کد خبر: 1225942
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بلایی که انصارالله بر سر اقتصاد اسرائیل آورد

جوان آنلاین: در پی تداوم عملیات موشکی انصارالله یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ، مدیر بندر ایلات اعتراف کرد که در ماه‌های اخیر فقط دو تا سه کشتی اسرائیلی توانسته‌اند از تنگه باب‌المندب عبور کنند که این مسئله اقتصاد این رژیم را مختل کرده است. 
درحالی که امریکا و انگلیس در سه ماه گذشته در چارچوب ائتلاف دریایی ده‌ها حمله به یمن انجام دادند تا امنیت کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تضمین کنند، اما این اقدامات هم گرهی از مشکلات اسرائیل باز نکرده است و عبور از این پهنه دریایی همچنان برای کشتی‌های صهیونیستی ممنوع است. گدعون گولبر، مدیر بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: «متأسفانه از اواخر نوامبر تا امروز ما تنها دو الی سه کشتی با محموله فله داشتیم. فراتر از آن، هیچ فعالیتی در بندر ایلات وجود ندارد. باید تأکید کرد که این به دلیل سوءمدیریت یا غیرحرفه‌ای بودن کارگران نیست بلکه دلیل اصلی آن یک سازمانی تروریستی است که بوی ترس، تردید و ضعف می‌دهد؛ دولت اسرائیل و کشور‌های ائتلاف ثابت کرده‌اند که می‌ترسند و ضعیف و مردد هستند به همین دلیل حوثی‌ها (انصارالله یمن) ثابت کردند که بیشتر از آن‌ها مدیریت می‌کنند.»
 طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، وی تأکید کرد: اعزام نیرو‌های بین‌المللی، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین و کشور‌های دیگر بی‌فایده است و شرکت‌های کشتیرانی آمادگی اعتماد به کشور‌های ائتلاف را ندارند. هیچ کس حاضر نیست ریسک کند و قیمت بیمه بالاست. بنابراین من نمی‌دانم که چرا اسرائیل راه‌حلی پیدا نمی‌کند. وی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی کالکالیست تأکید کرد: شرکت‌های حمل و نقل به قدرت دریایی ائتلاف امریکایی- انگلیسی- غربی در حمایت از کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات حرکت می‌کنند اعتمادی ندارند و هیچ‌کس آماده چنین ریسک و مخاطره‌ای نیست. وی خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم که ما توانایی زندگی بدون آبراهه دریای سرخ را داشته باشیم و بسیاری از کشتی‌ها حتی به اشدود و عقبه هم نمی‌رسند. گولبر افزود: محاصره دریایی خسارت‌های ماهیانه زیادی به بندر ایلات وارد کرده است و ما یک زیرساختی هستیم که کالا‌ها از طریق ما انتقال داده می‌شود و فروشگاه کالا‌های مصرفی یا لباس نیستیم. مدیر بندر ایلات پیش از این در اظهاراتی گفته بود: «اسرائیل و کشور‌های ائتلاف امریکایی- انگلیسی- اروپایی ثابت کردند که ترسو و ضعیف هستند و حوثی‌ها هر روز سربلندتر می‌شوند.» اظهارات این مقام اسرائیلی درحالی است که انصارالله اخیراً هشدار داد که دامنه عملیات خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی و هم پیمانان آن تشدید خواهد کرد.

برچسب ها: یمن ، کشتی تجاری ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار