کد خبر: 615309
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
توسعه حمل و نقل عمومي اولويت اصلي شهرداري تهران در سال 92 بوده و در كنار آن به تكميل زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترافيك نيز توجه خاصي شده است
مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومي اولويت اصلي شهرداري تهران در سال 92 بوده و در كنار آن به تكميل زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترافيك نيز توجه خاصي شده است. مهندس مسعود رنجبريان با بيان اين مطلب اظهار كرد: در سال جاري، بودجه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك بيش از 21 هزار و 100 ميليارد ريال ( از كل اعتبار 74 درصد آن عمراني و 26 درصد جاري و نگهداشت)، بودجه معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيك مناطق 22گانه بيش 1760ميليارد ريال است.
وي افزود: لذا حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك به تنهايي بيش از 20درصد از بودجه كل شهرداري تهران را به خود اختصاص داده است. از طرفي در بودجه شهرداري تهران اعتبارات قابل توجهي براي تملك و توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل شهري اختصاص داده شده است كه همگي در زمره اعتبارات مأموريت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران محسوب مي‌شود.  رنجبريان گفت: بودجه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك به 10 شركت و سازمان زيرمجموعه و براساس مأموريت‌هاي محوله اختصاص مي‌يابد، در اين ميان شركت متروي تهران با اختصاص 9170 ميليارد ريال بيشترين سهم را در ميان شركت‌ها و سازمان‌هاي زيرمجموعه دارد و در حقيقت بيش از 43 درصد از بودجه معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك در جهت توسعه خطوط متروي در نظر گرفته شده است. وي خاطر نشان كرد: پس از متروي تهران، شركت واحد اتوبوسراني با بيش از 7 هزار و 900 ميليارد ريال اعتبار 37 درصد از اعتبارات اين معاونت را به خود اختصاص داده است كه با يك حساب سرانگشتي مي‌توان دريافت كه 80درصد از اعتبار معاونت حمل و نقل براي اين دو شركت در نظر گرفته شده است. مدير كل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: علاوه بر اين دو شركت مبلغ 2350 ميليارد ريال به شركت بهره‌برداري مترو جهت تأمين هزينه‌هاي بهره‌برداري مترو و مبلغ 185 ميليارد ريال به سازمان تاكسيراني جهت توسعه خدمات و ساماندهي ناوگان تاكسيراني شهر تهران اختصاص يافته است. با اين احتساب بيش از 93 درصد از بودجه اين معاونت در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي و نيمه عمومي كارسازي خواهد شد. مابقي اعتبارات اين حوزه معاونت نيز در راستاي تسهيل در حمل و نقل شهر تهران هزينه خواهد شد. وي ادامه داد: بيشترين تخصيص اعتبار بعد از حمل و نقل عمومي مربوط به توسعه و نگهداشت سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند، ايمن‌سازي معابر، توسعه و ساماندهي پايانه‌هاي برون شهري و ... اختصاص يافته است.
رنجبريان با بيان اينكه علاوه بر اعتبارات پرداختي از سوي شهرداري تهران، دولت نيز در قالب بودجه‌هاي سنواتي كل كشور، كمك‌هايي را در جهت بهبود آمد و شد شهروندان به شهرداري تهران پيش‌بيني كرده است گفت: اعتباراتي كه در بودجه سال 1392 كل كشور جهت توسعه حمل و نقل عمومي در نظر گرفته شده است به استثناي اعتبار عمراني متروي تهران جهت كل كشور بوده و سهم شهرداري تهران در طول سال مشخص و پرداخت خواهد شد. وي با بيان اينكه جهت توسعه خطوط متروي تهران 2745 ميليارد ريال اعتبار در بودجه كل كشور بيش‌بيني شده است تأكيد كرد: مبلغ 750 ميليارد ريال جهت يارانه بليت مترو و مبلغ 1700 ميليارد ريال بابت يارانه بليت اتوبوسراني در نظر گرفته شده است و از آنجايي كه تنها دو شهر تهران و مشهد داراي مترو بوده و با توجه به گستردگي مترو و سامانه اتوبوسراني شهر تهران پيش‌بيني مي‌شود بخش اعظمي از يارانه بليت مترو و حدود يك‌سوم اعتبار يارانه بليت اتوبوسراني كل كشور به شهرداري تهران تعلق گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار