کد خبر: 1232228
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
امید پائز و یارانش به کسب نتیجه در هفته دوم لیگ‌ملت‌های والیبال
تیم‌ملی والیبال ایران برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس نیازمند برتری در گام نخست برابر صربستان بود، اما برد سرنوشت‌ساز برای المپیک از دست رفت تا سرنوشت ایران در همان گام نخست مشخص شود، آن هم در شرایطی که شاگردان پائز شروع خوبی داشتند
دنیا حیدری

 جوان آنلاین: هفـتـه نخسـت شـشـمیـن دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها در گروه مردان که از روز سه‌شنبه یکم خرداد در کشور‌های برزیل و ترکیه آغاز شده بود، در حالی به پایان رسید که ایران در هیچ یک از چهار‌بازی خود به عنوان تیم برنده از زمین مسابقه خارج نشد، با وجود این، اما انتظار می‌رود ایران با نمایشی متفاوت در هفته دوم، حداقل رنکینگ خود را ارتقا بخشد. 

تیم‌ملی والیبال ایران برای کسب جواز حضور در المپیک پاریس نیازمند برتری در گام نخست برابر صربستان بود، اما برد سرنوشت‌ساز برای المپیک از دست رفت تا سرنوشت ایران در همان گام نخست مشخص شود، آن هم در شرایطی که شاگردان پائز شروع خوبی داشتند و در ست نخست ۱۴ بر ۷ از صربستان که اصلی‌ترین حریف ایران در لیگ‌ملت‌های ۲۰۲۴ بود، جلو افتادند، اما نتیجه‌حاصله برخلاف انتظار حفظ نشد تا والیبال ایران کار خود را در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان که انتخابی المپیک هم است، با شکست آغاز کند؛ شکستی که در کمال ناباوری تا پایان هفته نخست در برزیل ادامه پیدا کرد تا علاوه بر از دست رفتن شانس حضور در المپیک پاریس، ادامه حضور والیبال ایران در سطح یک نیز به خطر بیفتد!
تیم‌ملی والیبال می‌توانست باخت در گام نخست برابر صربستان را که حریف مستقیم ایران در این رقابت‌ها برای کسب جواز حضور در المپیک بود، در دومین مصاف و مقابل ایتالیا جبران کند، با وجود این، اما شکست مقابل صربستان برابر قهرمان جهان هم تکرار شد تا امید والیبال ایران برای حضور در المپیک کمرنگ‌تر از قبل شود؛ امیدی که با ادامه روند ناکام ایران در لیگ ملت‌ها به طور کلی از دست رفت چراکه ایران در سومین دیدار خود برابر کوبا هم تن به شکست داد و حتی مقابل آرژانتین هم نتوانست به برد دست یابد، آن هم در شرایطی که در مصاف با آرژانتین دو ست نیز جلو افتاد، اما ناتوانی در حفظ نتیجه باعث شد پرونده هفته نخست لیگ‌ملت‌های والیبال برای ایران با چهار باخت به پایان برسد و صعود به المپیک پاریس عملاً از دست برود و ایران دیگر حتی روی کاغذ نیز هیچ شانسی نداشته باشد، اما آنچه بعد از چهار باخت در هفته نخست و شروع ناکام والیبال ایران در لیگ‌ملت‌ها باعث نگرانی شده نه از دست رفتن المپیک که خطر سقوط ایران از سطح یک والیبال دنیاست؛ اتفاقی که با توجه به نتایج کسب‌شده رخ‌دادن آن چندان هم دور از انتظار نیست، مگر آنکه عملکرد ایران در هفته‌های دوم و سوم متفاوت باشد و با کسب نتیجه در بازی‌های باقی‌مانده بتواند رنکینگ خود را که در پی چهار شکست متوالی به ۲۸/۱۹۵ کاهش یافت تا ایران به رده شانزدهم صعود کند، برای ادامه حضور در سطح یک والیبال دنیا ارتقا دهد تا خطر سقوط از سطح یک والیبال دنیا از بیخ گوش والیبال ایران دور شود. 
شاگردان پائز در هفته دوم لیگ‌ملت‌های والیبال که از ۱۵ تا ۲۰ خرداد به میزبانی ژاپن و کانادا برگزار می‌شود، با تیم‌های ژاپن (میزبان)، برزیل، بلغارستان و ترکیه دیدار می‌کند. 
تیم‌ملی والیبال ایران ساعت ۱۳:۵۰ روز ۱۵ خرداد در نخستین دیدار هفته دوم برابر میزبان به میدان می‌رود؛ ژاپنی که هفته نخست را با کسب هشت امتیاز از سه برد به پایان برد تا با قرارگرفتن در رده ششم جدول رده‌بندی ششمین دوره از رقابت‌های لیگ‌ملت‌های والیبال به کار خود در ریودوژانیرو پایان دهد. ژاپن که سال گذشته با ایستادن بر سکوی سوم به کار خود در لیگ‌ملت‌ها پایان داد، در این دوره کار خود را با برتری ۳ بر یک مقابل آرژانتین آغاز کرد. صربستان دومین قربانی سامورایی‌ها بود؛ تیمی که در گام نخست ایران را متحمل شکست کرده بود، نخستین باخت خود را در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن متحمل شد تا سامورایی‌ها صدرنشین روز دوم باشند. با برتری ۳ بر ۲ مقابل کوبا، ژاپن رسماً شگفتی‌ساز هفته نخست لقب گرفت، اما ترمز این تیم را قهرمان دنیا در آخرین بازی هفته نخست کشید تا سامورایی‌ها با قبول شکست ۳ بر یک مقابل ایتالیا به کار خود در برزیل پایان دهند. با وجود این، اما سه برد متوالی در ریودوژانیرو رنکینگ ژاپن را ارتقا داد تا این تیم با امتیاز ۲۶/۳۴۴ در رده چهارم رنکینگ جهان قرار گیرد. 
ساعت ۶:۳۰ پنج‌شنبه، ۱۷ خرداد ماه ایران در دومین دیدار خود برابر برزیل به میدان می‌رود. دو سال پیش نیز ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها بود که با برزیل دیدار کرد و با نتیجه ۳ بر صفر به این تیم باخت، درست مانند هر سه دیدار تدارکاتی که قبل از لیگ ملت‌ها بین ایران و برزیل برگزار شد و در هر سه بازی این شاگردان رزنده بودند که با برتری زمین بازی را ترک کردند. قهرمان المپیک ۲۰۱۶ هفته گذشته کار خود را در ریودوژانیرو با شکست ۳ بر یک مقابل کوبا آغاز کرد، اما در ادامه آرژانتین را با حساب ۳ بر ۲ و صربستان را ۳ بر یک شکست داد و دست آخر نیز با قبول شکست ۳ بر ۲ مقابل ایتالیا به کار خود در هفته نخست پایان داد. برزیل به واسطه کسب دو برد و دو باخت در هفته‌ای که میزبان بود، با ۳۴/۳۲۹ امتیاز در رده ششم رنکینگ جهانی و هشتم جدول رده‌بندی لیگ‌ملت‌های والیبال قرار گرفت. 
سومین دیدار ایران در ژاپن ساعت ۶:۳۰ روز جمعه، ۱۸ خرداد برابر بلغارستان انجام می‌شود؛ تیمی که در پایان هفته نخست لیگ‌ملت‌ها با کسب ۳۱/۱۶۲ امتیاز در رده بیستم رنکینگ جهانی جای گرفت، اما به واسطه یک برد و سه باخت در ترکیه، با دو پله بالاتر از ایران در رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها قرار گرفت. شروع کار بلغارستان با شکست ۳ بر صفر مقابل فرانسه بود؛ نتیجه‌ای که عیناً در دومین بازی برابر کانادا هم تکرار شد، اما در مصاف سوم مقابل امریکا، ورق به سود بلغارستان برگشت و این تیم توانست مقابل یانکی‌ها به برتری ۳ بر یک دست یابد، ولی این موفقیت ادامه‌دار نبود و بلغارستان در آخرین بازی هفته نخست ۳ بر یک به هلند باخت تا هفته‌ای ناکام را پشت سربگذارد، هرچند عملکرد بلغارستان در هفته نخست بهتر از ایران بوده است، با وجود این انتظار می‌رود یکی از برتری‌های ایران در ژاپن مقابل بلغار‌ها رقم بخورد؛ بردی که می‌تواند انگیزه و روحیه پائز و شاگردانش را برای ادامه این مسابقات و کسب نتایج قابل قبول به جهت بقا در سطح اول والیبال دنیا افزایش دهد. 
آخرین حریف ایران در هفته دوم مقابل ترکیه است. دیدار این دو تیم شنبه، ۱۹ خرداد و ساعت ۰۶:۳۰ صبح برگزار می‌شود. درست مثل بازی با ژاپن و بلغارستان. ترکیه به رغم میزبانی در هفته نخست، همانند ایران با کسب چهار باخت متوالی به کار خود پایان داد. نخستین باخت این تیم با حساب ۳ بر یک برابر کانادا رقم خورد. در ادامه ترک‌ها ۳ بر ۲ به هلند باختند. فرانسه هم با نتیجه ۳ بر یک مقابل میزبان هفته نخست به برتری رسید و در پایان نیز ترکیه با قبول شکست ۳ بر یک و ایستادن بر سکوی پانزدهم جدول رده‌بندی به کار خود پایان داد. ترک‌ها که در ست‌گیری اندکی موفق‌تر از ایران عمل کردند، با کسب ۵۰/۱۹۷ امتیاز در رنکینگ جهانی هم یک پله بالاتر از ایران (پانزدهم) قرار گرفتند. با وجود این، اما پائز و یارانش در هفته دوم به کسب نتیجه و برتری مقابل ترکیه نیز امید زیادی دارند؛ بردی که بی‌شک می‌تواند جایگاه والیبال ایران را در رنکینگ جهانی ارتقا بخشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار