کد خبر: 1239716
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
اگر چه پیش از این نیز کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی بر این نکته تاکید داشتند که تل‌آویو هیچ دستاوردی در غزه نداشته است اما طی هفته‌های گذشته نشانه‌های بیشتری از این شکست نمایان شده است.

جوان آنلاین: مهدی گرگانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: نشانه‌های شکست ارتش صهیونیست در غزه روزبه‌روز بیشتر نمایان‌ می‌شود. در حالی ‌که مقامات کابینه جنگ تل‌آویو هدف از شروع جنگ در غزه را از بین بردن بازوهای نظامی مقاومت و تیپ‌های جنگی رزمندگان حماس و جهاد اسلامی خوانده بودند، شواهد نشان می‌دهد هیچ‌یک از اهداف اعلامی بنی‌اسرائیل محقق نشده است.

اگر چه پیش از این نیز کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی بر این نکته تاکید داشتند که تل‌آویو هیچ دستاوردی در غزه نداشته است اما طی هفته‌های گذشته نشانه‌های بیشتری از این شکست نمایان شده است.

طی روزهای گذشته خبرهای متعددی از تجاوز دوباره ارتش این رژیم به مناطقی که قبلا گفته بود از نیروهای مقاومت حماس پاکسازی شده، منتشر شده است.

۱- شمال غزه نخستین نقطه‌ای بود که به دلیل نزدیکی با عملیات توفان الاقصی مورد تاخت‌وتاز نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت. تل‌آویو پس از چند هفته مدعی شد این منطقه را پاکسازی کرده و با این ادعا روانه مناطق مرکزی و سپس جنوب نوار غزه از جمله رفح در جنوبی‌ترین بخش این باریکه شد. شیوه کار ارتش صهیونیستی اینگونه بود که منطقه به منطقه از شمال نوار غزه به اصطلاح پاکسازی کرده و به سمت جنوب پیش رفته است.

شبکه بی‌بی‌سی اما هفته گذشته گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی دوباره به محله شجاعیه، محله تفاح و دَرَج در شمال نوار غزه حمله کرده است و درگیری‌های شدیدی بین نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت رخ داده است. رژیم اشغالگر پیش از این گفته بود این مناطق را از نیروهای حماس پاکسازی کرده است اما اکنون می‌گوید شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد نیروهای حماس در حال تجدید سازمان هستند!

۲- خان‌یونس منطقه مهم دیگری بود که هدف تهاجم زمینی ارتش صهیونیست قرار گرفت. رژیم صهیونیستی پس از تخلیه این شهر در دسامبر ۲۰۲۳ و آواره کردن ده‌ها هزار نفر، عملیات خود را در خان‌یونس آغاز کرد و پس از چند ماه از تحت کنترل گرفتن آن خبر داد اما هفته گذشته این رژیم به فلسطینی‌هایی که مجددا به مناطق ویران‌شده این شهر بازگشته‌ بودند، دستور داد طی ۲۴ ساعت دوباره آن را تخلیه کنند، چرا که قصد دارد حملات تازه‌ای را در این منطقه اجرایی کند.

ارتش اسرائیل حتی به بیمارستان اروپایی خان‌یونس نیز دستور تخلیه داد و سازمان امدادرسانی آنروا از تلاش برای انتقال بیماران به دیگر بیمارستان‌های نیمه‌فعال غزه خبر داد.

۳- حمله دوباره رژیم صهیونیستی به مناطقی که طی ۹ ماه گذشته از سوی این رژیم امن اعلام شده بود، نشان می‌دهد حماس و جهاد نه شکست‌ خورده و نه تضعیف شده‌اند، بلکه در حال نبرد با اشغالگران برای بیرون راندن آنها از نوار غزه‌اند. موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها از سوی گردان‌های سرایاالقدس و شهدای الاقصی در محور نتزاریم در جنوب غزه شاهد دیگری از قدرت روزافزون نیروهای مقاومت و عدم تضعیف آنهاست.

ژنرال «واصف عریقات» کارشناس نظامی فلسطینی درباره برملا شدن دروغ صهیونیست‌ها در جنگ غزه می‌گوید: «از سرگیری عملیات زمینی نظامی اسرائیل در چند منطقه نوار غزه که پیش‌تر شاهد عملیات و درگیری با مقاومت فلسطین بود، به این معنی است که رژیم اشغالگر اسرائیل با انجام عملیات زمینی قبلی نتوانسته است به اهداف خود دست یابد».

۴- برخلاف ماه‌های اول جنگ، مقاومت اکنون در نقاط مختلف غزه در حال نبرد رودررو با دشمن صهیونیست است. گزارش‌های میدانی از غزه نشان می‌دهد حماس در رفح در جنوب نوار غزه، در خان یونس و در اردوگاه جبالیا و محله‌های زیتون و شجاعیه در شمال نوار غزه در حال جنگ با نظامیان رژیم صهیونیستی است.

ناظران سیاسی معتقدند حماس تاکتیک‌های جنگی خود را در ماه‌های گذشته به تناوب و بر اساس نیاز تغییر داده و این موضوع به سردرگمی ارتش اشغالگر منجر شده است. اتخاذ تاکتیک جنگ همزمان در مناطق مختلف غزه به طولانی و فرسایشی شدن جنگ غزه انجامیده است که با توجه به شکاف‌های سیاسی داخلی و فشارهای بین‌المللی که تل‌آویو با آن مواجه است، می‌تواند به شکست کامل این رژیم در غزه بینجامد.

تحولات میدانی هفته‌های اخیر در غزه نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی غیر از کشتار ۴۰ هزار غیرنظامی، آواره کردن چندباره‌ مردم غزه، نسل‌کشی، گرسنگی دادن و سایر اقدامات ضدبشری و ضدانسانی، تاکنون هیچ دستاورد ملموسی نداشته است و همه مناطقی که به دروغ مدعی پاکسازی آنها شده بود همچنان تحت اختیار و کنترل گروه‌های مقاومت قرار دارد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار