کد خبر: 654432
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
بوسني هم اسير ناداوري شد
هر روزي كه از رقابت‌هاي جام بيستم مي‌گذرد، مسابقات جذاب‌تر و ديدني‌تر مي‌شود. هر چند كه از...
دنيا حيدري
هر روزي كه از رقابت‌هاي جام بيستم مي‌گذرد، مسابقات جذاب‌تر و ديدني‌تر مي‌شود. هر چند كه از همان روز اول اشتباهات داوري كام برخي تيم‌ها را تلخ كرد اما نتيجه‌گيري‌هاي دور از انتظار همچنان از جمله جذابيت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل است كه يكي ديگر از اين نتايج در بازي آلمان‌ها برابر غنا رقم خورد.
   
  نيجريه يك – بوسني صفر
 
نيجريه و بوسني، در دومين بازي گروه F و چند ساعت بعد از بازي ايران و آرژانتين در ورزشگاه پانتانال شهر كوييابا به مصاف هم رفتند كه در پايان بازي با نتيجه يك بر صفر به سود نيجريه خاتمه يافت. اين پيروزي البته در شرايطي به نام نيجريه نوشته شد كه داور بازي مسابقه گل مسلم ژكو را آفسايد و مردود اعلام كرد تا بوسني نتواند حداقل امتياز اين ديدار را نيز كسب كند. در پي كسب اين پيروزي كه روي تك گل دقيقه 29 پيتر اودم‌وينگه رقم خورد، نيجريه با كسب چهار امتياز از مجموع دو بازي انجام شده بر سكوي دوم اين گروه قرار گرفت و كار ايران را براي صعود سخت كرد. چراكه حالا در صورت پيروزي يك بر صفر ايران و آرژانتين برابر بوسني و نيجريه، كار دو تيم ايران و نيجريه براي صعود به قرعه كشي مي‌كشد. مگر آنكه آرژانتين و ايران با پيروزي پر گل سومين بازي مرحله گروهي خود را به پايان برسانند.
 
 
 تلاش هلند و شيلي براي سرگروهي
 
در گروه B استراليا و هلند ساعت 20:30 امشب به مصاف هم مي‌روند. ديداري كه البته نتيجه آن چندان اهميتي ندارد. چراكه پيشتر سقوط هر دو تيم مشخص شده است و اين بازي تنها براي حفظ اعتبار از دست رفته اسپانيا و پس از آن استرالياست. اسپانيايي كه مدافع عنوان قهرماني اين رقابت‌ها بود اما زودتر از هر تيم ديگري حذف شدنش از جام بيستم مشخص شد تا از اين منظر شگفتي‌ساز جام جهاني برزيل لقب گيرد! اما در ديگر بازي گروه B دو تيم هلند و شيلي براي اول، دومي به مصاف هم مي‌روند. روي كاغذ البته شانس هلند براي صعود به عنوان سرگروه بيشتر از شيلي است اما نبايد از اين مسئله گذشت كه امسال تيم‌هاي بزرگ عملكردهاي عجيبي داشتند و بعيد نيست كه شيلي هم با توجه به همين قاعده، بتواند هلند را در آخرين بازي مرحله گروهي مغلوب كند. اما بدون شك هر دو تيم تلاش مي‌كنند تا به عنوان سرگروه صعود كنند تا در مرحله بعدي به مصاف برزيل كه بي‌شك به عنوان تيم اول گروه A صعود مي‌كند نروند و با تيم دوم اين گروه بازي كنند.
 
 
 آلمان 2 – غنا 2
 
مصاف دو تيم آلمان و غنا از گروه G يكي از ديدارهاي جذاب اين گروه بود. ديداري كه برخلاف انتظار با نتيجه پر گل 2- 2 به پايان رسيد تا ترمز آلماني كه جام را پر‌گل و مقتدرانه آغاز كرده بود، توسط غنا كشيده شود. آلمان و غنا ساعت 23:30 شنبه شب در ورزشگاه كاستانلو شهر فورتالزا و برابر ديدگان 60 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند و تصور مي‌شد شاگردان يوآخيم لو كه در نخستين بازي خود موفق به شكست 4 بر يك پرتغال شده بودند، يك پيروزي پر گل ديگر را به نام خود ثبت كنند. اما برخلاف انتظار، آلمان‌ها نتوانستند همچون بازي با پرتغال ظاهر شوند و در حالي بازي را با تساوي دو - دو به پايان رساندند كه تا دقيقه 71 بازي دو بر يك از حريف عقب بودند و در نهايت توانستند با به تساوي كشاندن بازي، از باخت فرار كنند. با اين تساوي آلمان چهار امتيازي شد و غنا نيز نخستين امتياز خود در جام جهاني را به دست آورد. به اين ترتيب كار صعود تيم ملي آلمان به روز آخر و ديدار با امريكا كشيده شد.  در ادامه رقابت‌هاي جام جهاني، تكليف تيم‌هاي صعود و سقوط كننده گروه‌هاي A و B امشب و بامداد سه‌شنبه مشخص مي‌شود.
 
 
آخرين فرصت‌ها براي مكزيك و كرواسي
 
در گروه A اما برخلاف گروه B تنها حذف كامرون، حريف برزيل است كه مسجل شده و سه تيم ديگر گروه هنوز هم شانس صعود دارند. در رقابت‌هاي اين گروه كه ساعت 30 دقيقه بامداد سه‌شنبه انجام مي‌شود، برزيل چهار امتيازي كه بيشترين شانس را براي صعود به عنوان تيم سرگروه را دارد، به مصاف كامروني مي‌رود كه از گردونه اين رقابت‌ها حذف شده است. اما در ديگر بازي اين گروه كه به مراتب حساس‌تر از بازي برزيل كامرون نيز هست، دو تيم كرواسي و مكزيك همزمان با ديدار اول اين گروه به مصاف هم مي‌روند. كرواسي كه در بازي نخست برابر برزيل در افتتاحيه جام جهاني تن به شكست داد، در بازي دوم موفق به شكست كامرون شد و حالا با كسب سه امتياز، اميدوار است در صورت گذشتن از سد مكزيك، به مرحله بعدي اين رقابت‌ها صعود كند. اما مكزيك ديگر تيم چهار امتيازي گروه A نيز هدفي جز صعود ندارد و براي رسيدن به اين مهم، برخلاف كرواسي، با كسب تنها يك مساوي هم مي‌تواند به مرحله بعد برسد. هر چند در صورت پيروزي مي‌تواند صعودي مقتدرانه داشته باشد. اما بايد ديد كرواسي اجازه مي‌دهد مكزيك دومين تيم صعود كننده گروه A لقب گيرد يا با ارائه يك بازي ديدني و كسب نتيجه لازم برزيل را در اين صعود همراهي مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار