کد خبر: 1238482
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
ارتش اشغالگر به بمباران یک مدرسه آنروا که ۲۰۰۰ آواره در النصیرات در آن مستقر بودند، اعتراف کرد و بار دیگر ادعای نخ نمای شده مبنی بر وجود مبارزان حماس در آنجا را تکرار کرد.

جوان آنلاین: رژیم اشغالگر در دویست و هفتاد و چهارمین روز تجاوز خود، کشتاری را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد و مدرسه‌ای وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را هدف قرار داد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که اشغالگران چهل و سومین کشتار را در اردوگاه النصیرت انجام دادند که طی آن ۱۶ تن شهید و ۷۵ غیرنظامی زخمی شدند که به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

این دفتر در بیانیه‌ای فاش کرد که ارتش اشغالگر «مدرسه الجاعونی» را در ساعات بعدازظهر روز شنبه با جنگنده‌هایی بمباران کرد و توضیح داد که این مدرسه حدود ۷۰۰۰ آواره را پناه داده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی این کشتار را محکوم کرد و یادآور شد که اشغالگران از آغاز جنگ نسل کشی، بیش از ۱۷ مدرسه و مراکز آوارگان و پناهگاه را در داخل اردوگاه النصیرت بمباران کرده‌اند.

این دفتر از جامعه جهانی و سازمان‌های ملل و سازمان‌های جهانی خواست به اشغالگران فشار بیاورند تا جنایت نسل‌کشی متوقف شود و سیل خون در نوار غزه متوقف شود.

دفتر رسانه‌ای دولتی به بحران انسانی در منطقه مرکزی اشاره و تاکید کرد که تنها ۲ بیمارستان هنوز در آنجا وجود دارد، اما به دلیل ازدحام زیاد و زخمی‌های فراوانی که در ماه‌های گذشته به آنجا منتقل شده‌اند، قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند.

دفتر مذکور افزود: «چالش‌های بزرگی در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه و بهداشتی در اردوگاه النصیرت و استان مرکزی در نتیجه جنگ نسل‌کشی اسرائیل وجود دارد.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، نیز تاکید کرد که هدف قرار دادن مکرر و سیستماتیک مدارس و پناهگاه‌های آنروا برای آوارگان و انجام قتل عام نشان دهنده اصرار دولت اشغالگر بر سرپیچی از تمام قوانینی است که برای محافظت از غیرنظامیان وضع شده است.

حماس در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای آن خواست تا برای توقف این تخلفات و جنایات جنگی، اقدامات فوری و مؤثری برای متوقف کردن ماشین کشتار اشغالگران علیه مردم فلسطین انجام دهند.

جنبش مقاومت اسلامی ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور مبارزان مقاومت فلسطینی در مدرسه الجاعونی را دروغ و فریب محض خواند.

اوایل روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که افراد مسلح فلسطینی را در مدرسه الجاعونی که محل اسکان آوارگان اردوگاه النصیرات است، هدف قرار داده است که منجر به شهادت ۱۶ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهایش به اعضای مقاومت که در داخل محوطه مدرسه بودند، حمله کردند؛ مدرسه‌ای که به ادعای این ارتش به عنوان مقر فرماندهی اعضای حماس استفاده می‌شد.

در پاسخ به این ادعاها، جنبش حماس در بیانیه خود توضیح داد که ارتش اشغالگر «از طریق ادعای خود در تلاش است تا جنایاتش را به افکار عمومی منتقل و برای خود بازارگرمی کرده و اهداف روشن خود یعنی نابودی مردم فلسطین و نابودی تمامی ابعاد زندگی در نوار غزه را که به دنبال اجرای آن است، پنهان کند.

در بیانیه این جنبش اضافه شده که مراکز سرپناهی برای آوارگان، مدارس و تأسیسات آنروا در معرض هدف قرار گرفتن و تخریب سیستماتیک هستند و صدها آواره از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان در داخل آنها به شهادت رسیدند.

این جنبش گفت که حملات مکرر مستلزم موضع گیری روشن جامعه بین‌المللی، محکوم کردن آنها، تلاش برای توقف‌شان و پاسخگویی عاملان رهبران اشغالگر برای جنایاتشان است.

ارتش اشغالگر از آغاز تجاوز به نوار غزه در هفت اکتبر، ۱۷ مدرسه و مرکز محل استقرار آوارگان در داخل اردوگاه النصیرات را بمباران کرده است.

خبرنگار المیادین نیز به شهادت ۶ شهید در نتیجه حمله به خانه‌ای متعلق به خانواده سحویل در منطقه ابواسکندر در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه اشاره کرد.

وی افزود: اشغالگران مناطق مسکونی جدیدی را در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه منفجر کردند و تانک‌هایشان با گلوله باران‌های توپخانه به خانه‌ها در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر آتش گشودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار