کد خبر: 1238416
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امریکا که هم‌حزبی‌هایش هم از عملکرد وی در نخستین مناظره انتخاباتی ناراضی هستند، در گفتگو با شبکه خبری ای. بی. سی به صراحت درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را رد کرد. 
روزنامه امریکایی واشینگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشت که دونالد ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی او ترجیح می‌دهند که همچنان جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشد. به‌رغم موج نارضایتی‌ها از ادامه حضور بایدن در عرصه رقابت‌های ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور امریکا در جریان یک گفتگو تصریح کرد که شب مناظره با «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات امریکا خسته بوده است. او یک بار دیگر درباره اینکه آیا رفتار وی ناشی از بیماری است را رد کرد و گفت: «نشانه‌ای از یک عارضه جدی وجود ندارد. من از لحاظ آماده شدن به ندای درونی‌ام گوش ندادم.» بایدن همچنین گفت که عملکرد ضعیف او در مناظره فقط تقصیر خودش بوده است. در انتخابات خواهد ماند و همانند سال ۲۰۲۰ ترامپ را شکست خواهد داد. همچنین، بایدن در دیدار با شماری از فرمانداران حزب دموکرات این را هم گفت که بخشی از برنامه‌اش برای آینده این است که فعالیت‌هایش را پس از ساعت ۸ عصر متوقف کند تا برای حفظ سلامت روانی و جسمی‌اش بتواند استراحت بیشتری داشته باشد. کوین مونوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در حمایت از وی به عادات رؤسای جمهور قبلی امریکا متوسل شد و گفت که جورج بوش، ساعت ۹ شب می‌خوابید و باراک اوباما هم رأس ساعت ۶ و نیم عصر شام می‌خورد. 


 از فاجعه جلوگیری کند
مایکل کویگلی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان خطاب به بایدن گفت: «از یک فاجعه کامل جلوگیری کنید و کنار بروید.» چهارمین قانونگذار دموکرات کنگره امریکا به صف هم‌حزبی‌های جو بایدن پیوست که علناً خواستار کناره‌گیری او از انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند. پیش از کویگلی، سه عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا به نام‌های لوید داگت، رائول گریجالوا و ست مولتون رسماً انصراف بایدن را خواستار شده بودند. کویگلی به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «آقای رئیس‌جمهور، میراث شما [در تاریخ]ثبت شده است. ما بزرگ‌ترین سپاسگزاری را به شما مدیونیم. تنها کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید تا همیشه این کار را تقویت کنید و از یک فاجعه کامل جلوگیری کنید این است که کناره‌گیری کنید و اجازه دهید شخص دیگری این کار را انجام دهد.» همزمان، مارک وارنر، نماینده دموکرات مجلس سنای امریکا که فردی نزدیک به رهبر اکثریت دموکرات‌ها در این مجلس است در تلاش است با گرد هم آوردن قانونگذاران هم‌حزبی خود جو بایدن را از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی منصرف کند. وارنر بعد از عملکرد ضعیف بایدن مقابل رقیب انتخاباتی‌اش در نخستین مناظره نگران است که او در انتخابات نوامبر همچنان بد عمل کند که کرسی‌های نمایندگان دموکرات در مجلس سنا حتی در ایالت‌هایی که به طور سنتی متعلق به دموکرات‌ها هستند، به خطر بیفتد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار