کد خبر: 1183767
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران در چند سال گذشته در زمینه مقابله با گرد و غبار پیشرو بوده و همواره نقش رهبری داشته است که مصداق آن برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، اشتفان پریزنر روز سه‌شنبه در نشست خبری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار افزود: اگر دو کشوری که در زمینه تامین حقابه مشکل دارند از سازمان ملل متحد بخواهند، این سازمان می‌تواند به عنوان میانجی وارد شود.

وی افزود: کاملا به مسائل هامون در ایران واقف هستیم، اما نکته این است که تصمیم گیرندگان اصلی آن باید با هم وارد نشست و مذاکره شوند و با گفتگو مساله را برطرف کنند.

سازمان ملل نقش میانجی در تامین حقابه را ایفا می‌کند

نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت: بحث حقابه در بالادست یا پایین دست یک بحث کلاسیک است و اهمیت زیادی دارد. اگر کشور‌ها از سازمان ملل بخواهند می‌تواند نقش میانجیگری را ایفا کند.

وی درباره دریاچه ارومیه هم گفت: درباره دریاچه ارومیه همکاری طولانی مدتی با ایران داشتیم، از برنامه‌های نجات آن حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، چون مساله بسیار پیچیده و چالش برانگیز است. در راستای نجات دریاچه ارومیه بحث آبخیزداری، معیشت جایگزین و مدیریت منابع آبی مطرح بود که سازمان ملل در این زمینه با نهاد‌های محلی همکاری‌های خوبی داشت از طرف ما برای همکاری تعهد کامل وجود دارد، اما تامین منابع مالی به علت تحریم‌ها مشکل است.

پریزنر اظهار داشت: ایران در زمینه گرد و غبار نقش خوبی در منطقه ایفا کرده است که از جمله آن برگزاری اجلاس بین‌المللی گرد و غبار است که ۱۸ تا ۱۹ شهریور برگزار می‌شود.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد: گرد و غبار محصول دست بشر است و تاثیرات زیادی بر هوا و سلامت انسان‌ها دارد، بیابان‌زایی را افزایش می‌دهد و بارش را تحت تاثیر قرار داده است که در سازمان ملل متحد به عنوان بحران سه گانه از آن یاد می‌کنیم.

سازمان به سابقه طولانی و تخصصی ایران در حوزه محیط زیست اذعان دارد، آن را به رسمیت می‌شناسد و تقدیر می‌کند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه تاکنون ایران به علت تحریم‌ها آنطور که باید از تسهیلات جهانی در زمینه محیط زیست استفاده نکرده است، گفت: سازمان ملل پیرو بحث چندجانبه‌گرایانه است که این مساله هم مستلزم همکاری چند جانبه است. تمرکز ما بر مسائل بشردوستانه و مباحث محیط زیستی است که مسائل مشترک جهانی هستند و همواره نسبت به این مسائل مطالبه‌گر هستیم.

نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و افزود: ایران در چند سال اخیر نقش محوری در اهمیت دادن به موضوع توفان‌های گرد و غبار را داشته است و سازمان ملل هم همکاری‌های خوبی از گذشته با ایران داشته تا اقدامات حفاظتی درباره محیط زیست انجام شود.

وی افزود: حفاظت از تالاب‌ها، بازتوانی تالاب‌ها، بازتوانی زمین‌های خشک و موضوع مقابله با تغییرات اقلیمی از جمله همکاری‌هایی است که سازمان ملل متحد با ایران در حوزه محیط زیست داشته است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: اخیرا هم در زمینه توسعه پایدار سندی به امضای ایران و برخی کشور‌های دیگر و سازمان ملل متحد رسید و این سازمان به سابقه طولانی و تخصصی ایران در حوزه محیط زیست اذعان دارد، آن را به رسمیت می‌شناسد و تقدیر می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار