کد خبر: 1237453
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جنگ غزه درحالی وارد دهمین ماه خود شد که ارتش صهیونیستی با وجود سلاح‌های مدرن و بسیج صد‌ها هزارنفری، در تله گروه‌های مقاومت گیر افتاده و تلفات سنگینی را متحمل می‌شود

جوان آنلاین: تندرو‌های صهیونیست درحالی می‌خواهند جنگ در غزه را تا نابودی حماس ادامه دهند که مبارزان فلسطینی روز به روز قدرتمندتر می‌شوند و در تازه‌ترین اقدام، نیرو‌های مقاومت در دویست‌وهفتادونهمین روز ضربات سهمگینی را در محور‌های مختلف به اشغالگران وارد کرده و تعدادی از نظامیان را به هلاکت رسانده و ادوات جنگی آن‌ها را منهدم کردند؛ تلفات سنگینی که سران تل‌آویو را به جان هم انداخته که نمی‌توانند تصمیم درستی درباره تداوم و توقف درگیری با فلسطینیان بگیرند. 

جنگ غزه درحالی وارد دهمین ماه خود شد که ارتش صهیونیستی با وجود سلاح‌های مدرن و بسیج صد‌ها هزارنفری، در تله گروه‌های مقاومت گیر افتاده و تلفات سنگینی را متحمل می‌شود. گروه‌های مقاومت فلسطین که گفته بودند درس بزرگی به اشغالگران خواهند داد در مناطق مختلف، شرایط را برای دشمن سخت کرده‌اند. در همین رابطه، سرایا‌القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) اعلام کرد که مبارزانش روز دوشنبه با خمپاره مواضع و جنگ‌افزار‌های نظامیان صهیونیست را که به منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه وارد شده بودند، زیر آتش قرار دادند. به گزارش خبرگزاری شهاب، سرایا القدس همچنین اعلام کرد کیسوفیم، عین هشلوشا، صوفا، نیریم، حولیت و دیگر شهرک‌های غلاف غزه را هدف حملات موشکی قرار داد. 
یکی از تک‌تیراندازان گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) نیز یک نظامی اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در محله الشجاعیه هدف قرار داد. القسام در عملیاتی دیگر، گروهی از نظامیان صهیونیست را در داخل خانه‌ای در این محله با راکت ضداستحکامات TBG هدف قرار داد که در این عملیات شماری از نیرو‌های دشمن کشته و برخی دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر، گردان‌های القسام اعلام کرد که مبارزانش با بمب‌های شواظ دو تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در الشجاعیه هدف قرار دادند. القسام اعلام کرد که گروهی از نظامیان اسرائیلی را به داخل خانه‌ای بمب‌گذاری شده در شهر رفح که اخیراً برای عملیات تک‌تیراندازی از آن استفاده شده بود، کشانده و به محض ورود این نیرو‌ها به خانه، آن را منفجر کرده است. القسام تأکید کرد در این عملیات همه نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شدند. 
مبارزان فلسطینی با اینکه در ۹ ماه گذشته ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد کرده‌اند، این روز‌ها تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر داده‌اند تا دشمن را در غزه زمینگیر کنند. شبکه المیادین روز دوشنبه گزارش کرد که نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه تاکتیک‌های جدیدی را در عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست به کار می‌برند. در این گزارش آمده است: رزمندگان فلسطینی از بمب‌های عمل نکرده و منفجرنشده رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه خود آن‌ها استفاده می‌کنند. المیادین اضافه کرد: «درگیری‌های شدیدی در محله شجاعیه در جریان است و نیرو‌های مقاومت خود را برای ورود به یک جنگ فرسایشی با اشغالگران صهیونیست آماده می‌کنند.» لازم به ذکر است که کمین‌ها و عملیات نیرو‌های مقاومت در محله شجاعیه علیه اشغالگران صهیونیست طی روز‌های گذشته باعث شده تلفات زیادی در میان این عناصر متجاوز باقی بماند. المیادین گزارش کرد که عملیات نیرو‌های مقاومت بر مشغول کردن نظامیان صهیونیست در محور نتساریم که شمال و مرکز نوار غزه را از جنوب این باریکه جدا می‌کند، متمرکز شده است. 

 سربازان فرار می‌کنند
مبارزان فلسطینی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی، توانسته‌اند بیش از ۷۰۰ نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده و صد‌ها نفر را زخمی کنند. این تلفات سنگین به گسترش اعتراضات در داخل سرزمین‌های اشغالی منجر شده و معترضان اسرائیلی خواستار توقف جنگ و بازگرداندن اسرای خود هستند. مبارزان فلسطینی چنان غزه را به قتلگاه صهیونیست‌ها تبدیل کرده‌اند که بسیاری از سربازان ذخیره از رفتن به میدان‌های نبرد خودداری می‌کنند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز گزارش کرد که ارتش برای جلوگیری از خروج نیرو‌های خود ناتوان است و این موضوع، وضعیت نیروی انسانی آن را وخیم‌تر کرده است. براساس این گزارش، در سال جاری میلادی، ۹۰۰نظامی با درجه‌های سروان و سرگرد درخواست خروج از ارتش را کرده‌اند، در حالی که این عدد در سال‌های گذشته، ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بوده است. این شبکه صهیونیستی، افزایش شدید درخواست‌ها برای کناره‌گیری از خدمت نظامی را نه‌تن‌ها بحران ارتش، بلکه بحران رژیم اسرائیل نامید و اعلام کرد که این موضوع، نگران‌کننده است. 

 تنش در اردوگاه صهیونیست‌ها 
با طولانی شدن جنگ در غزه، شکاف‌ها بین سران رژیم صهیونیستی هم تشدید شده است. ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شامگاه یک‌شنبه در مصاحبه با رسانه‌های عبری گفت: «توافق با حماس ممنوع است. تنها باید با آن‌ها جنگید. اگر جنگ متوقف شود من در کابینه نمی‌مانم. چگونه بدون جنگ ممکن است که نخست‌وزیر و وزیر جنگ بفهمند که رسیدن به یک توافق با حماس محال است. می‌دانیم که آن‌ها چه می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند ما را بکشند. نخست‌وزیر به خوبی می‌داند که در صورت توقف جنگ من در دولت نمی‌مانم. درباره شمال نیز همین موضوع صدق می‌کند. باید جنگی در شمال علیه حزب‌الله انجام دهیم. من با زبان تهدید با نخست‌وزیر صحبت نمی‌کنم. ما باید وارد جنگ شویم.» بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل هم از سیاست‌های بن‌گویر انتقاد و تأکید کرد: «ما شاهد شکستی کامل درباره جبهه داخلی در جامعه عربی در داخل فلسطین اشغالی هستیم. جبهه‌ای که نباید در راستای تهدیدات آن را نادیده بگیریم، جبهه داخلی است. پلیس و حامیان آن در جمع‌آوری صد‌ها هزار سلاح غیرقانونی در جامعه عربی شکست سختی خورده‌اند.» وی افزود: «ما خواهان عمل هستیم نه حرف. باید تمام این سلاح‌ها جمع‌آوری شود، چرا که خطرناک است.» بن گویر در پاسخ به این انتقاد گفت: «اظهارات اسموتریچ باعث می‌شود چپ‌گرا‌ها خوشحال شوند.» 
از سوی دیگر، تلاش تندرو‌ها برای برکناری مقامات امنیتی هم به شکست منتهی شده است. به گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم»، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر، درخواست‌های راست افراطی برای عزل هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را رد کرد. وی گفت: «تا زمانی که آرامش به جبهه شمالی جنگ (مرز لبنان) بازنگشته است، کماکان هالوی فرمانده ارتش باقی خواهد ماند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار