کد خبر: 615328
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
آخرين وضعيت لژيونرهاي ايراني در فوتبال اروپا و آسيا
لژيونرهاي ايراني در فوتبال اروپا و‌ آسيا هفته پر فراز و نشيبي را سپري كردند،
ماني سعيدي
لژيونرهاي ايراني در فوتبال اروپا و‌ آسيا هفته پر فراز و نشيبي را سپري كردند، هفته اي كه برخي از آنها درخشيدند مانند شجاعي و برخي هم مانند دژاگه همچنان سكو نشين هستند و البته بعضي هم مانند جهانبخش بدشانس بودند و با زدن يك گل به خودي پايه گذار شكست تيمشان شدند.

*مسعود شجاعي ( لاس پالماس اسپانيا)
او بر خلاف فصل گذشته اين روزها ، هفته هاي درخشاني را در فوتبال اروپا تجربه مي كند.پس از دو فصل نيمكت نشيني در اوساسونا ، مسعود شجاعي در آغاز فصل جديد به دسته دوم اسپانيا رفت . شجاعي پس از پيوستن به لاس پالماس ، در اين تيم توانسته به يكي از ستاره هاي اين اسپانيايي تبديل شود. لاس‌پالماس که هدایت آن را سرخیو لوبرا بر عهده دارد،‌ از زمانی که توانسته مسعود شجاعی و آراندا را به خدمت بگیرد عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته خود را به تیم‌های بالای جدولی برساند.
شجاعي  پس از گلزني در چند بازي ابتدايي در تركيب اين جا افتاده و در آخرين مسابقه لاس پالماس هم ديشب برگزارشد ، اين تيم توانست با درخشش بازيكن ايراني اش حريفش را شكست دهد.لاس پالماس  در حالي كه مسعود شجاعي را در تركيب خود داشت با ۲ گل مقابل تيم كوردوبا به برتري رسيد. گل نخست تيم لاس پالماس توسط آراندا همبازي سابق شجاعي در تيم اوساسونا به ثمر رسيد كه شجاعي پاس اين گل را داد. گل دوم تيم لاس پالماس را هم تانا وارد دروازه كوردوبا كرد. تيم فوتبال لاس ‌پالماس با كسب اين پيروزي، ۱۲ امتيازي شد و در مكان نهم جدول رده بندي ليگ دسته دوم باشگاه هاي اسپانيا قرار گرفت.
* مجتبي جهانبخش(نايمخن هلند)
مجتبي جهانبخش را بايد لژيونر بدشانس اين هفته دانست. او كه براي تيم نايمخن هلند بازي مي كند بيشتر به عنوان بازيكن جانشين وارد زمين مسابقه مي شود ، اين هفته پايه گذار شكست تيمش شد. در حالي در ادامه مسابقات لیگ هلند، نایمخن به مصاف  گو اهد ایگلز رفت و بازی را با نتیجه 3-4 به حریفش واگذار کرد كه جهانبخش با يك گل به خودي زمينه ساز باخت تيمش شد.علیرضا جهانبخش که در دقیقه  68 به جای کریستوف هملین وارد زمین شده بود، در دقیقه 89 به اشتباه دروازه نایمخن را باز کرد تا در شکست تیمش سهیم باشد.
* مجتبي جباري (الاهلي قطر)
مجتبي جباري هم پيوستن به الاهلي قطر ، شنبه شب اولين بازي اش را با پيراهين تيم جديدش انجام داد . در اين مسابقه  الاهلی قطر با حضور مجتبی جباری مقابل سرخ پوشان العربی شکست خورد. این مسابقه در چارچوب هفته چهارم لیگ ستارگان قطر انجام شد و با نتیجه چهار بر یک به سود العربی خاتمه یافت.
مجتبی جباری بازیکن ایرانی الاهلی در دقیقه 70 جانشین دیکوکو شد اما نتوانست کمکی به تیم الاهلی برای جبران نتیجه کند و تیمش دو گل دیگر در دقیق پایانی خورد. تیم جباری در پایان هفته چهارم با دو امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ چهارده تیمی قطر ایستاده است.
* دانيال داوري (برانشوایگ آلمان)
بر خلاف جباري ، اين هفته براي دانيال داوري هفته خوبي بود. او كه دوباره توسط كرش براي به تيم ملي دعوت شده ، در هفته هشتم بوندس ليگا در اولين پيروزي برانشوایگ ، 90 دقيقه از دروازه تيمش محافظت كرد. در ادامه دیدارهای هفته هشتم بوندسلیگا آلمان ديروز تیم اینتراخت برانشوایگ و وولفسبورگ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود تیم قعر جدولی برانشوایگ به پایان رسید.
دانیال داوری سنگربان ایرانی برانشوایگ در این دیدار 90 دقیقه درون دروازه حضور داشت و با نمایش خوب خود یک کلین شیت را به ثبت رساند تا نقش موثری در برد تیم تیمش داشته باشد. رقیب داوری در دروازه برانشوایگ اخیرا مصدوم شده و این بازیکن ایرانی این شانس را دارد که تا چند هفته فیکس تیمش باشد.با این نتیجه یاران دانیال داوری 4 امتیازی شدند و موقتا به رده هفدهم جدول صعود کردند.
* اشكان دژاگه( فولام)
سكونشيني هاي اشكان دژاگه همچنان ادامه دارد و ستاره ايراني فولام اين هفته  از روس سكوها بازي تيمش را ديد. در حالي ديشب فولام در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس توانست با گل دقایق پایانی دارن بنت از سد استوک بگذرد كه باز هم مانند هفته گذشته به دژاگه فرصت بازي نرسيد.دژاگه همانند دیگر دیدارهای این فصل فولام در زمین حضور نداشت و از جایگاه تماشاگران نظاره گر عملکرد هم تیمی هایش بود.
* سردار آزمون ( روبين كازان روسيه)
سردار آزمون ديگر لژيونر ايراني حاضر در اروپا به دليل مصدوميت در چند هفته گذشته نتوانسته براي روبين كازان بازي كند. او كه براي اولين توسط كرش به تيم ملي دعوت شده دوران نقاهت را سپري مي كند و به نظر مي رسد براي حضور در تمرينات تيم ملي و بازي با تايلند مشكلي نداشته باشد.
* رضا قوچان نژاد (استاندارد ليژ بلژيك)
رضا قوچان نژاد هم اين هفته ها روند پر فراز و نشيبي را در استاندارد ليژ سپري مي كند ، او هنوز نتوانسته به تركيب اصلي تيم بلژيكي راه پيدا كند و در آخرين بازي استاندارد ليژ در ليگ اروپا  مقابل مولده نروژ براي تيمش از ابتدا به ميدان رفت اما نتوانست گلزني كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار