کد خبر: 1239847
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
اتحادیه اروپا می‌گوید: شبکه اجتماعی X قوانین رسانه‌های اجتماعی را با اکانت‌های علامت آبی نقض می‌کند.

جوان آنلاین: اتحادیه اروپا اعلام کرد: چک مارک‌های آبی ایلان ماسک در توییتر یا ایکس گمراه کننده هستند و این پلتفرم آنلاین از لحاظ شفافیت و الزامات پاسخگویی کوتاهی می‌کند. این اولین اتهام علیه یک شرکت فناوری از زمان اجرایی شدن مقررات جدید رسانه‌های اجتماعی این اتحادیه است.

به گزارش شفقنا، بروکسل اعلام کرد: پلتفرم ایکس کاربران را با علامت‌های آبی رنگ برای حساب‌های تایید شده فریب می‌دهد و همچنین قوانین محتوای اتحادیه اروپا را نقض می‌کند. این گزارش می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود.

تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا از تغییراتی که ماسک در سیستم نشان آبی ایجاد کرده ناراضی هستند، چون در سیستم فعلی هر کسی می‌تواند آن را از طریق یک اشتراک ممتاز دریافت کند، در حالی که این تیک قبلاً برای حساب‌های تأیید شده از جمله رهبران، شرکت‌ها و روزنامه‌نگاران رزرو شده بود و مشروط به تأیید بود.

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید و نام آن را به ایکس تغییر داد بیشترین اصطکاک را با اروپا داشته است. اتحادیه اروپا می‌خواهد فناوری‌های بزرگ برای محافظت از کاربران آنلاین و افزایش رقابت در حوزه دیجیتال، کار‌های بیشتری انجام دهند.

ماسک در پست‌هایی در ایکس بروکسل را مورد انتقاد قرار داد و اتحادیه اروپا را متهم کرد که برای سانسور آزادی بیان به او رشوه پیشنهاد داده است. ماسک متعهد شد که برای این موضوع به دادگاه مراجعه کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار