کد خبر: 1232451
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرمنشأ تحولات بزرگی در دنیا شد، گفت: امام خمینی (ره) آغازگر حرکت برای تغییر ساختار نظام بین‌الملل بود.

جوان آنلاین: کاظم جلالی شامگاه یکشنبه در آیین سی‌وپنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد که با حضور جمعی از مسلمانان کشورهای منطقه در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد، افزود:‌ امروز ایران، روسیه و چین در کنار یکدیگر از تغییر ساختار نظام بین‌المللی سخن می‌گویند که آغازگر این حرکت و طرح‌کننده این اندیشه، امام خمینی (ره) بود که با تفکر عمیق خود چنین مبحثی را مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه اعتماد به نفس و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، رهاورد دیگر انقلاب اسلامی به رهبری امام برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطفه بود، یادآور شد: به دنبال شکست ارتش‌های عربی از رژیم صهیونیستی، برخی می‌گفتند که در برابر ارتش اسرائیل نمی‌توان گامی برداشت اما نیروهای مسلح ایران، باطل بودن این دیدگاه را با انجام عملیات وعده صادق اثبات کردند که این حرکت و اقدام نیز به برکت اندیشه‌های امام خمینی بود.

سفیر ایران در روسیه گفت:‌امام خمینی بود که این نگاه و اعتماد به نفس را به ما داد که مستضعفان جهان، رویداد جدیدی را در دنیا رقم زنند.

جلالی در ادامه یادآور شد: با توجه به بزرگی اندیشه و ابعاد شخصیتی امام خمینی، اگر قرار باشد درباره هر یک از این ابعاد صحبت کنیم، ساعت‌ها می‌توان در این باره صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌از نگاه امام به حکومت و تأسیس یک جمهوری مبتنی بر دین اسلام گرفته تا القای خودباوری به ملت ایران و مردم دنیا برای ایستادگی بر روی توان و ظرفیت خود تا نوع نگاه امام به توده‌های مختلف بشری و زندگی آنها و اقتصاد و اداره جامعه، همه اینها نشان می‌دهد که امام خمینی شخصیت جامعی بودند و در ابعاد مختلف،‌ زندگی بشریت را متحول کردند.

سفیر ایران در روسیه در ادامه الهام بخشی انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه را از برکت نگاه عمیق امام خمینی به انسان، مقوله حکومت و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی دانست.

وی در ادامه یاد و خاطره امام خمینی، شهدای پانزده خرداد، شهدای ایران و دیگر ملت‌های جهان که در راستای گفتمان امام خمینی و انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند، را گرامی داشت و از خدمات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری شهید و دیگر همراهان که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند، تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بخت‌آور رئیس مرکز اسلامی مسکو نیز در این آیین گفت: در عصر کنونی، عزت اسلام و عزت انسان‌های الهی و انسان‌هایی که به زندگی خداگونه دلبسته‌اند با رهنمودهای امام خمینی(ره) شکل گرفت.

نظامی بالوگلانف رئیس جمعیت اهل‌بیت (س) مسکو نیز در سخنانی امام خمینی (ره) را چراغ هدایت بشریت در دنیای پر از ظلم و تاریکی عصر معاصر دانست.

وی افزود: انقلاب امام ، تا ابد باقی خواهد ماند ، چون اساس انقلاب مبتنی بر آیات قرآن کریم و راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

در ادامه این آیین با پخش نماهنگ‌هایی از فرمایشات امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ابعاد شخصیتی امام راحل به زبان روسی، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد.

همچنین نماهنگی درباره زندگی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری شهید پخش و از خدمات وی و دیگر همراهان در سانحه هوایی تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار