکه تصمیم خروج از کابینه پیچیده و دردناک است، گفت: «نتانیاهو مانع از تحقق پیروزی واقعی می‌شود. ملاحظات سیاسی در دولت نتانیاهو در مسیر تصمیمات استراتژیک در جنگ غزه سنگ‌اندازی می‌کند، پیروزی واقعی این است که آزادی اسیران قبل از ملاحظات سیاسی قرار بگیرد».

گانتز خطاب به یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت: تو باید شجاع باشی و آنچه را که لازم است انجام دهی. من خواهان این هستم که ساکنان شمال به منازلشان بازگردانده شوند و یک ائتلاف منطقه‌ای شکل بگیرد، من از نتانیاهو می‌خواهم تا زمانی مورد توافق را برای برگزاری انتخابات تعیین کند و یک کمیته تحقیقات درباره شکست‌ها در ۷ اکتبر تشکیل دهد.

ابوزهری تأکید کرد که استعفا‌های نظامی و سیاسی در رژیم سیاسی، پایان ندارد و ثابت می‌کند که نظام سیاسی در این رژیم، فروپاشیده است. وی با بیان اینکه از نظر حماس، بین نتانیاهو گانتز هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: «هر دوی این‌ها آدمکش هستند و به دنبال نابودی هستند. به طور کلی، جامعه اسرائیل، خونریز است».

این رهبر حماس با اشاره به اینکه تا پیش از کشتار اردوگاه «النصیرات» که بیش از ۲۰۰ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیدند، نقطه نظرات نهایی درباره برگه مذاکره با میانجی‌ها مطرح شده بود، تصریح کرد: هدف از این کشتار، ممانعت از حصول هر گونه توافقی بود که پایان بخش جنگ در غزه است. ابوزهری با تأکید بر اینکه دولت آمریکا در عملیات آزادی اسرای اسرائیلی، از نظر نظامی دخالت داشت، در پایان تأکید کرد: «دولت بایدن هم از نظر جنایتکاری، کمتر از اسرائیل نیست؛ زیرا از کشتار النصیرات استقبال کرد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار