کد خبر: 1143906
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) یکشنبه شب گفت: عملیات مسلحانه فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها و نمی‌توان آن را متوقف کرد یا مانع از آن شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، الشیخ که با شبکه عربستانی "العربیه" سخن می‌گفت، اظهار کرد: سفر ما به شهر "شرم الشیخ" مصر وابسته به میزان پایبندی به تعهدات اسرائیل در نشست امنیتی العقبه در اردن است.

این مقام سازمان آزادیبخش فلسطین افزود: اگر ضمانتی از سوی اسرائیل وجود داشته باشد، ما در سفر به شرم الشیخ هرگز تردید به دل راه نخواهیم داد.

الشیخ اظهار کرد: طرح کشور فلسطین با مرکزیت غزه یک طرح قدیمی است که همچنان از سوی بسیاری از طرف‌ها مطرح است.

وی ادعا کرد: با جنبش حماس یک گفت وگوی آرام برای دفاع از طرح ملی فلسطینی را انجام می‌دهیم و امیدواریم که این گفتگو راه درست خود را پیدا کند، راهی که در واقع هدف آن دفاع از طرح ملی فلسطینی برای دفاع از ملت ماست.

العقبه اردن یکشنبه هفته گذشته (هفتم اسفند) میزبان نشستی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت اردن، مصر و آمریکا بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی مشترک پس از نشست امنیتی و سیاسی «العقبه» بر سر کاهش تنش و توقف موقت احداث و تصویب شهرک جدید توافق کردند.

در همین حال، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز در سخنانی در این باره از برگزاری دور بعدی این نشست در شرم الشیخ مصر خبر داد و گفت: نشست العقبه یک روند سیاسی را بنیان گذاشت که طی یک ماه آینده مجدداً در شهر شرم الشیخ برای پیگیری مذاکرات دنبال خواهد شد.

نشست العقبه در اردن درحالی برگزار شد که منابع مطلع فاش کردند که مصر و اردن از آمریکا به دلیل عمل نکردن به تعهداتش در نشست پنج‌جانبه اخیر در این نشست و تحت فشار قرار ندادن رژیم صهیونیستی برای توقف تنش در اراضی اشغالی ناراضی هستند و به همین دلیل امان و قاهره درحال بررسی تعویق نشست برنامه ریزی شده در «شرم الشیخ» هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار