کد خبر: 1142022
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

داراب بیروندی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین اظهار کرد: طی این مدت همچنبن برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم استان ۲۵ حلقه چاه آب در شهرها و روستاهای استان قزوین حفر و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

به گفته وی، در سال جاری شاهد احداث ۱۵ مخزن زمینی و هوایی در مناطق مختلف استان بودیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ضمن تبریک دهه مبارک فجر به ترسیم وضعیت آبفای قزوین در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب بهداشتی به ۸۶ درصد رسیده که از میانگین کشوری (۸۲ درصد) بالاتر است در حالی که این رقم پیش از انقلاب بسیار ناچیز بود.

 

بیروندی با اشاره به اینکه طول خطوط انتقال آب در استان قزوین نسبت به پیش از انقلاب پنج برابر افزایش پیدا کرده و در ایجاد مخازن آب روستایی نیز ۱۰ برابر رشد داشته ایم، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حجم مخازن ذخیره آب در قزوین سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بود که این رقم هم اکنون به ۲۸۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: در دهه مبارک فجر امسال ۲۵ طرح حوزه آبفا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

این مسوول اضافه کرد: از بین پروژه های مورد بهره برداری شده پنج طرح شهری و ۱۰ مورد روستایی بودند و همچنین ۲ حلقه چاه آب و چند مورد اصلاح شبکه به طول ۱۸ کیلومتر بوده است.

 

حل مشکلات روستاهای دارای تنش آبی در قزوین کلید خورده است

 

بیروندی با بیان اینکه ۱۶۰ روستای استان قزوین در تابستان پارسال دچار تنش آبی بودند که آبرسانی آنها بوسیله تانکر انجام شد اما حل مشکل آنها کلید خورده است،اظهار کرد: در قالب طرح بسیج آبرسانی در مرحله اول مقرر شده تا به ۹۶ روستا آبرسانی شود و برای ۴۰ روستای دیگر نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا با اعتبارات خود آبرسانی به آنها را انجام داده و این روستاها را از فهرست دارای تنش خارج کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به شناسایی و قطع هزار و ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در ۹ ماهه سال جاری،گفت: به شهروندانی که بهره برداری و انشعاب غیرمجاز را شناسایی و به ما گزارش دهند، جایزه می دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به کاهش میزان بارندگی ها در میانگین بلند مدت، از شهروندان قزوینی خواست تا صرفه جویی در مصرف آب را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

بیروندی در ادامه با اشاره به کمبود ۷۰۰ لیتر بر ثانیه ای آب در ایام پیک مصرف در قزوین،گفت: از طریق اجرای طرح آبرسانی امیدواریم امسال ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی قزوین افزوده شود تا در ایام تابستان با مشکل قطعی آب روبرو نباشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آبرسانی به اراضی عظیمیه قزوین نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است،اظهار کرد: مدیران ارشد اجرایی استان برای تحقق زیرساخت های مورد نیاز این اراضی اراده راسخی دارند و در همین رابطه مقرر شده تا از طریق تهاتر زمین اعتبارات مربوط به آبرسانی مربوط به این زمین ها تامین شود.

 

وی اظهار کرد: کار آبرسانی به اراضی باغ عمران اقبالیه و اندیشه نیز کلید خورده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایثار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
2
باید یک مدیر دلسوز و جهادی برای قزوین انتخاب شود این مدیر عامل بسیار کند عمل می‌کند شهرک عظیمیه ۳۰ سال بدون آب است بعد وضعیت موجود ابفا را با قبل از انقلاب مقایسه می‌کند خنده داره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار