کد خبر: 1180499
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
اتحادیه عرب خواستار دخالت فوری جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس شد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از ايرنا، اتحادیه عرب روز سه شنبه در بیانیه‌ای نسبت به هرگونه تلاش از سوی رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی شهر قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، اتحادیه عرب در بیانیه خود که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها منتشر شده، به جنایت‌ها و هتک حرمت مکرر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشاره کرده است.

اتحادیه عرب تاکید کرد که مسجدالاقصی به طور کامل فقط محل عبادت مسلمانان است و نسبت به هر تلاشی برای کاهش حاکمیت و سلطه فلسطینیان بر شهر قدس هشدار داد.

۵۴ سال پیش در (۲۱ آگوست ۱۹۶۹) روهن صهیونیست، رواق شرقی مسجدالاقصی را به آتش کشید و تمام اشیای موجود در این رواق از جمله منبر تاریخی این مسجد در آتش سوخت؛ این آتش سوزی حتی به گنبد نقره‌ای نیز رسید.

این جنایت صهیونیست ها، انقلابی خشمناک در سراسر جهان اسلام به وجود آورد. یک روز پس از این اتفاق هزاران مسلمان فلسطینی نماز جمعه را در بخش بیرونی مسجدالاقصی برپا کردند و تظاهراتی گسترده تمام بیت المقدس را فرا گرفت و از پیامد‌های این حادثه برگزاری اولین نشست در سطح سران کشور‌های اسلامی در شهر رباط پایتخت مغرب بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار