کد خبر: 1233162
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد:

جوان آنلاین: یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پی سلسله عملیات‌های موفق حزب‌الله لبنان علیه مواضع این رژیم، با اعلام اینکه این جنبش موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد و دست‌کم گرفتن حملات ماه‌های اخیر هم دردی از اسرائیل دوا نخواهد کرد، هشدار داد که تل‌آویو باید این را بداند که رویارویی با حزب‌الله به قیمت فلج شدن کل اسرائیل تمام خواهد شد. 

«از ترس شلیک گلوله‌های موشکی، آژیر‌های خطر در منطقه صفد و برییه در الجلیل به صدا درآمد.» این گزارش الجزیره از شرایط اراضی اشغالی در واکنش به تازه‌ترین حملات حزب‌الله است. جنبش حزب‌الله لبنان، پیش از این اعلام کرده بود که گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را در مقر راهب هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان دیروز در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد، تصریح کرد: «با پهپاد هجومی، مواضع و محل استقرار افسران و سربازان دشمن هدف قرار گرفت که این حمله با دقت به هدف خود اصابت کرد. با این پهپاد هجومی، به آشیانه مقر توپخانه‌ای تازه‌تأسیس صهیونیست‌ها در منطقه «سنئیم» در مزارع اشغالی شبعا حمله هوایی انجام دادیم.» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب در منطقه اشغالی «مثلث‌التحیت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است. پیش از این، رزمندگان مقاومت اسلامی مکان حضور نظامیان صهیونیستی را در «حرش نطوعا» هدف قرار داده بودند. 

 اسرائیل هیچ پاسخی برای حماس و حزب‌الله ندارد
امین حطیط، سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان در گفتگو با پایگاه خبری النشره تأکید کرد که حزب‌الله لبنان تصمیم دارد حضور قدرتمند خود را در جبهه پشتیبانی جنگ غزه به صورت روزافزون حفظ کند که این راهبرد نیازمند انتقال از یک مرحله به مراحل بالاتر است تا به این ترتیب روند عملیات نظامی حزب‌الله در جبهه شمالی عادی نشود و اسرائیل هر روز احساس نگرانی بیش از پیش داشته باشد. حییم تومر، رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد نیز در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، تحولات کنونی را این‌طور توضیح داد: «ورود به جنگ با حزب‌الله به معنای شلیک هزاران موشک به مرکز اسرائیل است و این کار، همان‌طور که بندر حیفا و فرودگاه‌های نظامی را در شمال فلج می‌کند، کل اسرائیل را نیز فلج خواهد کرد.» تومر اضافه کرد: «حزب‌الله تهدیدی است که تصورش را نمی‌کردیم و ارتش اسرائیل پاسخی برای آن ندارد.» تومر هشدار داد: «آن‌ها موشک‌های نقطه‌زنی دارند که می‌توانند میدان‌های گازی اسرائیل را در چند ثانیه منفجر کنند. اسرائیل هیچ پاسخی برای حماس و حزب‌الله ندارد. دلیلی برای دست‌کم گرفتن و تمسخر توانمندی‌های تاکتیکی و نظامی حزب‌الله وجود ندارد. اطمینانی هم نیست که سامانه‌های ارتقایافته اسرائیلی بتوانند پاسخ درستی بدهند. مسئله این است که حزب‌الله در حجم و تا چه سطحی به ما حمله خواهد کرد.» او در پایان گفت: «حزب‌الله می‌تواند هزار و ۵۰۰ موشک در روز‌های اول جنگ در یک روز شلیک کند. اسرائیل بین دو گزینه مهم که معنای سرنوشت‌سازی هم برایش دارد، سرگردان است و ما در یک دوراهی تاریخی سرنوشت‌ساز قرار داریم. در سطح سیاسی نیز به اسرائیل به عنوان یک طرف ضعیف نگاه می‌شود. اسرائیل در هفتم اکتبر ناکام بود و امروز نیز موفق نخواهد بود. جایگاه بین‌المللی اسرائیل در سطح راهبردی بسیار آسیب دیده است.» 

 فاجعه‌ای بزرگ‌تر از جنگ غزه
مجله امریکایی نیوزویک در گزارشی به بررسی جنگ احتمالی گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت که این جنگ احتمالاً فاجعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از جنگ غزه را رقم خواهد زد. این مجله امریکایی به نقل از «عیران عتصیون» معاون سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت که تل‌آویو در صورت بروز جنگ گسترده، ۲۴ ساعته از حزب‌الله لبنان شکست خواهد خورد. روزنامه معاریو هم مطلبی در همین راستا منتشر کرد: «سال‌های متمادی سران اسرائیل در طرح تهدید‌های توخالی درباره نابودی حزب‌الله تخصص یافته‌اند، همان‌گونه که حماس را تهدید به نابودی کردند، اما دشمن مدت‌ها است می‌داند این حرف‌ها توخالی است و به همین دلیل است که ما اکنون به این نقطه رسیده‌ایم.» در بخشی از این گزارش آمده است: «ما باید از هفتم اکتبر درس بگیریم، این مسئله روشن شد که اسرائیل آن‌گونه که سرانش می‌گویند قدرتمند نیست و ظرف چند ساعت در برابر تعدادی نیرو فروپاشید، در شمال (فلسطین اشغالی) ما بسیار خوش‌شانس بودیم که نصرالله نیروهایش را به اراضی ما اعزام نکرد، چرا که در آن صورت الجلیل را اشغال می‌کرد، ما فراموش کردیم که بدون حمایت امریکا و به ویژه کریدور هوایی سلاح و مهمات، با خطری علیه موجودیت‌مان روبه‌رو بودیم، امکان نابودی لبنان و خروج سلامت از آن تنها توهمی نیست که این روز‌ها از دهان سران ما خارج می‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار