کد خبر: 1197143
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک اندیشه، خط فکر و فرهنگ است، گفت: احیا و ترویج این فرهنگ راه مقابله با توطئه های دشمن است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(17آبان)، در شورای ترویج امربه معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی و نظام اسلامی است و اگر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در دو مقوله حجاب و بی حجابی محدود کنیم، در حق این فریضتین الهی ظلم شده است.

وی بیان کرد: با بیان اینکه امروز در جامعه ما تبادل ذهنی به سمت مقوله حجاب و عفاف می رود، عنوان کرد: این در حالی است که در قرآن گسترده بزرگی از معروفات و منکرات معرفی شده و ضروری است امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فرهنگ معرفی شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر برای جامعه ضروری بوده و در آیات و روایات مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: به این موضوع در اندیشه های اسلامی و اندیشه های غربی با عناوین مختلف پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد، خاطرنشان کرد: نظارت همگانی ضامن و عامل عدالت اجتماعی است و تکلیف این نظارت همگانی را امربه معروف و نهی از منکر مشخص می کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک اندیشه، خط فکر و فرهنگ است، اظهارکرد: دشمن به دنبال این است که امربه معروف ونهی از منکر موجب ایجاد التهاب و تشنج در جامعه شود و یا این مهم ترک شود تا برنامه های خودشان را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک نوع نظارت اجتماعی است، گفت: دستگاه ها و نهادهای آموزشی و پرورشی بیشترین نقش را در شکل دهی این فرهنگ و تربیت افراد جامعه بر عهده دارند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان به ظرفیت و کارکردهای آموزش و پرورش در مباحث اجتماعی و پرورشی اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت می توان این فرهنگ اجتماعی و فرهنگ اسلامی را در گرایش ها به نسل جدید انتقال داد و با ایجاد الگو سازی در شکل گیری شخصیت افراد نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک خانواده وسیع است و نقش بزرگی در تربیت افراد جامعه دارد و باید در سیستم این نهاد معلمین متعهد، متخصص و با اخلاق باید در اولویت بوده و الگوی فراگیران باشند.

حجت الاسلام مهدوی نیا ظرفیتی را که در اختیار آموزش و پرورش است را مهم خواند و گفت: در هر مدرسه یا اداره هدف از تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر نقش آفرینی در احیای این فریضتین واجب است.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و احترام به حرمت انسانی دانش آموز امری مهم بوده که نباید از آن غافل شد، گفت: ضروری است که کرسی های آزاداندیشی برای دانش آموزان در مدارس برگزار شود تا با گفتمان سازی به شبهات آنان پاسخ داده شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار