کد خبر: 1155471
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
گزارش‌های منتشر شده از اردوگاه‌های موقت مهاجران در مرز‌های آمریکا حاکی از فقدان حداقل امکانات لازم برای زندگی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برنامه حفاظت از مهاجران (MPP) ایجاد شد تا هزاران نفر از مهاجران را به کشورشان بازگرداند. طی این برنامه تعداد قابل توجهی از مهاجران مکزیکی در کمپ‌های موقت و چادر‌های مرزی اسکان داده شدند و خبرنگاران را از ورود به این شهر‌ها منع کردند.

بر اساس گزارش ای بی سی، در سال‌های اخیر این کمپ‌ها وضعیت نابسمانی از نظر امکانات بهداشتی و معیشتی پیدا کرده و هیچ ارگان دولتی در آمریکا هنوز برای تعیین تکلیف این مهاجران اقدامی نکرده است.

لوسیا گومز مهاجر اهل ونزوئلا که همراه همسر و دختر ۲ ساله خود در یکی از چادر‌ها زندگی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار آمریکایی که سعی کرده با وجود محدودیت‌های امنیتی از این کمپ‌ها گزارش تهیه کند، می‌گوید در این چادر‌ها کمترین امکانات بهداشتی و حداقل نیاز‌های انسانی وجود ندارد.

وی تاکید می‌کند: سطح ناامیدی و اضطراب در هر گوشه از اردوگاه و کمپ‌های مرزی به چشم می‌خورد، چون نه تنها امکانات زندگی آن‌ها در کمترین سطح است، ولی هیچ کدام برای ورود به آمریکا امیدوار نیستند. بعضی از مهاجران می‌گویند حاضرند این شرایط را تحمل کنند تا وارد آمریکا شوند.

دولت جو بایدن وعده داده است که قانون عنوان ۴۲ که در دوره ترامپ برای اخراج مهاجران توسط ماموران گشت مرزی تصویب شده بود، برداشته شود، ولی تا کنون چنین چیزی محقق نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار