کد خبر: 1237731
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، اسرائیل به دنبال راه فراری از نوار غزه است و حتی بدون دستیابی به توافق مبادله اسرا هم به دنبال پایان دادن به جنگ است.

جوان آنلاین: عاموس هارئیل تحلیل‌گر ارشد نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص در مقاله‌ای که امروز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، تل‌آویو قصد دارد حتی بدون دستیابی به توافق مبادله اسرا با گروه‌های فلسطینی به جنگ زمینی در نوار غزه پایان دهد.

به گزارش تسنیم، این تحلیل‌گر نظامی صهیونیستی در ادامه نوشت: از این به بعد رویکرد اوضاع به شکل شفاف تری به سوی کاهش درگیری توسط نیرو‌های زمینی اسرائیل در غره پیش خواهد رفت و به فاز انجام حملات هوایی علیه اهداف حماس در این منطقه گرایش پیدا خواهد شد، تا زمینه انتقال نیرو‌های زمینی به شمال (مرز با لبنان) فراهم شود.

این تحلیل‌گر افزود: ارتش اسرائیل قصد دارد پایان جنگ زمینی در غزه را اعلام کند در حالی که توافقی مبادله اسرا با گروه‌های فلسطینی موجود در غزه هم به انجام نرسیده است.

وی در عین حال پرسید: در سایه این داده چگونه می‌توان جامعه را قانع کرد که کابینه و ارتش اسرائیل واقعا بخش بزرگی از اهداف جنگ را متحقق کرده اند، این در حالی است که حماس به طور کامل شکست نخورده است و ۱۲۰ گروگان اسرائیل هم به خانه‌های خود باز نگشته‌اند.

هارئیل در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: ارتش اسرائیل همچنان نیرو‌هایی را در گذرگاه نتساریم که شمال و جنوب نوار غزه را تقسیم کرده، حفظ خواهد کرد، همچنین نیرو‌های نظامی در محور فیلادلفیا که در طول مرز با مصر قرار دارد هم حضور خواهند داشت.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسایل نظامی صهیونیست در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل می‌خواهد به روش دیگری جنگ در نوار غزه را ادامه دهد و در واقع متد و الگوی به کار گرفته شده در کرانه باختری را در نوار غزه به اجرا در آورده و حملات مکرری را علیه اهداف وابسته به حماس در نوار غزه انجام داده و با بازداشت فعالان وابسته به این گروه آن‌ها را برای بازجویی تحویل شاباک بدهد.

گفتنی است رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اخیرا اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل وارد فاز سوم عملیات خود در نوار غزه شده و به طور کامل حملات هوایی و هدفمند در نوار غزه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

گفتنی است کانال خبری عبری زبان کود کود هم در گزارشی به نقل از نیویورک تایمز نوشت: ارتش اسرائیل در حال حاضر در نوار غزه دچار کمبود قابل توجهی در زمینه سلاح و مهمات شده است و برخی از تانک‌های ارتش اسرائیل با مهمات و گلوله‌های کامل وارد عملیات نمی‌شوند در حالی که کمبود قابل ملاحظه‌ای هم در قطعات یدکی تانک‌ها و بلدوزر‌های نظامی و حتی نفربر‌های زرهی هم محسوس می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار