کد خبر: 1239559
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
رئیس شورای علمای شیعه هرات اظهار داشت مانعی در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم وجود ندارد بنابراین انتشار گسترده ویدئو‌های مربوط به بی‌احترامی به پرچم‌های عزاداران نیز مشکوک است.

جوان آنلاین: حجت الاسلام «محمد اسماعیل احمدی» رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت ویدئو‌های منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر بی‌احترامی و پایین آوردن پرچم‌های عزاداری در هرات مشکوک است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: هیچ مانعی در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم وجود ندارد و مسئولان محلی هرات نیز ضمن تاکید بر هرچه بهتر برگزارشدن مراسم‌های ایام محرم از مردم خواسته‌اند تا از افراط و اخلال در تامین امنیت خودداری کنند.

احمدی به خبرگزاری «آوا» گفت با مسئولان امنیتی صحبت شده هیچ مانعی برای برگزاری مراسم‌های ایام محرم وجود ندارد و هیچ مکتوبی نیز از مرکز مبنی بر وضع محدودیت بر مراسم‌های عزاداری، ارسال نشده است.

رئیس شورای علمای شیعه هرات با اشاره به بی احترامی و پایین آوردن پرچم‌های عزاداری توسط برخی از افراد در هرات اظهار داشت: امکان دارد برخی از افراد اعمال خودسرانه انجام دهند و یا ممکن است کسانی خواسته باشند سوءاستفاده کنند و هدف آن‌ها ایجاد تفرقه و بی اعتمادی بین مسئولین و مردم باشد. به همین دلیل ما به مردم هشدار دادیم که مراقب و هوشیار باشند چرا که یک عده به دنبال سوء استفاده هستند.

از سوی دیگر، «حیات الله مهاجر فراهی» معاون والی هرات نیز گفته است، برای این که هموطنان مراسم عاشورا را در سایه امنیت سپری کنند، یک کمیته مشترک ایجاد شده که نشست‌های مختلفی را تاکنون انجام داده است.

وی افزود: نیرو‌های امنیتی امارت اسلامی گام‌های استواری را برای تامین امنیت مراسم عاشورا روی دست گرفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار