کد خبر: 1226103
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
۸۴ درصد از پرسش شوندگان کفش‌های اتاق بودار را ترجیح دادند. به علاوه، مشتریان ارزش کفش‌های اتاق بودار را به صورت میانگین ۱۰/۳ دلار بیش از کفش‌های اتاق بدون بو تخمین زدند!

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «خلاقیت، بدون مرز» بخشی از کتاب «حس برند / نوشته مارتین لیندستروم / ترجمه حسن بنانج» را به اشتراک گذاشت. در این بخش از کتاب می‌خوانیم: «پیتر آرتس» و «جی استفان» در مورد این موضوع که چگونه احساسات، قضاوت و رفتار ناخودآگاه، براساس رایحه شکل می‌گیرد، مطالعه کرده‌اند. یافته‌های این دو روانشناس از این فرضیه حمایت کرده که بو و رایحه عاملی تأثیرگذار در استفاده از یک محصول، توسط مصرف‌کننده است. رایحه‌ها نقش بسیار مهمی در پذیرش برند از سوی مصرف‌کننده بازی می‌کنند. رایحه به طور فزاینده، به فاکتوری مثبت و اثرگذار برای برند تبدیل شده است. 
دو جفت کفش ورزشی شبیه به هم از برند نایک، در دو اتاق جدا، اما مشابه قرار داده شدند. در داخل یکی از اتاق‌ها ترکیبی از بوی گل‌ها پخش شد، اما اتاق دیگر تحت تأثیر هیچ بویی قرار نداشت. مشتریان قبل از پاسخگویی به سؤال‌ها، کفش‌ها را در داخل هر اتاق، مورد بررسی قرار دادند. نتایج خیلی جالب بود؛ ۸۴ درصد از پرسش شوندگان کفش‌های اتاق بودار را ترجیح دادند. به علاوه، مشتریان ارزش کفش‌های اتاق بودار را به صورت میانگین ۱۰/۳ دلار بیش از کفش‌های اتاق بدون بو تخمین زدند!

برچسب ها: خلاقیت ، روانشناسی ، کفش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار