کد خبر: 1225489
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
هوش مصنوعی هر روز ابعاد جدیدی را از خود نشان می‌دهد. حالا هم پژوهشگران درباره سامانه هوش مصنوعی هشدار می‌دهند که به کمک گوگل و بدون درگیر کردن رحم و احساسات انسانی، مردم غزه را هدف قرار می‌دهد. محققان معتقدند غزه تبدیل به نمایشگاه قدرت کشتار تسلیحات رژیم صیهونیستی برای صادرات شده.

جوان آنلاین: حبیب احمدزاده رزمنده دفاع مقدس و نویسنده کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» در متنی که در اختیار خبرنگار فارس گذاشته، می‌گوید: «در زمان جنگ ایران و عراق، تک خمپاره‌انداز‌های محدود خودی در شهر محاصره شده آبادان با وضعیت دشواری روبرو شدند؛ بدین شکل که با هر شلیک برای جلوگیری از آتشباری دشمن بر مردمان محاصره شده شهر مورد اصابت بسیار نزدیک و دقیق توپخانه سنگین ارتش بعثی قرار می‌گرفتند.

به گزارش فارس، بعدتر مشخص شد این برتری دشمن به واسطه استفاده از رادار موقعیت‌یاب شلیک بسیار پیشرفته‌ای به نام «سامبلین» صورت می‌گرفت که بوسیله غرب دراختیار صدام قرار گرفته بود.»

سامبلین یک رادار عراقی بود که علیه ارتش ایران استفاده می‌شد و آن را ماشین قیامت‌ساز می‌نامیدند. احمدزاده خاطره خود در این باره را بصورت داستانی در کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» آورده است.

سامبلین پیشرفته دفاع مقدس؛ حالا در غزه
احمدزاده ادامه می‌دهد: «بعد از گذشت دهه‌ها، در گزارشی دیدم در کشتار وحشتناک و فجیع مردم غزه، ارتش اسرائیل بجای سخت‌افزار‌های قدیمی، از ماشین قیامت خاص نرم‌افزاری خود، با استفاده از هوش مصنوعی شرکت گوگل رونمایی کرده که بسیار جنایتکارانه‌تر و غیرمردمی‌تر از رادار سامبلین بعثی‌ها بوده. این نرم‌افزار بجای قبضه شلیک‌کننده، برای تمامی آدم‌های غزه بی‌هیچ ترحمی رتبه‌بندی و بصورت اتوماتیک و با هر تعداد خانواده در منزل، دستور کشتار می‌دهد.»

به جای چند ده فلسطینی، چند هزار فلسطینی را بکش
طبق اعلام مجله «The Listening Post» در شبکه الجزیره، روز ۲۵ فروردین، تحقیقات رسانه‌های خبری اسرائیلی با نام‌های «۹۷۲+» و «لوکال‌کال» نشان می‌دهد ارتش آن جا از یک برنامه هوش مصنوعی به نام «اسطوخودوس» برای شناسایی اهداف خود استفاده می‌کند که تعداد اهداف معین شده از جمله ساختمان‌ها و سازه‌ها را از چند ده‌تا به چند هزارتا در روز افزایش می‌دهد. متیو محمودی که یک محقق است، در این باره توضیح می‌دهد: «اسطوخودوس یک «فهرست آدم‌کشی» توسط هوش مصنوعی است.» طبق توضیحات این گزارشگر این فناوری که فلسطینی‌ها را به صورت عدد و رقم می‌بیند، باعث تدوام کشتار می‌شود.

هوش مصنوعی؛ قاتل وجدان اسرائیلی‌ها
نویسنده کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» در این باره شرح می‌دهد: «طی ۶ ماه گذشته رسانه‌های مختلف به ابعاد گوناگونی از جنگ اسرائیل علیه غزه پرداخته‌اند. یکی از این موارد به کارگیری سامانه‌های هوش مصنوعی برای تولید فهرست اهداف حملات نظامی و آدم‌کشی است. این کار علاوه بر آنکه سرعت عمل بیشتری به کارزار بی‌رحمانه اسرائیل می‌دهد، این امکان را هم فراهم می‌کند که نیرو‌های مسلحش پشت فناوری سنگر بگیرند و تقصیر اقدامات بی‌رحمانه خود را گردن آن بیاندازند.»

غزه؛ نمایشگاه کارآیی قدرت تسلیحات
او نتیجه استفاده را این سامانه را این می‌داند که غزه اکنون به ویترین زنده نمایش کارایی تسلیحات اسرائیل تبدیل شده تا در آینده از صادراتشان سود بیشتری ببرند. سباستین دنیلز خبرنگار مجله ۹۷۲+، درباره برنامه «اسطوخودوس» می‌گوید: «الگوریتم این سامانه به این نتیجه رسیده که این آدم‌ها باید کشته شوند.» احمدزاده با اشاره به جنگ ویتنام، شرح می‌دهد: «ارتش آمریکا نیز با مهمات موسوم به «شلیک کن و فراموش کن»، سعی در فرار عاطفی برای خلبان‌های رهاکننده موشک از کیلومتر‌ها دورتر بر مواضع ویت کنگ‌ها در روستا‌های منطقه داشت. با فراگیری تصاویر تلویزیونی و دیده شدن جنجالی این کشتار‌ها توسط مردم کشورشان، باعث خنثی شدن این ترفند و تظاهرات‌های ضدجنگ در آمریکا و در نتیجه سقوط دولت لیندون جانسون شد.» نویسنده کتاب شطرنج با ماشین قیامت سپس تأکید می‌کند: «اکنون این اسرائیل است که به تصمیم‌گیری نهایی نرم‌افزار و ماشین بجای عامل انسانی برای کشتار رسیده است.»

قتل عام خانواده‌ها با هوش مصنوعی توسط اسرائیل
پایگاه‌های خبری «۹۷۲+» و «لوکال‌کال» از سامانه خودکار دیگری به نام «بابا کجاست؟» خبر می‌دهد که به گفته ۶ منبع از ارتش اسرائیل افراد را در خانه‌هایشان ردگیری کرده و زمانی که همه افراد خانواده، در خانه هستند، آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

«گوگل»؛ اسلحه اسرئیلی‌ها در قتل عام مردم غزه
شنیده‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در سال ۲۰۲۱ از هوش مصنوعی برای انتخاب اهداف خود در غزه استفاده کرده است که هر دو سامانه هوش مصنوعی به ابزار تصاویر «گوگل» تکیه دارند.
احمدزاده می‌گوید: «این خصیصه تصمیم‌گیری سیستم موسوم به «اسطوخودوس» بجای عامل انسانی قاتل، باعث شده تا خونسردی کامل در کشتار برای نظامیان اسراییلی ایجاد و بار گناه عاطفی کشتار زنان و کودکان در غزه را از روان خود برداشته و به گردن هوش مصنوعی بیاندازند.»

شاید آینده همه در خطر باشد
گزارشگر مجله پایگاه شنود در بخشی از سخنانش خاطرنشان می‌کند: «این فناوری می‌تواند به جا‌های دیگر هم برسد و فقط منحصر به مردم فلسطین نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار