کد خبر: 1164326
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
گفت‌وگوهای جدید شورای ریاستی یمن وابسته به عربستان و دولت نجات ملی این کشور درباره تبادل اسرا در امان پایتخت اردن ازسر گرفته شد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ماجد فضائل» سخنگوی شورای ریاستی یمن گفت که گفت‌وگوها درباره اسرا  در امان پایتخت اردن آغاز شد.

پیشتر «عبدالقادر المرتضى» رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه صنعا آماده است تا همه اسرا را مبادله کند، گفت:«ائتلاف متجاوز اما در این کار مانع‌تراشی می‌کند. ما میانجی‌های بومی هم به مأرب اعزام کردیم تا این مشکلات را حل کنند. صدها نفر از زندانیان هم جزء کسانی هستند که بنا بر عوامل طایفه‌ای و فرقه‌ای ربوده شده‌اند».

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، فضائل ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها موفق بوده و همه اسرا و ربوده‌شدگان از جمله محمد قحطان فعال مهم سیاسی آزاد شوند.

اخیرا هیأتهای رسمی از عربستان و عمان برای بررسی پرونده تبادل اسرا و آتش‌بس در یمن، به صنعا سفر کردند. این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

کمیته ملی امور اسرای یمن ۳۱ فروردین ماه خبر داد که در راستای اجرای دستور  عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انقلاب یمن، ۷۷ نفر از اسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرده است که شامل دهها نفر از افراد بیمار و سالمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار