کد خبر: 1214704
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
معاون رئیس شورای امنیت روسیه، گاف بایدن درباره گفتگوی اخیرش با رئیس جمهوری که ۳۰ سال قبل فوت کرد، را به سخره گرفت.

جوان آنلاین: دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، به صحبت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره «تماس‌های» اخیرش با فرانسوا میتران، رئیس‌جمهور فقید فرانسه که در سال ۱۹۹۶ فوت شد، واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بایدن در جریان دیدار با حامیانش در لاس وگاس نوادا درباره «ارتباطات» اخیر خود با میتران (که حدود ۳۰ سال پیش درگذشته است) صحبت کرد. در حالی که این مراسم توسط کاخ سفید به صورت زنده پخش می‌شد، دولت آن مجبور شد نام «میتران» را خط بزند و در پرانتز به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اشاره کند.

میتران از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ رئیس جمهور فرانسه بود و در سال ۱۹۹۶ درگذشت.

مدودف در کانال رسمی خود در اپلیکیشن تلگرام نوشت:
«بایدن یک نشانه شوم از زندگی پس از مرگ دریافت کرد. معلوم می‌شود که دارنده کد هسته‌ای مستقیماً با میتران رئیس‌جمهور فقید فرانسه (که دارنده سبد هسته‌ای نیز بود) ارتباط برقرار می‌کند. سپس رئیس جمهور آمریکا نیز در همان گفتگو بین کشور قورباغه‌ها (فرانسه) و کشور سوسیس جگر (آلمان) ... گفت: میتران اهل آلمان است، منظورم فرانسه است.
جهان در خطر واقعی است.»

به نظر می‌رسد جو بایدن در جریان سخنرانی انتخاباتی تلاش داشت ماجرای دیدارش با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان اجلاس گروه ۷ در شهر کورنوال انگلیس در سال ۲۰۲۱ را تعریف کند. اما او در جریان این سخنرانی، فرانسوا میتران، رئیس جمهور اسبق فرانسه که در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت را با مکرون اشتباه گرفت.

بر اساس فیلم این سخنرانی که در فضای مجازی انعکاس پیدا کرده، بایدن اظهار کرد: «من نشسته و گفتم که آمریکا بازگشته است، اما میتران که اهل آلمان، ببخشید اهل فرانسه است به من نگاهی کرد و گفت آمریکا چند وقت است که بازگشته؟»

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۱ ساله افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار