کد خبر: 1208129
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درعین حال عدم رسیدگی به سابر باعث شد سرمربی این تیم هم قید ادامه همکاری را بزند. در پیش بودن بازی‌های المپیک حساسیت ماجرا را افزایش داده است
اشرف رامین

جوان آنلاین: استعفای امین قربانی شرایط شمشیربازی را بحرانی کرد. سرمربی تیم‌ملی سابر در حالی از سمتش استعفا داده که فدراسیون برای انتخاب سرمربی خارجی دست به کار شده است. شمشیربازی ایران در سال‌های گذشته درخشش خوبی داشته، اما حمایت‌ها از این رشته هرگز کافی نبوده است. البته شمشیربازی تنها در اسلحه سابر به موفقیت رسیده و خبری از پیشرفت اسلحه فلوره نیست.
درعین حال عدم رسیدگی به سابر باعث شد سرمربی این تیم هم قید ادامه همکاری را بزند. در پیش بودن بازی‌های المپیک حساسیت ماجرا را افزایش داده است. در رده‌بندی جهانی علی پاکدامن، رنکینگ هشت و محمد رهبری هم رنکینگ سی و دوم را در اختیار دارند. احتمال کسب سهمیه انفرادی پاکدامن بسیار زیاد است، اما برای کسب سهمیه تیمی روز‌های سختی پیش‌روی تیم‌ملی است.
قربانی در شرایطی از سمتش استعفا داده که ملی‌پوشان سه رویداد مهم در پیش دارند؛ رقابت‌های گرجستان (بهمن)، جام‌جهانی ایتالیا (اسفند) و جام‌جهانی مجارستان (فروردین) مسابقاتی هستند که کسب نتیجه در آن‌ها می‌تواند شانس کسب سهمیه تیمی را افزایش دهد. از وقتی پیمان فخری راهی امریکا شد، دستیارش قربانی هدایت تیم‌ملی را به دست گرفت و در این دو سال ملی‌پوشان زیر نظر او تمرین کردند. طبق اعلام فدراسیون، رهبری و پاکدامن در مسابقات تونس حاضر می‌شوند. این رقابت‌ها ۲۳ دی آغاز می‌شود. در جلسه اخیر مدیران فدراسیون با مسئولان کمیته ملی المپیک، پورسلمان رئیس فدراسیون از پذیرش استعفای امین قربانی خبر داد و اینکه شمشیربازی اصلاً وضعیت خوبی ندارد.
تأکید بر استفاده از مربی خارجی باعث شد رئیس فدراسیون از کمیته تقاضای کمک مالی کند، چراکه استخدام مربی باکیفیت خارجی هزینه هنگفتی در پی دارد. این در حالی است که شمشیربازی شدیداً با کمبود امکانات دست به گریبان است و سال‌هاست اهالی این رشته خواهان داشتن سالن اختصاصی هستند. با رفتن قربانی، فدراسیون دوباره با پیمان فخری وارد مذاکره شده و با توجه به فعالیت فخری در باشگاه امریکایی همه منتظر پاسخ او برای بازگشت دوباره به تیم‌ملی هستند. مسابقات حساس آینده و مدت زمان کوتاه باقیمانده، چالش‌هایی هستند که به خاطر آن‌ها باید هرچه زودتر تکلیف تیم‌ملی روشن شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار