کد خبر: 1222924
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
سالن بزرگ مرکز فرهنگی گابریل گارسیا مارکز شهر  روز جمعه ۱۷ فروردین ماه مصادف با روز قدس، میزبان برگزاری شکوهمند این روز بود که با حضور بیش ۳۵۰ نفر از شهروندان بوگوتائی، معاون وزیر کشور به نمایندگی از رئیس جمهور، چند نفر از سناتور‌ها و نمایندگان مجلس، رهبران جوامع و انجمن‌های مذهبی (کلیسا‌های کاتولیک، ارتودوکس و پروتستان) و رابین یهودی ضد صهیونیسم،   احمدرضا خیرمند سفیر جمهوری اسلامی ایران و چندین نفر از سفرای کشور‌های خارجی مقیم بوگوتا و اصحاب رسانه برگزار شد.

 در این مراسم  معاون وزیر کشور، در سخنانی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور، اظهار داشت کلمبیا از روز اول جنایات اسرائیل را محکوم کرده و معتقد است اقدام رژیم صهیونیستی در غزه مصداق بارز نسل‌کشی است و باید هر چه سریعتر متوقف شود.


در این مراسم ویدئو‌هایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز به نمایش گذاشته شد و گروه موسیقی آلکانترا، قطعاتی حماسی در حمایت از مردم غزه نواخت. دکتر ویکتور د کوررا از فلسطین شناسان مشهور کلمبیایی طی سخنانی به ابعاد جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه در ۶ ماهه گذشته پرداخت. رونمایی از  کتاب این نویسنده کلمبیایی با عنوان فلسطین- صدا‌های مقاومت) بخش بعدی مراسم بود.


در پایان نیز شرکت کنندگان از محل این مرکز فرهنگی تا میدان اصلی شهر بوگوتا (میدان بولیوار) راهپیمائی کرده و پرچم بزرگ فلسطین را در این میدان به اهتزار در آوردند.

 

برگزاری روز جهانی قدس در بوگوتا – کلمبیا

برچسب ها: روز قدس ، اسرائیل  ، قدس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار