کد خبر: 615342
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۸
اعضاي كميسيون‌هاي شوراي شهر تهران مشخص شدند
با اينكه مدتي است از آغاز به كار شوراي اسلامي شهر تهران مي‌گذرد، اما تعيين كميسيون‌ها از آخرين اقدامات شوراي شهر بود كه روز گذشته با موفقيت و رضايت تمامي اعضا به انجام رسيد.
مسيح خدايي

با اينكه مدتي است از آغاز به كار شوراي اسلامي شهر تهران مي‌گذرد، اما تعيين كميسيون‌ها از آخرين اقدامات شوراي شهر بود كه روز گذشته با موفقيت و رضايت تمامي اعضا به انجام رسيد. در اين ميان افرادي كه در صدد ايجاد شايعه و فرستادن امواج منفي به جامعه بودند، اين تأخير و تعويق را سهم‌خواهي سياسي برخي از اعضا عنوان كردند! در حالي كه واقعيت چيز ديگري بود.

امسال براي نخستين بار تعداد اعضاي شوراي شهر افزايش دو چندان يافت. به اين معنا كه شمار اعضاي اين شورا كه در طول سه دوره گذشته 15 نفر بود، امسال به 31 نفر افزايش يافت و به تبع آن كميسيون‌هاي سه گانه شوراي شهر تهران در گذشته به شش كميسيون در دوره جاري رسيد كه همين امر راز و رمز به تعويق افتادن تعيين كميسيون‌ها در دوره چهارم بود؛ نه سهم‌خواهي سياسي و شايعه‌هايي از اين دست. چراكه بسياري از حوزه‌ها كه زير مجموعه كميسيون‌هاي سه‌گانه گذشته بود، در اين دوره با صرف وقت و انرژي فراوان و با تركيب و تلفيق حوزه‌هاي هم جهت، در اين دوره شكل و شمايلي خاص ترو تركيبي عقلاني‌تري يافته‌اند. معصومه آباد، يكي از اعضاي شوراي شهر كه تجربه حضور در شورا در ادوار گذشته را در كارنامه خود دارد، در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي «‌جوان»، مي‌گويد: به تعويق افتادن تقسيم‌بندي اعضا براي كميسيون‌هاي شش‌گانه به دليل كثرت و تعدد دو برابري اعضاي شوراي شهر بود؛ نه چيز ديگر. چراكه اعضا از 15 نفر به 31 نفر ارتقا يافته‌اند. در نتيجه بالطبع تنوع در تخصص‌هاي اعضا بيشتر و دو چندان شده است و اين امر كار فشرده و زمانبري نياز داشت كه شورا بتواند روي تك‌تك اعضا مطالعه و توانايي آنها را مدنظر قرار دهد. ضمن آنكه زماني هم بايد صرف مطالعه روي حوزه‌هاي مختلف مي‌شد كه شورا بتواند چند حوزه هم‌جهت را در يك كميسيون قرار دهد.

وي در پاسخ به اين سؤال «جوان» كه اعضاي كميسيون‌ها بر چه اساسي انتخاب مي‌شدند، اظهار داشت: در بحث نشستن افراد در كميسيون‌هاي مختلف كه به نظر من از يك پشتوانه عقلاني برخوردار بود، دو محور اصلي براي انتخاب افراد هر كميسيون مدنظر بود كه يكي از آنها تخصص و تجربه كاري افراد و ديگري تمايل آنها براي حضور در هر كميسيون بود. به طوري كه افراد بر حسب جبر در يك كميسيون قرار نگيرند كه خوشبختانه اين تقسيم‌بندي به بهترين نحو ممكن انجام شد. همچنين در اين رابطه اين مسئله كه چه كسي بايد رئيس كميسيون‌ها باشد با دقت و تكيه بر تجربه و توانايي افراد و به شكل ريزبينانه‌تري انجام شد. آباد در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره بر اين نكته كه متأسفانه برخي از اعضاي شورا با نگاهي سياسي و دو قطبي به اين تقسيم‌بندي نگاه مي‌كردند، عنوان كرد: در حالي كه بسياري از دوستان به كارايي كميسيون‌ها و بحث خدمت‌رساني شورا فكر مي‌كردند و خوشبختانه در پايان كار همه دوستان شورا با تقسيم‌بندي شش‌گانه شوراي چهارم توافق كرده و از اين تركيب راضي بودند و در نهايت به آن رأي مثبت دادند. نتيجه هم اين شد كه شش كميسيون شورا در اختيار دوستان اصولگرا قرار گرفت.

تركيب اعضا و كميسيون‌هاي شوراي چهارم

در ادامه اين گزارش، تقسيم‌بندي اعضا و همچنين تركيب جديد كميسيون‌هاي شش‌گانه شوراي چهارم خواهد آمد.

1- كميسيون برنامه و بودجه: رضا تقي‌پور، حبيب‌كاشاني، عليرضا دبير، سلطاني‌فر و انصاري / 2- كميسيون عمران و حمل و نقل شورا: احمد دنيا مالي، قناعتي، اقبال شاكري، دوستي و سرخو / 3)كميسيون سلامت و خدمات شهري: معصومه آباد، شيباني، حافظي، حقاني و مسجد جامعي / 4)كميسيون فرهنگي: ناصحي، حكيمي‌پور، دانشور، راستگو، رضا زاده، ساعي، مجتبي شاكري، طلايي و مختاباد /5- كميسيون شهرسازي و معماري: مهدي چمران، سالاري و تندگويان / 6)كميسيون نظارت و حقوقي:پيرهادي، سروري، شجاع‌ پوريان و جديدي.

شايان ذكر است كه كميسيون‌هاي سه‌گانه در سه دوره گذشته شوراي شهر تهران عبارت بودند از: كميسيون فرهنگي اجتماعي زيست شهري و كميسيون عمران و شهر‌سازي و كميسيون برنامه و بودجه و حقوقي.

با اين وجود و بنا بر وعده برخي از اعضاي شهر، اقدامات عملي شورا چون همكاري در زمينه كاهش آلودگي هوا به زودي آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار