کد خبر: 1233351
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
صهیونیست‌ها به بهانه آزاد کردن چهار اسیر خود، اردوگاه النصیرات واقع در مرکر نوار غزه را به خاک و خون کشیدند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هم سعی کرد با به کار بردن عبارت «عملیاتی پیچیده» ضمن سرپوش گذاشتن بر جنایت صورت گرفته، توانایی نظامی این رژیم را در حد اعلای خود جلوه دهد

جوان آنلاین: شواهد متقن، دست‌های پشت پرده واشینگتن را همراه با رژیم صهیونیستی در جنایت اردوگاه النصیرات تأیید می‌کند. تل‌آویو نه‌تن‌ها این کشتار را با استفاده از اسکله امدادرسانی امریکایی‌ها صورت داده، بلکه از پوشش امدادگران هم برای پیشبرد هدف خود استفاده کرده است. به‌رغم همه این‌ها این جنایت بنابر اذعان منابع صهیونیستی، نمی‌تواند به توافق و آزادسازی بقیه گروگان‌ها کمک کند. 

صهیونیست‌ها به بهانه آزاد کردن چهار اسیر خود، اردوگاه النصیرات واقع در مرکر نوار غزه را به خاک و خون کشیدند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هم سعی کرد با به کار بردن عبارت «عملیاتی پیچیده» ضمن سرپوش گذاشتن بر جنایت صورت گرفته، توانایی نظامی این رژیم را در حد اعلای خود جلوه دهد. با این همه، افشای نشانی از کمک اطلاعاتی ایالات متحده در کشتار اخیر، عملاً توصیف نتانیاهو را از چگونگی اقدام در النصیرات زیر سؤال می‌برد. یک مقام امریکایی در این مورد به نیویورک‌تایمز گفت که تیمی متشکل از مسئولان امریکایی، با ارائه اطلاعات و سایر پشتیبانی‌های لجستیکی به اسرائیل کمک کرده است و این اقدام در شرایطی صورت گرفته که تیم‌های جمع‌آوری و تحلیل اطلاعاتی از ایالات متحده و انگلیس در طول جنگ در اسرائیل حضور داشته‌اند تا به تل‌آویو در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به گروگان‌ها کمک کنند. مقامات آگاه این را هم گفته‌اند که ایالات متحده و انگلیس، اطلاعاتی را از هوا و نیز فضای سایبری تهیه کرده بودند که اسرائیل به تنهایی قادر به جمع‌آوری آن‌ها نبود. مقامات امریکایی می‌گویند که حمایت اطلاعاتی آن‌ها از اسرائیل روی مکان اختفای اسرای اسرائیلی و فرماندهی عالی حماس متمرکز شده، زیرا بر این باورند که بهترین راه متقاعد کردن اسرائیل برای توقف جنگ، بازگرداندن اسرا و بازداشت یا کشتار فرماندهان ارشد حماس است. یک مقام صهیونیست اگرچه گفت که تیم‌های امریکایی و انگلیسی در برنامه‌ریزی یا اجرای عملیات نظامی در النصیرات نقشی نداشتند، اما این را تأیید کرد که اطلاعاتی که آن‌ها ارائه دادند، ارزش افزوده‌ای در روند موفقیت این عملیات محسوب می‌شود. در این بین، نقش اسکله‌ای که امریکایی‌ها با عنوان کمک به انتقال کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده‌اند، قابل‌توجه است. برخی منابع گزارش کردند که رژیم صهیونیستی برای نفوذ به اردوگاه النصیرات، از پوشش کامیون‌های یخچال‌دار و به اسم کمک‌های بشردوستانه از طریق اسکله شناور ساخته شده امریکایی‌ها استفاده کرده و تصاویر منتشر شده در این خصوص نیز صحت این خبر را تأیید می‌کند. حماس از همان ابتدا اعلام کرده بود که هدف از ساخت این اسکله نظامی حمایت از تل‌آویو است نه کمک‌رسانی به مردم غزه. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از این است که نظامیان صهیونیست از لباس امدادگران برای عملیات نجات اسرای خود در نصیرات استفاده کرده‌اند. کنت راث، مدیر پیشین دیده‌بان حقوق بشر در این باره می‌گوید: «ما دقیقاً نمی‌دانیم که ارتش اسرائیل از چه وسیله نقلیه‌ای در این عملیات استفاده کرده و اکنون نمی‌توانیم به قطعیت در این باره سخن بگوییم. با وجود این، آنچه حائز اهمیت است نیاز به انجام تحقیقات مستقل در این باره است تا اطمینان حاصل شود چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا استفاده از خودرو‌های امدادی از سوی اسرائیل می‌تواند جان نیرو‌های امدادی را که از این خودرو‌ها در آینده استفاده می‌کنند، به مخاطره بیندازد.»

 شروط مقاومت، زمینه‌ساز آزادی اسرا
اقدامی که صهیونیست‌ها به بهای بدنامی هر چه بیشتر صورت داده‌اند، دستاوردی در آزاد شدن بقیه اسرا نخواهد داشت. روزنامه یدیعوت‌آحارونوت نوشته که با این عملیات، واقعیت راهبردی دستخوش تغییر نشد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی به این موضوع پرداخت: «سران نظامی و امنیتی در حال گفتگو درباره تأثیر عملیات النصیرات بر معامله تبادل اسرا هستند و مقامات شرکت‌کننده در این مذاکرات تأکید می‌کنند که مذاکرات باید تا زمان حصول توافق ادامه یابد.» این سازمان به نقل از منابع شرکت‌کننده در مذاکرات گزارش داد: «در نهایت، اکثر اسرا تنها از طریق توافق با جنبش حماس آزاد خواهند شد. احتمال از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک بسیار اندک است.» محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت که حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات تأثیری بر توافق تبادل اسرا نخواهد داشت، چراکه مقاومت به شروط خود پایبند است. وی تصریح کرد: «عملیات رژیم اشغالگر در النصیرات بر معامله مبادله تأثیری نخواهد داشت و بدون دستیابی به شروط مقاومت، مبادله‌ای وجود نخواهد داشت.» الهندی افزود: «عملیات النصیرات کوچک است و دشمن در توصیف آن مبالغه می‌کند و در سایه شکست هشت‌ماهه، آثار آن به سرعت از بین می‌رود.» همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش کرد: «آزادسازی چهار اسیر اسرائیلی باعث نمی‌شود انتظار داشت باقی اسرا نیز به این روش آزاد شوند. 
به‌خصوص که دیروز گردان‌های القسام فاش کرد که در جریان عملیات روز شنبه سه اسیر اسرائیلی ازجمله یک تبعه امریکا نیز کشته شده‌اند.
باید به این نکته توجه کنیم که همچنان ده‌ها اسیر اسرائیلی نزد نیرو‌های فلسطینی هستند و آزادی آن‌ها بدون دستیابی به توافق واقعی به دور از واقعیت است.» عاموس هرئیل، تحلیلگر روزنامه هاآرتص در این خصوص نوشت: «اسرائیل به تحقق پیروزی مطلق نزدیک نشده است. آزادی باقی اسرا تنها از طریق یک توافق که به امتیازدهی‌های گسترده نیاز دارد، انجام می‌شود. آزادی این چهار اسیر باعث ایجاد تغییرات راهبردی در جنگ نمی‌شود. بعد از گذشت هشت ماه از جنگ و اسارت ده‌ها اسرائیلی تنها هفت تن از آن‌ها در سه عملیات جداگانه آزاد شده‌اند.»

 بایدن از نقشه صهیونیست‌ها مطلع بود
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گزارش‌ها از غزه درباره کشتار غیرنظامیان وحشتناک است. ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم. حمام خون باید فوراً پایان یابد.» مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «صحنه‌های کشتار و ویرانی پس از عملیات نظامی اسرائیل در النصیرات ثابت می‌کند که هر روزی که از این جنگ می‌گذرد، اوضاع وحشتناک‌تر می‌شود. گریفیتس افزود: «با دیدن اجساد روی زمین، به یاد می‌آوریم که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.» دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت کشتار در اردوگاه النصیرات را «وحشیانه» خواند و خواستار اجماع جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد. عبدالباری عطوان، تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله جدید خود در رأی‌الیوم نوشت که ابراز تردید جنبش حماس در خصوص انگیزه‌های امریکا مبنی بر ایجاد اسکله دریایی در غزه بحق بود، اسکله‌ای که استفاده از آن منجر به بروز فاجعه نظامیان اسرائیلی شد که ۲۱۰فلسطینی در نتیجه آن به شهادت رسیدند تا رژیم صهیونیستی چهار تن از اسرای خود را در غزه آزاد کند. عطوان افزود: «جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در زمان ارائه نقشه راه خود برای آتش‌بس در غزه و تلاش میانجی‌های عربی شامل مصر و قطر و افزایش فشار بر حماس، به خوبی از نقشه رژیم صهیونیستی برای آزادی چهار اسیر خود و رقم زدن جنایت النصیرات اطلاع داشت؛ عملیاتی که قرار است به عنوان اهرم فشار برای آتش‌بس در غزه استفاده شود.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
جنایت صهیونیست بر آدم عالم مشخص است مشکل اینجاست که هدف بعدی ایران است ، چرا سه ده دست روی دست گذاشتند و سلاح هسته ایی را نساختند ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار