کد خبر: 624662
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
گزارش انتقادي «جوان» از واكنش عصبي مشاوران رئيس جمهور به درخواست احمدي نژاد
همه ماجراها از آن نطق تلويزيوني رئيس‌جمهور حسن روحاني شروع شد كه بنا بر آنچه تبليغ شد و مي‌شود، قرار بود گزارش عملكرد صد روزه دولت يازدهم باشد؛ اما در عمل به سياه‌نمايي و نقد غيرمنصفانه از عملكرد دولت نهم و دهم تبديل شد و هنوز با گذشت بيش از يك هفته از آن برنامه، انتقادات و اعتراضات به آن ادامه دارد...
كبري آسوپار
 همه ماجراها از آن نطق تلويزيوني رئيس‌جمهور حسن روحاني شروع شد كه بنا بر آنچه تبليغ شد و مي‌شود، قرار بود گزارش عملكرد صد روزه دولت يازدهم باشد؛ اما در عمل به سياه‌نمايي و نقد غيرمنصفانه از عملكرد دولت نهم و دهم تبديل شد و هنوز با گذشت بيش از يك هفته از آن برنامه، انتقادات و اعتراضات به آن ادامه دارد. انتقاداتي كه حتي از سوي فردي همچون صادق زيباكلام كه حامي دولت يازدهم و مخالف احمدي‌نژاد بود نيز بيان شد.
 
اين انتقادات و اعتراضات البته همه واكنش‌هاي صورت گرفته به آن نطق تلويزيوني نبود. از فرداي آن برنامه، همه به سكوت محمود احمدي‌نژاد خيره شده بودند؛ كسي كه بزرگترين متهم سخنان حسن روحاني بود و تصميم بر سكوت گرفته بود. تصميمي كه چندان طولاني نشد و محمود احمدي‌نژاد حسب آنچه نوشته، گرچه به اقتضاي مصالح كشور بنا بر سكوت داشته و دارد، «لكن به احترام تقاضاهاي بيشمار گروه‌هاي مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سياسي و اقتصادي، لازم ديدم كه از جنابعالي دعوت نمايم تا در فضايي كاملاً دوستانه و صميمانه، در مناظره‌اي صريح، اصولي و روشنگر در منظر افكار عمومي ابهامات را رفع و حقايق ناب را آنطور كه هست مورد تصديق و تأكيد قرار دهيم تا از فرصت برداشتن گام‌هاي بلند و استوار در مسير رو به جلوي كشور دريغ نشود.»

حالا خبر دعوت احمدي‌نژاد از روحاني براي مناظره در مورد آمارها و سخنراني‌هايي كه روحاني ارائه داد، خبر داغ هفته به شمار مي‌رود و اين ميان بررسي نوع واكنش دولتي كه با شعار تدبير و اميد و اعتدال بر سر كار آمد، با نامه‌اي كه رئيس دولت را دعوت به مناظره مي‌كند، جالب توجه خواهد بود. به نظر مي‌رسد دولت يازدهم قبل از برگزاري هر مناظره‌اي، اخلاق را باخت!

دعوت طرفين به خويشتن‌داري

قبل از آغاز هر بحثي، بايد دانست همانقدري كه سياه‌نمايي‌هاي حسن روحاني از دولت نهم و دهم به بهانه ارائه گزارش صد روزه به مردم خلاف مصلحت كشور بود و نتيجه‌اي جز افزايش اختلافات و كينه‌ها دربر نداشت و از آن به اصطلاح گزارش هم چيزي دست ملت را نگرفت، اما برگزاري چنين مناظره‌اي نيز خلاف مصلحت است و جدل‌هاي دو رئيس‌جمهور سابق و كنوني در شرايطي كه چشم مردم به اوضاع بازار است كه چه زماني آرام خواهد شد و دعواهاي سياسي چه زماني تمام خواهد شد، اين جدل حتي اگر مناظره هم ناميده شود، چيزي را عايد مردم نخواهد كرد كه هيچ، روح و روان مردم را نيز درگير جدل‌هاي بي‌سود خواهد كرد و يك بار ديگر امنيت رواني مردم هزينه دعواهاي سياست زده خواهد شد. با چنين نگاهي است كه به موازات انتقاد و اعتراض به حسن روحاني به دليل سياه‌نمايي‌هاي غيرمنصفانه از عملكرد دولت نهم و دهم و دعوت روحاني به آنكه به جاي نقد عملكرد دولت‌هاي گذشته از آنچه تاكنون انجام داده و بايد انجام دهد، سخن بگويد؛ از محمود احمدي‌نژاد نيز بايد درخواست كرد كه خويشتن‌داري‌اش را كمي بيشتر كند و از مناظره‌اي كه در واقع امر جز جدل مقامات عالي نظام چيزي نخواهد داشت، بپرهيزد.

برخورد نامناسب مشاور رئيس‌جمهور با نامه احمدي‌نژاد

اولين واكنش به نامه احمدي‌نژاد از سوي دولتي‌ها به صحبت‌هاي محمد‌رضا صادق، مشاور روحاني مربوط مي‌شود كه دعوت محمود احمدي‌نژاد از حسن روحاني را براي مناظره، جنجال‌آفريني به جاي پاسخگويي به واقعيت‌هاي جامعه و رفع ابهامات افكار عمومي دانست. مشاور ارشد رئيس‌جمهوري، با بيان اينكه دولت يازدهم در 100 روز نخست خود دستاوردهاي بزرگي را داشته است، اظهار داشت: «در فضاي آرام كنوني، دستيابي به برنامه‌ها اصل است نه جنجال‌آفريني. اگر مقامات دولت‌هاي نهم و دهم مطالبي دارند كه مي‌خواهند بيان كنند و پاسخگو باشند، با استفاده از انبوه رسانه‌هايي كه در اختيار دارند مي‌توانند نقطه نظرات خود را بيان و پاسخ‌هاي خود را ارائه كنند... . متأسفانه حقيقت ناب، دشواري‌ها و شرايطي است كه تاهنگام روي‌كارآمدن دولت تدبير و اميد مردم با آنها مواجه بودند و مديريت اجرايي هشت‌سال گذشته چه در محكمه و چه در نزد افكار عمومي بايد نسبت به آنها پاسخگو باشد. انتشار اين نامه از طريق رسانه‌ها به‌جز زمينه‌سازي براي فاصله‌گرفتن از واقعيت‌ها معني ديگري نمي‌تواند داشته باشد و نمي‌توان اين شيوه را پاسخگويي محسوب كرد.»

صادق اشاره نمي‌كند كه آيا گزارش يكسويه روحاني آغاز جنجال‌آفريني‌ها بوده يا نامه احمدي‌نژاد و وقتي آغازگر اين ماجرا سياه‌نمايي‌هاي رئيس دولت يازدهم بوده، چگونه مي‌توان دعوت به مناظره را جنجال‌آفريني دانست! از سويي آيا هر رئيس‌جمهوري براي پاسخگويي درباره عملكرد خود بايد در دادگاه حاضر شود و همه پاسخ مشاور ارشد رئيس‌جمهوري كه با شعار اعتدال و مدارا و گفت و گو بر سر كار آمد، ارجاع دادن افراد به دادگاه است؟! آيا جاي پرسش اين سؤال نيست كه چگونه دولت يازدهم مي‌تواند با دشمنان غربي به گفت‌و گو بنشيند و حتي در عملي نابجا با اوباما نيز گفت‌وگوي تلفني داشته باشد، اما دعوت به گفت و‌گوي رئيس‌جمهور سابق را چنين توهين‌آميز پاسخ مي‌دهد؟! از سويي صادق كه گويا مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور است، به انتشار نامه از طريق رسانه‌ها معترض مي‌شود، در حالي كه في‌الواقع چه راهي براي انتشار نامه جز رسانه‌ها بوده است؟!

همتراز 88 در 92 همتراز نيست!

مشاور ديگر روحاني نيز واكنش نامناسب‌تر و به واقع كلمه توهين‌آميز به نامه احمدي‌نژاد نشان مي‌دهد. اكبر تركان مي‌گويد: « آقاي احمدي‌نژاد همتراز آقاي روحاني نيست. تلاش مي‌كنيم فردي را از دولت يازدهم كه به لحاظ اعتبار علمي و اجتماعي هم رتبه آقاي احمدي‌نژاد باشد، براي اين مناظره دعوت كنيم.»وي در ادامه با اعتماد به نفس تمام خود را مصداق چنين فردي معرفي مي‌كند. او مي‌گويد: «به‌رغم اينكه به اين دعوت خوش‌بين نيستم و پيش از همه چيز بايد راستگويي آقاي احمدي‌نژاد براي من مسجل شود، براي اين مناظره در فضاي آماري اعلام آمادگي‌مي‌كنم.»به نظر مي‌رسد مشاور رئيس‌جمهور شدن اين وهم را براي كسي همچون تركان به وجود آورده كه خود را همتراز رئيس‌جمهور سابق قلمداد كرده و بر كرسي چنين مناظره‌اي بنشاند!

ادعاي اكبر تركان در همتراز نبودن روحاني و احمدي‌نژاد براي مناظره در حالي مطرح مي‌شود كه در سال 88 اين حسن روحاني بود كه محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور وقت كشور را دعوت به مناظره كرد و در آن زمان كسي داد اين را نزد كه آيا فردي كه بالاترين سمتش دبيري شوراي عالي امنيت ملي در گذشته بوده، همتراز مناظره با رئيس‌جمهور هست يا خير! و اصلش همين درخواست مناظره از سوي روحاني نشان مي‌دهد كه چه كسي همتراز چه كسي است! آيا مقام و منصب‌هاي دنيايي مي‌تواند تراز علمي آدم‌ها را هم متحول كند؟!

دولتي‌ها قبل از مناظره اخلاق را باختند

اين برخورد بي‌ادبانه با كسي كه هشت سال رئيس‌جمهور قانوني و نماينده اكثريتي 63 درصدي در كشور بوده است، نشان از چه چيزي دارد؟! آيا مشاوران روحاني از امري مي‌ترسند و از بيم روي دادن آن قدم به وادي توهين و تحقير نهاده‌اند؟! اين سؤال جواب چندان سختي ندارد اما آنچه اكنون پرداختن به آن مهم‌تر است، اين است كه آيا آن وعده‌هاي فضاي باز و تحمل مخالف و سايه افكندن فضاي گفت و گو بر كشور، همين برخوردهاي توهين‌آميز مشاوران روحاني با نامه‌اي است كه مؤدبانه و محترمانه نگاشته شده و كسي را دعوت به مناظره مي‌كند؟

اين مناظره قبل از آنكه برگزار شود، با شكست دولت يازدهمي‌ها به پايان رسيد؛ كساني كه با شعارهاي فضاي باز و گفت و گو بر سركار آمدند، اما جواب نامه احمدي‌نژاد را با توهين و تحقير دادند و شخص رئيس‌جمهور نيز به آن بي‌اعتنايي نمود. دولت يازدهمي‌ها قبل از مناظره، اخلاق را باختند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۵
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
5
14
اگه طرف مناظره احمدي نژاد باشه ما اصلاح طلبان قافيه رو باخته ايم بچه ها بريم چيز چيز چيز چيز رو بياريم اگه هم ضايع شد اون بشه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
7
16
اگه روحانی پای مناظره نیاد قافیه رو باخته! همه میفهمن که حرفی برای گفتن نداره و حریف احمدی نژاد نمیشه! ما برای مناظره لحظه شماری میکنیم. کسی که افترا میزنه و توهین میکنه باید پاسخگو باشه. آقی روحانی ما منتظریم ببینیم چه طوری از حرفها و نظریاتت دفاع میکنی! اونم جلوی احمدی نژاد!
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
واقعا خوب گفتی !به نظرمیاد دولت تدبیروامید حسابی پنچره !!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
دولت تدبیروچیزرفته چیزکنه بعدچیزوبیاره ....بیاره ازش چیزکنه دفاع کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
4
12
حق مطلب را به خوبی بیان کردید
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
12
7
آقايون ما همه با هميم، قبول كنيد اقاي احمدي نژاد كارشناسي شده قدم بر نداشتؤ تا قبل از انتخابات مردم همه تو وحشت گروني بودن و ميدوييدن واسه يه ريال بيشتر، الان اوضاع آرومتر شده، تورم ايستاده، با جهان "داريم" آشتي ميكنيم. دست احمدي نژاد درد نكنه اما الن بايد پشت روحاني باشيم.
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
آقاي روحاني لباس روحانيت پوشيده با سياه نمايي و رعايت نكردن انصاف نبايد زحمات دولتمردان دولت نهم و دهم را ناديده بگيرد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
حالت خوبه؟ تورم داره افزایش پیدا میکنه. تخم مرغ گرونتر شده. ما با دنیا قهر نبودیم که بخوایم آشتی کنیم
سریبه سفرهای احمدی نژاد به آفریقا و آمریکای لاتین بزن میبینی چقدر ازش استقبال خوبی کردن
اگه منظورتون از دنیا، آمریکاست، باید بگم آمریکاست که با ما دشمنی میکنه، و میخواد کلا رعیتش بشیم، آمرکا رفتارش با ما عوض نشده که بخوایم باش دوست بشیم و بهش اطمینان کنیم
کلاتو بذار بالاتر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
روزی ضعفی در برابر قدری عربده می کشید. قدر از روی متانت سر به زیر انداخته بود. ضعیف نعره اش را بیشتر می کرد که از هیبت من است. غافل از آنکه از بزرگی قدر بود. آقای دکتر و کارشناس همه چیزدان امتحانش را پس داده. بگویئد ما را به خیر تو امیدی نیست، شر نرسان. شما هم بهتر است بجای تظاهر به انصاف، کمی خود را شریک جنایات احمدی نژاد بدانید.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
3
10
به نظر من صحبت از صحت آمار در گزارش رئیس جمهور نیست
صحبت از ...بازی روحانی است به این نمونه توجه کن
"روحانی گفت واردات درسال83 -38میلیارد دلار و واردات در سال 90-77میلیارد دلار بوده وسپس با پوزخند گفت احمدینژاد برای چینی ها شغل ایجاد کرده است"بر فرض صحت آمار چند نکته:
1)چرا آمار واردات سال 91 را اعلام نکرد؟؟؟
2)چرا امار واردات دولتهای خاتمی و هاشمی را اعلام نکرد تا با احمدی نژاد مقایسه کند؟؟؟
3)از همه مهمتر همیشه واردات با صادرات سنجیده میشود،چرا نسبت صادرات به واردات را اعلام نکرد؟؟؟
علت اینه که اگر این سه مورد رو میگفت در پایان باید از احمدی نژاد تشکر میکرد نه اینکه مثل ... متلک بگه!فهم مسئله گفته شده احتیاج به دانش و تخصص ندارد فقط کافیست ی جو شعورومعرفت و ی کم کار با انترنت رو بلد باشه
پاسخ ها
طاهرزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
منظورت وارد کردن ان ... از چین است؟
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
4
10
واي به حال ما با اين بي ادبان و سياه نمايان. هنوز فعلا در مقابل دعوت دكتر احمدي نژاد اين چنين هراسان شده اند تا چه رسد به روزي كه رودر رو باشند!!!
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1
7
رو...ول و۰۰۰را باید مجبور به این اعتراف کرد که باعث اصلی-۸۰ در صد- گرانی ونچرخیدن اقتصاد و۰۰۰تحریمها بوده و هست نه دولت احمدی نژاد و در حقیقت خیلی از پولدارها وضع را بدترهم کرده اند
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
4
1
رئیس جمهورحقوقدانه نه معلم اخلاق!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
رئیس جمهور هیچ نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
راست میگه حقوقدان حقوقدیگران رو...مثل گلدان -قندان -نمکدان -دندان هههههههههههههه
نادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ولی با پرچم داری اخلاق وارد صحنه شدند!!!!!
605040
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
3
11
آقای روحانی یه مقداری ادب یاد مشاورانت بده
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
6
چه کسی باورش می شود مرد اخلاص و عمل این چنین بازیچه کسانی از چپ و راست شود .یادمان نمی رود در پایان دولت دهم چگونه از طرف اصولگرایان به احمدی نژاد حمله می شد وچگونه با انجام کارهایی کار را بر احمدی سخت کردند تا با بالا رفتن تورم از طرف بازار یان و حامیان آنها تیر خلاص را بر اصولگرایان که احمدی نماینده آنها بود خالی کردند .از آن حمله های کیهان تا شرق یادمان نمی رود .تازه یادمان آمد چه کسی بر مسند قدرت نشسته و چه کسی کنار رفته .چه کسی این پیر های .... را دوباره بر سر کار آورده و چه کسی احمدی را هم تراز روحانی نمی داند .احمدی نژاد نماینده یک تفکر پاک و خدایی است که در برخورد با ناملایمات به خطا رفته است ....دلیل نمی شود که ما اصل تفکر را زیر سوال ببریم ....هسته ای ناشی از اقدامات نا بجا و عجولانه ای بود که برگه های آس را برای روحانی رو کرد و البته همه ما می دانیم که روحانی اینجا ودر خیل عظیم طلبکاران کنونی ...بازیچه ای بیش نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
بفرمائیداصولگرا...
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
3
8
....! نامه احمدی نژاد کاملا با متانت نگارش شده بود در حالی که روحانی چند روز قبل چقدر به احمدی نژاد توهین کرده بود و بی انصافی روا داشته ولی ادب و متانت و صبوری را از احمدی نژاد یاد بگیرند!! در ضمن مردم خواهان مناظره هستند این از حقوق شهروندیست! همان که همش دم میزنید و ادعا میکنید! پس آقای روحانی نترس از مناظره اگه حرفات درست بود بیا پای مناظره اینقدر طفره نرو! به مشاوراتم بگو درست حرف بزنن! احمدی نژاد هنوز خیلی طرفدار داره یادتون باشه!
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ازاین به بعدباید یگیم ادب ازکه آموختی
؟ازحسن روحانی!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
5
6
مناظره با کسانی که بدعتگزار بد اخلاقی ها در مناظرات بودند سودی برای کشور ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| -
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
احمدي دوووووووووووووست داريم
tba
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
1
2
گزارش دربرابرعمل خیلی مهم نیست جون حتی کروبی هم میتونه یچیزایی راحفظ کنه وبگه هرکجاهم سوال خارج ازنوشته هابودارجاع میده بمعاوناومشاورا کاری که اقای روحانی کرده درتاریخ بی نظیره اولا مدرسه پیرمردارا تشکیل داده ثانیادرمدت سه چهارماه باندادزه یکسال احمدی نزاد ب...ما یحتاج مردم بیچاره را گرون کرده وبهپولدارا ازادی کامل داده که هرکه بهر قیمت دلش خواست مردمرابدوشند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
1
3
آیا روحانی نمید اند که60درصد همین افرادی که به او راءی دادند طرفدار احمدی نژاد هستند چه رسد به کسانی که به اوراءی نداده اند این چه تدبیری است که بارای کمی بیش از 18 میلیونی خود که18میلیون نفر دیگر مخالف اوهستندچطور جسارت اتهام وتوهین به رئیس جمهور محبوب ومردمی وزحمتکش دولت قبل را به خودداده است آیا این نشانه تدبیر است یا ...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
2
1
آیا روحانی نمید اند که60درصد همین افرادی که به او راءی دادند طرفدار احمدی نژاد هستند چه رسد به کسانی که به اوراءی نداده اند این چه تدبیری است که بارای کمی بیش از 18 میلیونی خود که18میلیون نفر دیگر مخالف اوهستندچطور جسارت اتهام وتوهین به رئیس جمهور محبوب ومردمی وزحمتکش دولت قبل را به خودداده است آیا این نشانه تدبیر است یا ....
میرزائی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
2
خدا را شکر که بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما رو اینقدر شمرده و خوب بزنه
اصلا دولت جدید اخلاق رو زیر پا گذاشته!
اما تأسف بار تر اینکه مردم رو ... فرض می کنن به خدا اینقدر درک داشتیم که ببینیم وقتی برای گزارش 100 روزه چیزی نداشتن یا احتمالا گند کاشتن یه دفعه شروع به سیاه نمایی کنند
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
2
همه این آتش ها از ...هاشمی میبارد
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
2
اگه دشمنی وکینه ورزی هاشمی در8سال سابق نبود امروز شاهد اتهام وترور شخصیتی دکتر نبودیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
احمدی نژاد دوست داشتنی است............
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
3
احمدی نژادنبایدتن به مناظره باشخصی غیرازروحانی بدهداینهم ازآن شیطنت ها جهت تحقیر وتخریب دکتر است که میگویند اونباید با روحانی مناظره کند مگه روحانی کیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
مردم میخواهند رو حانی پاسخگو باشد
گنه کرد به بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
3
روحانی ازمناظره میترسه ترکان رو می فرسته
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
3
ترکان راست میگوید روحانی درحد یک فرماندار هم نیست چه رسد به اینکه بخواهد درقدوقامت احمدی نژادظاهرشود هنوز براش خیلی زوداست
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
2
دولتیها نه تنها اخلاق بلکه همه چیز راباختنداحمدی نژادی که غنی سازی 2.5درصد رابه بیست درصد و5سانتریفیسوژرابه 19000سانتریفیوژرساندودرزمان اوبه تکنولوژی ساخت وپرتاب ماهواره ساخت وتولید میله های سوخت ساختUF6پیشرفتهای حیرت آور درصنایع نظامی ودفاعی وعلوم نانو وداروسازی وعلوم پزشکی ساخت مسکن وراه سازی وهزاران مورددیگر که اینها گوشه ای کوچکی ازانهاست رابابیکفایتی این دولت
از دست داده یاخواهیم دادکه نمونه کوچک آن اظهار اوبامادرموردرساندن غنی سازی 20درصد به صفر بودوحتی درصورت توافق نهایی آنزمانی که دیگر حتی علوم هسته ای ازذهن دانشمندان ما که نیاز مستمر به کار وتحقیق وپژوهش داردرخت بربندد(همانطورکه میدانیدعدهای ازدانشمندان هسته ای ازکاربرکنارشدند)به گفته اوباماتازه بهانه تراشیهای جدید که به برخی ازآنها اشاره کرد شروع میشود
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
3
3
خانم كبري آسوپار شما که نوشته اید:
(نامه‌اي است كه مؤدبانه و محترمانه نگاشته شده و كسي را دعوت به مناظره مي‌كند؟)میزان رعایت ادب !!ایشان درمناظره های سال 88برای ملت مشخص است.همچنین وقتی که میگفت آبرا بریزآنجایی که می سوزد ،منظورش ازاین حرف مودبانه !!کجا بود؟ دقیقا؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
... جاش زیاد مهم نیست دست پا ...
حمزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
2
جناب ظریف بالفرض ما توان رویارویی با دشمن راهم نداشته باشیم مگردشمن هم بایدضعف ما رابداند شما چطور وزیر امور خارجه ای هستی که با ساده لوحی مثل ابوموسی اشعری حرفهای رامیزنی که دشمنی که تاکنون اگر فکر میکرددرنبرد نظامی پیروز وهیچ هزینه ای برایش ندارد یکساعت هم به ما مهلت نمیدادحالا باحرفهای شماوترسی که دروجود شما می بیند به خود جراءت تجاوز به کشور ما رابدهد پاسخگو کیست قطعا"آمریکاتوان مقابله با ماراچه از نظرموقعیت سوق الجیشی وچه ازنظر نظامی وهزاران درد بیدرمان که درسراسر دنیا با آن مواجه است را ندارد ولی حرفهای شما اورا امیدوار میکند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
1
3
دولت آقای احمدی نزاد هرآنچه درتوان داشت ... برای وطن انجام داد الان نوبت دولت بعدیست بسم ا...منتقد نداشتن هنر نیست .بگذریم ازاینکه فتیله راخو د...هنر عاشقانه کار کردن درمیان همه نا مهربانیهاست.
رجا
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
1
خانم کبری خانم این همه مشکلات وتورم 40 در صد و بی ارزش شدن پول ملی تقصیر من است چرا که آقا احمدی نژدر طی 22 ماه یارانه نقدی دادمن خوردم باعث این مسائل شدم ببین خارجی ها بمب اتم را کشف کردند و خارجی ها جدول مندلیف را کشف کردند اما [..هنوز] جا نیافته مقصر اصلی من هستم نه آقا احمدی نژاد بارحیمی وخاوری که سه هزار میلیاردتومان توی کانادا که شهروند آنجا شده می خورند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
... نمک ن...
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
3
1
خانم آسوپار عزیز، برای من خیلی جالبه چطور وقتی احمدی نژاد با بدترین رفتار ممکن و بدترین الفاظ با مردم خودمان و مردم دنیا و مسئولان صحبت می کرد شما نگران اخلاق نبودید! اما حالا ، می دانید باید بابت قلمی که می زنید پاسخ گو باشید؟ این دنیا را نمی گویم خانم محترم آن دنیا را می گویم ...
صلاح الدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
0
شوه های اداره کشور مختلفه یکی مثل احمدی نژاد جیب خودش و بابک زنجانی رو انتخاب میکنه و میخواد توی قدرت جای پای محکم پیدا کنه یکی هم مثل روحانی میاد بودجه .... رو زیاد میکنه که کاری به کارش نداشته باشن در عوضش به مردم سبد کالا میده.
در هر صورت عمده درآمد کشور میرسه به اقلیتی خاص ....
حالا این وسط دعوا سر اینه که به مردم کمتر برسه یا بیشتر.
مردم بدبخت هم که فقط اعداد وارقام بی حساب رو میشنون که این برداشته داده به اون یکی و خودشون هم فقط بی پول تر میشن.
...
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
براستی که احمدی نجاد همتراز روحانی نیست احمدی نجاد فردی چنچالی وبی سیاستی بود که با یک سخنرانی مردم ایرانرا دچار سختی وبدبختی کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار