کد خبر: 1198529
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
منابع آگاه به یک خبرگزاری آمریکایی اطلاع دادند که رژیم صهیونیستی برای ردیابی اسرای خود که در اختیار حماس قرار دارند، از جاسوس‌افزار بدنام «پگاسوس» استفاده می‌کند.

جوان آنلاین: خبرگزاری آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که چندین سازمان صهیونیستی از جاسوس‌افزار پگاسوس استفاده می‌کنند تا صهیونیست‌هایی را که در اختیار حماس قرار دارند و دیگر کسانی را که از زمان حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی مفقود شده‌اند، ردیابی کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت «ان. اس. او» که سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس است، به دلیل ارائه خدمات جاسوسی به دولت‌های سرتاسر جهان برای استراق سمع از روزنامه‌نگاران، دگراندیشان و کنشگران حقوق بشر، مورد شدیدترین انتقاد‌ها قرار دارد.

آمریکا فناوری ان. اس. او را در فهرستی قرار داده که نهاد‌های فدرال ایالات متحده حق استفاده از آن را ندارند؛ از این رو مقامات ان. اس. او در حال لابی‌گری در واشنگتن هستند تا به این ممنوعیت خاتمه دهند.

این جاسوس‌افزار بدون امکان ردیابی وارد رایانه‌ها و تلفن‌های همراه هدف شده و با دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین، میکروفون و تمامی اطلاعات دستگاه، از قربانیان جاسوسی می‌کند.

پگاسوس می‌تواند با ورود به سیگنال‌های تلفن همراه، برای ارزیابی اینکه چه کسانی در روز حمله حماس در این مناطق بودند و همچنین جابه‌جایی این سیگنال‌ها قبل و بعد از حمله، مورداستفاده قرار گیرد.

ان. اس. او همچنین به‌اصطلاح یک «اتاق جنگ» ایجاد کرده که دیگر شرکت‌های مشابه و همچنین کارکنان سابق ان. اس. او در آن مشغول ردیابی و بازگشایی قفل تلفن افرادی است که کشته یا مفقود شده‌اند. رژیم صهیونیستی علاوه بر این‌ها، در صدد نفوذ به تلفن‌های همراه اعضای حماس است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز (سه‌شنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد. تانک‌های رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از پوشش هوایی هواپیما‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آن‌ها را ناکام گذاشته است.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

یک منبع آگاه به آکسیوس گفت: انگیزه ما از انجام این کار این نیست، اما فکر می‌کنم مقامات اسرائیل و دیگر دولت‌ها و همچنین مردم عادی حالا بهتر می‌فهمند که ارزش ابزار‌هایی مشابه این (جاسوس‌افزار) چیست و چه نیازی به آن‌ها وجود دارد.

آکسیوس گزارش داد که مشخص نیست رژیم صهیونیستی اقدامی برای جلوگیری از جاسوسی از فلسطینیان توسط پگاسوس اتخاذ کرده است یا خیر.

در تازه‌ترین موارد ثبت‌شده جاسوسی صهیونیست‌ها از فلسطینیان، در ۲۰۲۱ گزارش شد که چندین فعال حقوق بشر فلسطینی از طریق این پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند. پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۰ از این جاسوس‌افزار برای جاسوسی از خبرنگاران الجزیره استفاده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار