کد خبر: 1172326
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
نخست‌وزیر ایرلند امروز در سفری غیرمنتظره به‌اوکراین رفت و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «لئو وارادکار» (Leo Varadkar) نخست وزیر ایرلند امروز چهارشنبه در سفری غیرمنتظره به اوکراین رفت.

بر اساس اعلام این رسانه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در این خصوص در تلگرام اعلام کرد: به اوکراین خوش آمدید. امروز مذاکرات مهمی را برگزار خواهیم کرد - همکاری‌های امنیتی، سیاسی، عدالت برای اوکراین و همکاری‌های اقتصادی ما.

رئیس جمهور اوکراین در این باره ادامه داد: اگرچه ایرلند کشوری بی طرف است، اما این بی طرفی به معنای بی تفاوتی نیست و این بسیار مهم است. از همه حمایت‌های شما متشکرم!

بر اساس اعلام این رسانه، «لئو وارادکار» در جریان دیدار خود از اوکراین به همراه آندری کوستین دادستان کل این کشور به شهر بوچا رفت.

ولودیمیر زلنسکی درباره دیدار خود با «وارادکار» به رسانه‌ها گفت: ما در این دیدار دوجانبه پیرامون طیف گسترده‌ای از مسائل شامل موضوعات امنیتی، سیاسی و همکاری اقتصادی به رایزنی پرداختیم.

نخست وزیر ایرلند هم در این باره مدعی شد: روسیه نمی‌تواند در این جنگ موفق شد! اگر روسیه تصور کرده است که هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی باعث دلسرد شدن دوستان اوکراین از جمله ایرلند خواهد شد، اشتباه می‌کند! ما در کنار اوکراین تا هر زمانی که طول بکشد، ایستاده ایم!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار