کد خبر: 1236711
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای قابل توجه است، گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه حادثه امنیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور گزارش نشده و امنیت کاملا برقرار و انتخابات در نظم در حال انجام است و همکاران ما تا آخرین لحظه رأی گیری و شمارش آراء و اعلام نتایج در کنار مردم خواهند بود.

جوان آنلاین: سردار احمدرضا رادان در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پس از تشییع باشکوه رئیس جمهور شهید و همراهان وی که یک حماسه برای کشور بود، اظهار داشت: دنیا امروز نیز شاهد شگفتانه‌ای دیگر به جهت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه امروز رأی ندادن به نوعی خودتحریمی برای مردم محسوب می‌شود، افزود: امروز اگر کسانی مدعی اظهارنظر در صحنه سیاسی کشور هستند باید با حضور در پای صندوق‌های رأی نظر خود را اعلام کنند.

سردار رادان با بیان این که هر یک رأی کمک به تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، عنوان کرد: صَرف نظر از سلایق گوناگون، حضور افراد در پای صندوق‌های رأی و انتخاب یکی از نامزدها، رئیس جمهور کشور ایران را مشخص خواهد کرد.

فرمانده فراجا اظهار داشت: طی گزارش‌های دریافتی حضور مردم عدد قابل توجهی در پای صندوق‌های رأی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه حادثه امنیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور گزارش نشده و امنیت کاملا برقرار و انتخابات در نظم در حال انجام است و همکاران ما تا آخرین لحظه رأی گیری و شمارش آراء و اعلام نتایج در کنار مردم خواهند بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزد‌های انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت‌های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رأی‌گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار