کد خبر: 1238373
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
رئیس فدراسیون قایقرانی در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی آماده‌سازی تیم ملی پاراکانو اعزامی به پارالمپیک پاریس گفت: امیدوارم نتایج دو قایقران اعزامی به پارالمپیک پاریس به گونه‌ای باشد که سبب افتخارآفرینی این دو ورزشکار شود.

جوان آنلاین: علیرضا سهرابیان درباره حضور کیومرث هاشمی در محل برگزاری اردوی دو ملی‌پوش پاراقایقرانی و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران اظهار کرد: حضور وزیر ورزش از ابتدایی‌ترین زمانی که به عنوان سرپرست وزارت ورزش منصوب شده بود، شاکله زیبایی را برای ورزشکاران ترسیم کرد. زمانی که هاشمی سرپرست شد، آب دریاچه به حدی پایین آمده بود که همه می‌توانستند از آن پیاده عبور کنند و به طرف دیگر دریاچه بروند. ورزشکاران علاقه خاصی به او دارند و حضور او می‌تواند دلگرمی خاصی به جامعه قایقرانی اعزامی به المپیک و پارالمپیک بدهد.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: سه بانوی ملی‌پوش قایقرانی ایران که سهمیه المپیک گرفته‌اند، در روسیه به سر می‌برند و در این جمع حضور نداشتند. نبی رضایی و علی آقامیرزایی هم در انزلی و بابلسر به تمریناتشان ادامه می‌دهند و برنامه‌ریزی برای حضور در اردوی مشترک با تیم ملی ایتالیا در رم است و امروز حضور نداشتند به همین دلیل هاشمی محبت کرد و برای بازدید از دو ملی‌پوش پاراکانو آمد و با آن‌ها صحبت کرد و درد دل‌ها رو گوش کرد.

او افزود: دو ورزشکار ما یکسری نیاز‌های شخصی داشتند که با او در میان گذاشتند. می‌توانم بگویم یک جمع بسیار دوستانه‌ای بود که مثل دفعات قبلی دلگرمی به بچه‌ها داد.

سهرابیان خاطرنشان کرد: ورزشکاران به هاشمی به عنوان وزیر توانمندی که شنونده صحبت‌های آنهاست و عمل‌کننده و پایبند به قول‌هاست نگاه می‌کنند و در مجموع حضورش دلگرمی بسیار خوبی به قایقرانان می‌دهد.

او درباره آخرین وضعیت سعید حسین‌پور و شهلا بهروزی‌راد که در لیست اعزام به پارالمپیک قرار دارند، افزود: قایقرانان تمرینات استقامتی را تمام کرده‌اند و با برنامه‌ریزی مربی خود در فاز سرعت هستند. امیدوارم هر دو قایقران خود را تا زمان اعزام به پارالمپیک به اوج آمادگی برسانند و نتایج ارزنده‌ای را کسب کنند. امیدوارم نتایج‌شان به حدی مطلوب باشد که بتوانیم از آن‌ها تجلیل کنیم.

سهرابیان همچنین درباره درخواست حسین‌پور برای واردکردن قایق اظهار کرد: قایق پاراکانو در ایران تولید نمی‌شود و باید وارد کنیم. برنامه‌ریزی برای خرید قایق سعید حسین‌پور از خارج از کشور انجام شده است. درخواستی که او از وزیر داشت این بود که مراحل گمرکی با توجه به اینکه با هزینه شخصی تامین می‌شود، تسهیل شود. خوشبختانه گمرک مدتی است که کمک می‌کند و وسایلی که قایقرانان با خودشان می‌آورند، در این زمینه شرایط را تسهیل کرده است. اسم قایقرانی در کنار گمرک به شکل بدی قرار گرفته بود، اما خوشبختانه در حال حاضر یکی از یاران پشت پرده موفقیت بچه‌های ما، گمرک است که امیدوارم در این زمینه هم کمک کند تا تجهیزات روز را وارد و بتوانند خودشان را برای مسابقات بزرگ آماده کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که چه پیش‌بینی‌ای در خصوص عملکرد شهلا بهروزی‌راد و سعید حسین‌پور در پارالمپیک پاریس دارد، اظهار کرد: پارالمپیک تشخیص داد که از بین سه ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شده بودند دو نفر عازم این رویداد شوند. آرزو می‌کردم اسلام جاهدی نیز همراه این دو ورزشکار به پاریس اعزام شود، چون کسب سهمیه خود را از مسابقات جهانی به دست آورده بود، اما به تشخیص کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک رکوردش به گونه‌ای بود که امکان کسب مدال نداشت. علاقمند بودم حضورش را در پاریس ببینم.

سهرابیان اضافه کرد: شهلا بهروزی‌راد و سعید حسین‌پور رکورد‌های خوبی را کسب کرده‌اند. امیدوارم نتایج به شکلی باشد که افتخارآفرینی این دو ورزشکار رقم بخورد.

رئیس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: به اعتقاد من اگر این دو ورزشکار به فینال پارالمپیک راه پیدا کنند انگار مدال پارالمپیک را کسب کرده‌اند. البته هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در المپیک یا پارالمپیک مدال کسب کند، چون موضوع لحظه‌ها و ثانیه‌هاست. صدم‌های ثانیه است که می‌تواند وضعیت افرادی را که مدال کسب می‌کنند، مشخص کند.

او گفت: برای کسب مدال همه باید مبارزه کنند و یک لحظه غفلت سبب می‌شود تا از غافله جا بمانی. مطمئنا نتایج بسیار مطلوبی را قایقرانان کسب می‌کنند. آرزوی موفقیت برای این دو قایقران دارم و امیدوارم به شکلی پیش بروند که با دست پر به کشور بازگردند.

سهرابیان در پاسخ به این دو پرسش که آیا پاداشی نیز برای این دو قایقران اعزامی به پارالمپیک پاریس در نظر گرفته شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: هر چیزی که برای قایقرانان المپیکی در نظر گرفته باشیم برای پاراکانو نیز مد نظر قرار خواهیم داد. برای ما هیچ فرقی بین قایقران المپیکی و پارالمپیکی وجود ندارد و هر پاداشی که برای المپیکی‌ها در نظر بگیریم برای قایقرانان پارا نیز در نظر خواهیم گرفت. ما همه یک خانواده‌ایم. وقتی می‌گویم دخترم یا پسرم یک معنا دارد و هیچ‌وقت ورزشکاران را از هم تفکیک نمی‌کنیم و در فدراسیون قایقرانی تفاوت‌ها معنی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار