کد خبر: 1227256
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی اظهار کرد که آمریکا برخلاف اظهارات فریبکارانه مقاماتش به دنبال ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه است و جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور کذب ادعا‌های مقامات کاخ سفید را آشکار کرد.

جوان آنلاین: «عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صحبت درباره گور‌های جمعی در غزه گسترده شده است و ۱۴۰ قبر توسط دشمن صهیونیستی حفر شده است. دشمن صد‌ها فرد را اعدام و آن‌ها را در گور‌های جمعی دفن کرد و مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه بیماران و پرسنل پزشکی شد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش شبکه المیادین، الحوثی درباره بندر شناور آمریکا در غزه نیز تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحت عنوان اسکله شناور به دنبال فراهم کردن زمینه حضور نظامی برای خود و انگلیسی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق گذرگاه دریایی کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین در نوار غزه را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌هایی برای کسب ثروت دارند. آمریکایی‌ها مخالف آتش‌بس بوده و خواهان ادامه نسل‌کشی در غزه هستند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و تظاهرات همبستگی دانشجویان با ملت فلسطین نیز اظهار کرد: از ۲ هفته پیش، دانشجویان در ۷۹ دانشگاه آمریکایی در حال تظاهرات هستند و فعالیت آن‌ها به دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته و آن‌ها خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

وی در این باره ادامه داد: نهاد‌ها و سازمان‌های حامی دشمن در پی این جنبش دانشجویی دیوانه شده‌اند و نتانیاهو آن‌ها را «نازی» توصیف کرد. فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی مقامات آمریکایی را رسوا و کذب اظهارات آن‌ها را برملا کرد؛ چراکه آن‌ها این فعالیت را تحمل نکردند.

الحوثی اضافه کرد: جهان امروز شاهد گستردگی خشونت بیش از حد و تلاش برای تحقیر و ارعاب در جریان دستگیری دانشجویان غیرمسلح و برخی از اساتید دانشگاه در آمریکاست و عملیات بازداشت و ارعاب در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی اراذل و اوباش به دانشجویان دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه استادی نشان‌دهنده فریبکاری آمریکا و لبیک به ندای دستیابی به حقوق و آزادی‌هاست. نگرانی آمریکا از جنبش دانشجویی و رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان، مؤید تأثیر این جنبش است.

الحوثی در انتقاد به عملکرد برخی کشور‌های عربی در قبال جنگ در غزه نیز تاکید کرد: سکوتی که در اکثر کشور‌های عربی دیده می‌شود، شرم‌آور است و به هیچ‌وجه با ماهیت تعلق به اسلام و مسئولیت انسانی سازگار نیست.

وی همچنین گفت: آمریکا بدون محدودیت از اسرائیل حمایت می‌کند و امیدواریم جنبش دانشجویی فشار بیاورد تا واشنگتن نقش اصلی خود را در ادامه تجاوز به غزه متوقف کند.

رهبر انصارالله یمن همچنین درباره پیام‌های گردان‌های شهید عزالدین القسام به خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه نیز اظهار کرد: نامه‌های اسرای صهیونیست شوک شدیدی را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد و این اتفاق گواهی بر میزان شکست و شکست تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: بدهی‌های دشمن اسرائیلی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و قیمت‌ها در سرزمین‌های اشغالی به دلیل استواری غزه و جبهه‌های پشتیبان آن افزایش یافته است. به گفته رسانه‌های دشمن، کل خسارت در بخش کشاورزی به ۷۰ درصد رسیده است و ۴۰ درصد کشاورزان شغل خود را از دست داده‌اند.

عبد الملک بدرالدین الحوثی در این باره افزود: رکود کامل در بخش املاک و مستغلات دشمن وجود دارد و ضرر وارد شده در این بخش بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

الحوثی همچنین درباره عملیات‌های حزب‌الله لبنان در پشتیبانی از مقاومت غزه نیز گفت: عملیات حزب‌الله با تشدید کمی و کیفی ادامه دارد و تأثیر آن بر دشمن قابل توجه و فزاینده است. عملیات در شمال فلسطین با آسیب رساندن به کارخانه‌های دشمن، تأثیر اقتصادی بر رژیم اشغالگر داشته و این آسیب به بخش‌های مختلف گسترش یافت.

وی درباره تاثیر حملات یمن نیز تاکید کرد: در «ام الرشراش» در ایلات، عملیات مستقیم جبهه یمن و عملیات دریای سرخ تأثیر آشکاری داشته است. طی هفته جاری هشت عملیات در خلیج عدن و دریای عرب انجام دادیم و به اقیانوس هند و جنوب فلسطین رسیدیم. این هشت عملیات با ۳۳ موشک بالستیک و بالدار و یک پهپاد انجام شد.

الحوثی در این باره تصریح کرد: همچنین ۶ کشتی مرتبط با دشمن اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار دادیم. ۱۰۷ کشتی، تعداد کل کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی و آمریکایی است که هدف قرار گرفته شده‌اند. همچنین یک هواپیمای شناسایی مسلح آمریکایی از نوع MQ ۹ در حریم هوایی صعده رهگیری و منهدم شد و این سومین هواپیما سرنگون شده در این مدت است.

وی ادامه داد: مجموع عملیات‌های انجام شده از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» بالغ بر ۱۵۶ عملیات در دریا و در جنوب فلسطین اشغالی بوده است و عملیات علیه کشتی‌ها با ۶۰۶ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد انجام شد. همچنین بمباران اهداف دشمن در فلسطین اشغالی توسط ۱۱۱ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد انجام شده است.

رهبر انصارالله اضافه کرد: کارشناسان معتقد هستند که عملیات دریایی ما پیچیده، مهم و مبتنی بر قابلیت‌های پیشرفته است و دشمنان از پیشرفت مهم و تأثیرگذار عملیات ما در اقیانوس هند شگفت زده شده‌اند. 

وی درباره خروج ناو‌های کشور‌های غربی و اروپایی از منطقه نیز تاکید کرد: خروج ۱۰ ناو آمریکایی و هشت کشتی اروپایی از دریای سرخ به دلیل احساس شکست در جلوگیری یا محدود کردن عملیات ما انجام شد و امروز آمریکا اعتراف می‌کند که توقف تجاوزات و محاصره غزه، جبهه‌های دیگر در منطقه را خاموش می‌کند. ما به آن‌ها می‌گوییم که راه‌حل صحیح بازگرداندن ثبات به منطقه و سپس خارج کردن آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از این مخمصه است.

الحوثی همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاش برای جلوگیری از پرتاب موشک‌ها و پهپاد‌ها و نظارت‌های گسترده خود، حتی در جلوگیری از اصابت آن‌ها به اهداف نیز به شدت ناکام ماندند و امروز ضرر اقتصادی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پس از آنکه با معضل اقیانوس هند مواجه شدند، ۲ برابر خواهد شد. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به دنبال راه‌ها و ابزار‌های دیگری هستند و معضل اقیانوس هند را یک مشکل بسیار بزرگ می‌دانند.

رهبر انصارالله یمن درباره حملات تجاوزکارانه به این کشور نیز اعلام کرد: حملات آمریکا و انگلیس به کشور ما بالغ بر ۴۵۲ حمله هوایی و بمباران دریایی بوده است. تعداد شهدای کشورمان در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» به ۴۰ شهید و ۳۵ مجروح رسیده است.

الحوثی در ادامه خاطرنشان کرد: درگیری با دشمن اسرائیلی پایان نمی‌یابد مگر اینکه از تمام سرزمین فلسطین محو شود. تکمیل مذاکرات و یا دستیابی به آتش‌بس معین به معنای پایان درگیری با دشمن اسرائیلی نیست و تا زمانی که این تجاوزات اسرائیل ادامه داشته باشد، مردم ما ادامه خواهند داد و هرگز متوقف نخواهند شد.

وی همچنین به مثلث تجاوز (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) هشدار داد: اگر دشمن اسرائیلی و آمریکایی‌ها به لجاجت ادامه دهند، برای دور چهارم تنش آماده می‌شویم.

رهبر انصارالله یمن در پایان خواستار حضور میلیونی در راهپیمایی همبستگی روز جمعه در استان‌های مختلف یمن شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار