کد خبر: 1151124
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
رئیس ائتلاف الفتح و دبیر کل سازمان بدر عراق در روز جهانی قدس تاکید کرد که پرچم‌هایی که قدس را آزاد خواهد کرد، از عراق به اهتزاز درخواهد آمد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از رهبران کمیته هماهنگی احزاب شیعه عراق «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، در کنفرانس روز جهانی قدس که در بغداد برگزار شد، بر اهمیت بیت‌المقدس برای امت عربی و اسلامی تاکید کرد.

العامری تصریح کرد: امام خمینی (قدس سره)، امروز را می‌دید و برای همین می‌خواست که آرمان فلسطین، آرمان امت اسلامی و عربی باشد.

این سیاستمدار عراقی گفت: ما تصور نمی‌کردیم که مسابقه‌ای برای عادی سازی وجود داشته باشد، اما مردم آزاده فلسطین توانستند این آرمان را حفظ و تداوم بخشند. ما باید با مردم فلسطین پیمان ببندیم تا از آنها حمایت کنیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که پرچم‌های آزادی قدس از عراق به اهتزاز در خواهد آمد. 

دبیر کل سازمان بدر افزود: رژیم صهیونیستی بخوبی می‌داند که پرچم‌های آزادی از عراق به اهتزاز درخواهد آمد و برای همین با عراق دشمنی می‌کند. اما من یقین دارم که ما به حول و قوه الهی به سلامت وارد قدس خواهیم شد.

ده‌ها هزار نفر از اهالی بغداد، دیروز (جمعه)، به مناسبت روز جهانی قدس در خیابان فلسطین این شهر تجمع کرده و در حمایت از مسجدالاقصی شعار دادند.

مراسم روز جهانی قدس، امسال در عراق، برای نخستین‌‌بار با حضور «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد و علاوه بر بغداد شهرهای دیگر عراق از جمله دیالی و ذی‌قار و بصره نیز تظاهرات روز جهانی قدس را برگزار کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار