کد خبر: 1239378
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
مقامات آمریکایی در حال مخابره آدرس‌های دروغین و البته عامدانه‌ای درخصوص اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورشان هستند. سخنگوی کاخ سفید مدعی شده در هفته‌های اخیر، عوامل ایران به‌دنبال سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از تظاهرات در آمریکا در رابطه با جنگ غزه بوده‌اند.

جوان آنلاین: وحشت دولتمردان و صاحبان آشکار و پنهان قدرت در آمریکا نسبت به اعتراضات گسترده دانشجویان و شهروندان این کشور در قبال جنگ غزه به نقطه اوج خود رسیده است. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند خیزش عمومی صورت گرفته در آمریکا علیه رژیم اشغالگر قدس بی‌سابقه بوده و روایتگر بروز نوعی تحولات بنیادین و جدید در مواجهه با رژیم تروریستی اسرائیل است.

به گزارش تسنیم، در این میان، مقامات آمریکایی در حال مخابره آدرس‌های دروغین و البته عامدانه‌ای درخصوص اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورشان هستند. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که در هفته‌های اخیر، عوامل جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال سوءاستفاده فرصت‌طلبانه از تظاهرات در آمریکا در رابطه با جنگ غزه بوده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید درباره نفوذ خارجی‌ها هشدار داد و از آمریکایی‌ها خواست هوشیاری خود را نسبت به "تلاش‌هایی که برای تضعیف دمکراسی" انجام می‌گیرد، حفظ کنند. با این حال مشخص نیست این مقام آمریکایی از کدام دموکراسی و کدام آزادی بیان و از همه مهم‌تر، از کدام دخالت خارجی سخن می‌گوید!

بدون شک جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در خلق و تثبیت آگاهی جهانی در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس در قبال ملت فلسطین داشته و به این موضوع افتخار می‌کند. بخش اعظمی از بیداری جهانی در قبال رژیم صهیونیستی منبعث از همین جهاد تبیین ۴۵ ساله است.

با این حال، آنچه منجر به خیزش عمومی دانشجویان و شهروندان کشور‌های گوناگون غربی از جمله آمریکا شده، آگاهی فطری و انسانی آن‌ها نسبت به ماهیت و ذات رژیم اشغالگر قدس و جنایات گذشته و حال این رژیم منحوس و نامشروع است. در این میان، ارائه آدرس‌های نادرست از سوی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نمی‌تواند از ارزش و عیار این بیداری درونی و جهانی بکاهند.

نکته دیگر اینکه کارین ژان پیر در ادامه اظهارات و مواضع دروغین خود مدعی شده که آمریکایی‌ها با حسن‌نیت، در پی بیان دیدگاه‌های مستقل خود درباره درگیری‌های غزه هستند و آزادی بیان برای ابراز نظرات مختلف، اگر به صورت مسالمت‌آمیز انجام شود، برای دموکراسی ضروری است!

او در حالی چنین ادعای وقیحانه‌ای را مطرح می‌کند که هزاران دانشجوی آمریکایی به‌دلیل ابراز نارضایتی و خشم خود از جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه و حمایت کاخ سفید از این نسل‌کشی تمام‌عیار، در زندان به سر می‌برند. دروغ‌پردازی این مقام آمریکایی به حدی بوده که حتی بسیاری از رسانه‌های غربی نیز از بازنشر آن جلوگیری کرده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید مداخله در سیاست آمریکا و تلاش برای ایجاد تفرقه را غیرقابل قبول می‌داند، این در حالیست که شکاف همه‌جانبه و بحران فراگیر در سرتاسر آمریکا شکل گرفته و به قول رکس تیلرسون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، این کشور در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد.

در چنین شرایطی فرافکنی و ارسال سیگنال‌های دروغین نمی‌تواند از حجم و عمق واقعیات جاری در آمریکا بکاهد. بدون شک در آینده‌ای نزدیک، شاهد خیزش گسترده‌تر شهروندان و جوانان آمریکایی علیه نظام لیبرال دموکراسی و صاحبان قدرت در این حکومت بحران‌ساز و مداخله‌گر خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار