کد خبر: 1239735
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
ادعای نیویورک‌تایمز؛

جوان آنلاین: روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که پس از عملکرد ضعیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، کمک مالی در حدود ۹۰ میلیون دلار به یک گروه اصلی حامی کارزار انتخاباتی بایدن تا زمان جایگزینی وی، متوقف شده است.

این روزنامه به نقل از دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که آنها درباره مذاکرات بین حامیان مالی ارشد و یک کمیته اقدام سیاسی (پَک) موسوم به «فیوچر فوروارد» که انتظار می‌رفت ۷۰۰ میلیون دلار برای ستاد بایدن جمع‌آوری کند، توجیه شده‌ و در جریان مذاکرات قرار گرفته‌اند.

به نوشته تایمز در حال حاضر چندین تعهد مالی «هشت رقمی» بلوکه شده و کمیته اقدام سیاسی مادامی که تکلیف نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر روشن نشود، به اصطلاح در «لاک دفاعی» فرو رفته‌اند!

ستاد بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ از فیوچر فوروارد به عنوان بازوی اصلی مالی خود استفاده می‌کرد و این گروه پیش از این اعلام کرده است که پس از برگزاری نشست «کنوانسیون ملی دموکراتیک» در ماه آینده که نامزد نهایی این حزب در آن مشخص می‌شود، ۲۵۰ میلیون دلار در حوزه تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال هزینه خواهد کرد.

با این حال، پس از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در نخستین مناظره با ترامپ که ۲۷ ژوئن برگزار شد، کمیته اقدام سیاسی گزینه‌های احتمالی جایگزینی بایدن را به نظرسنجی گذاشت. در نظرسنجی که بعدها نتیجه آن به بیرون درز پیدا کرد، نشان داد که بایدن از حیث محبوبیت کلی، «از تمام گزینه‌های دیگر از جمله کامالا هریس، معاون وی، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، ‏ گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان و پیت بوتیگیگ، وزیر ترابری عملکرد بدتری دارد.»

با این حال، بایدن با تاکید بر حضور در کاخ سفید برای دومین دوره گفت: معتقدم که بهترین گزینه برای حکمرانی و بهترین گزینه برای پیروزی هستم.

به نوشته پولیتیکو، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفته است که گروهی از «دوستان خیلی نزدیک» گرد هم آمده و قصد دارند تا کاخ سفید را نسبت به کناره‌گیری بایدن متقاعد کنند زیرا در غیر این صورت به نوشته پولیتیکو، «همه باید بساط‌مان را از جمع کنیم و برویم!»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار