کد خبر: 1183374
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
نیجریه از شرکت رئیس جمهور این کشور در اجلاس گروه 20 در هند و قصد او برای درخواست عضویت کشورش در این گروه اقتصادی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه اعلام کرد، این کشور بر سر مزایا و ریسک‌های عضویتش در گروه 20 رایزنی‌های گسترده انجام داده و در نظر دارد برای عضویت در این گروه درخواست دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آجوری نجیلالی»، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه گفت، «بولا تینوبو»، رئیس جمهور این کشور فردا دوشنبه خاک کشورش را به مقصد هند برای شرکت در اجلاس گروه 20 ترک می کند.

آفریقای جنوبی هم اکنون تنها عضو آفریقایی گروه 20 است.

نجیلالی در بیانیه‌ای گفت:‌ «با وجود اینکه عضویت نیجریه در گروه 20 مطلوب است، این دولت رایزنی هایی گسترده را برای مشخص کردن مزایا و ریسک‌های این عضویت به جریان انداخته است.»

او گفت، یکی از اهداف شرکت تینوبو در اجلاس گروه 20 کمک به عضویت نیجریه در این گروه است.

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه گفت، از جمله اهداف شرکت تینوبو در اجلاس گروه بیست، جذب سرمایه‌گذاری خارجی به نیجریه و به کارگیری سرمایه‌های جهانی برای توسعه زیرساخت در این کشور است.

اجلاس سران گروه ۲۰ در روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر (18 و 19 شهریور) در دهلی نو برگزار می‌شود.

چند وزیر دولت نیجریه شامل وزرای امور خارجه،‌ دارایی و تجارت رئیس جمهور نیجریه را در شرکت در اجلاس گروه 20 همراهی خواهند کرد.

نیجریه اخیرا در مقام ریاست جامعه اقتصادی کشورهای غربی آفریقا (اکواس) تلاشهای این سازمان در رابطه با کودتا در نیجر و شورای نظامی که بعد از این کودتا در نیجر حاکم شد را رهبری کند.

اواخر مرداد ماه بولا تینوبو در ادامه تلاش این بلوک در راستای حل‌وفصل صلح آمیز اختلافش با شورای نظامی حاکم بر نیجر، موافقت کرد تا هیاتی از علمای مسلمان ارشد کشورش با هدف حمایت از گفتگو به شهر نیامی سفر کنند.

با این حال در همان اواخر مرداد ماه همزمان با تصمیم رهبران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا برای مداخله نظامی علیه شورای نظامی نیجر، روزنامه نیجریه‌ای پانچ گزارش داد که مقرهای نظامی ارتش نیجریه تدارک بسیج نیروها برای عملیات نظامی علیه شورشیان در نیجر تحت نظارت اکواس را آغاز کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار