کد خبر: 731809
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
200 فارسي‌آموز تهران را گشتند
بيش از 200 فارسي‌آموز شركت‌كننده از 43 كشور در هشتادودومين دوره دانش‌افزايي زبان فارسي بنياد سعدي كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌­شود...
سميرا سروش
بيش از 200 فارسي‌آموز شركت‌كننده از 43 كشور در هشتادودومين دوره دانش‌افزايي زبان فارسي بنياد سعدي كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌­شود، در نخستين فوق‌برنامه يك روزه خود، پنج‌شنبه 15 مرداد را به تهرانگردي گذراندند و از برخي اماكن ديدني پايتخت مانند باغ پرندگان، برج ميلاد، بوستان گفت‌وگو، بوستان آب‌و‌آتش و پل طبيعت تهران بازديد كردند. روايتي كوتاه از خبرنگار همراه را در زير مي‌خوانيد.
اولين مقصد باغ پرندگان است. درازاي مسير و ترافيك صبحگاهي فرصت مناسبي است تا آنها كه كنجكاوتر هستند، فرصت را مغتنم بشمارند و خيابان‌ها، ساختمان‌ها و اتومبيل‌ها را بنگرند. شايد برخي انتظار نداشتند كه با تهراني مدرن و پيشرفته مواجه شوند؛ چون در چهره‌شان نوعي حيرت و تعجب ديده مي‌شود. به باغ پرندگان مي‌رسيم. در همان مسير ورودي باغ، بازار گرفتن عكس‌هاي يادگاري و خويش‌انداز(سلفي) داغ مي‌شود. دانشجويان در مسير با خانواده‌هاي ايراني كه در محوطه باغ در حال قدم زدن هستند، هم‌مسير مي‌شوند كه بسيار ديدني است.
خارجي‌ها در كنار عكس‌هاي تكي و چند نفره، پرندگان را هم به جمع خود راه داده‌اند. متوجه مي‌شوم كه براي برخي از آنها، بعضي از پرندگان بيشتر آشناست. شايد يادآوري خاطراتي خاص باشد، اين موجب شده تا لحظه‌اي كنار آب و قفس بايستند و به قوهاي سفيد و سياه و پرندگان زينتي خيره شوند. بعد از خروج از باغ پرندگان، گروه به سمت بوستان گفت‌وگو براي صرف ناهار حركت مي‌كند. سالاد فصل و جوجه كباب ايراني، به ذائقه مهمانان فارسي‌آموز خوش آمده است. بيرون از رستوران، «مسعود» از اربيل عراق، «برانكو» و «كريستف» از اتريش و «بوراك» و «اسماعيل» هم از تركيه با هم گپ مي‌زنند. «نيك» فارسي‌آموز بلاروسي به آنها ملحق مي‌شود و به تمجيد از غذاي ايراني مي‌پردازند. مي‌گويد كه در كشورش اكثر غذاها با سيب‌زميني طبخ مي‌شوند زيرا امكان كاشت سبزيجات و غلات خيلي كم است و در عوض امكان كاشت سيب‌زميني زياد. برج ميلاد نيز حيرت و شگفتي دانشجويان خارجي زبان‌فارسي را به همراه دارد چنانچه از لحظه وارد شدن به محوطه سالن و بالا رفتن از پله‌هاي برقي تا رسيدن به آسانبر مخصوص رفتن به طبقه هفتم برج، با دوربين و تلفن همراه عكس مي‌انداختند.

   پل طبيعت

حضور در پل طبيعت برنامه پاياني تهرانگردي يك‌روزه است. از بوستان آب‌وآتش عبور مي‌كنند تا به اين پل مدرن و زيبا برسند. در ابتداي بوستان، بازي كودكان با آب، دانشجويان خارجي را هم به وجد آورده و به عكاسي از فرزندان ايران وادارشان مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار