کد خبر: 725114
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
ايران امشب در انديشه دومين پيروزي مقابل لهستان
واليباليست‌هاي كشورمان در شرايطي امشب در دومين بازي ميزبان لهستان قهرمان جهان هستند كه در مسابقه اول كه جمعه شب برگزار شد توانستند اين تيم قدرتمند واليبال دنيا را با نتيجه 3 بر 2 شكست دهند و امشب براي تكرار پيروزي و بالا بردن شانس صعودشان به مرحله نهايي ليگ جهاني به ميدان مي‌روند.
سعيد احمديان
واليباليست‌هاي كشورمان در شرايطي امشب در دومين بازي ميزبان لهستان قهرمان جهان هستند كه در مسابقه اول كه جمعه شب برگزار شد توانستند اين تيم قدرتمند واليبال دنيا را با نتيجه 3 بر 2 شكست دهند و امشب براي تكرار پيروزي و بالا بردن شانس صعودشان به مرحله نهايي ليگ جهاني به ميدان مي‌روند.
«جو سالن خيلي گيج‌كننده بود. من اين جو را خيلي خوب حس كردم. واقعاً شگفت‌انگيز است.» اين اعتراف كاپيتان لهستان پس از پايان بازي جمعه شب بود، مسابقه‌اي كه مانند بازي‌هاي قبلي، سالن 12 هزار نفري آزادي جاي سوزن انداختن هم نداشت و تشويق‌هاي كركننده تماشاگران لهستاني‌ها را عاصي كرده بود و هواداران پرشور كشورمان سه ساعت به صورت مستمر بلندقامتان ايران را تشويق كردند. آنتينگا سرمربي لهستان هم با كاپيتان تيمش هم‌عقيده بود و بعد از پايان بازي گفت: «فكر مي‌كنم كه مردم ايران و لهستان علاقه زيادي به واليبال دارند. جو سالن ايران بسيار شگفت‌انگيز است. تماشاگران با صداي بلند تيم را تشويق مي‌كنند.» گزارشگر تلويزيون لهستان هم كه از ديدن اين شور و هيجان شگفت‌زده شده بود، بارها در حين گزارش بازي تعجبش را از ديدن چنين فضايي در سالن عنوان مي‌كرد.
در اين شرايط بود كه لهستاني‌ها در بازي اول برابر ايران قرار گرفتند، پس از دو برد خانگي مقابل امريكا، شاگردان كواچ به دنبال شكست دادن لهستان بودند. شاگردان كواچ شروع خوبي داشتند و توانستند ست اول را با نتيجه 25 بر 21 به نفع خودشان به پايان برسانند. ست دوم را لهستان بهتر آغاز كرد و حتي سه بر صفر همان ابتداي كار جلو افتاد اما ملي‌پوشان در ادامه اين اختلاف را جبران كردند و تا پايان اين ست دو تيم امتياز به امتياز بالا آمدند اما اين لهستان بود كه باتجربه‌تر عمل كرد و 23 بر 25 پيروز شد تا دو تيم در ست شماري يك – يك شوند. ست سوم را هم لهستان بهتر آغاز كرد اما در اين ست با وجود اينكه براي دقايقي ايران جلو مي‌افتاد و دقايقي ديگر لهستان، در پايان لهستان توانست 25 بر 21 پيروز شود و در ست شماري دو بر يك جلو بيفتد. ست چهارم با بازگشت ميرزاجانپور به تركيب و تشويق كركننده تماشاگران با برتري قاطع كشورمان همراه بود و شاگردان كواچ توانستند 25 بر 16 پيروز شوند و دو تيم در ست‌شماري 2 – 2 مساوي شوند و كار براي تعيين تيم برنده به ست پنجم بكشد. در ست پاياني، اين واليباليست‌هاي كشورمان بودند كه خيلي خوب آغاز كردند و از لهستان پيش افتادند و در پايان 11 بر 15 به برتري رسيدند تا در نهايت با نتيجه 3 بر 2 برنده اين ماراتن واليبال مقابل قهرمان جهان باشند. با اين پيروزي ايران 15 امتيازي شد و لهستان هم با يك امتيازي كه گرفت 17 امتيازي شد تا نبرد دو تيم در ادامه ليگ جهاني براي صعود حساس‌تر شود. امريكا هم كه جمعه شب روسيه را سه بر صفر شكست داده بود، بدون احتساب نتيجه بازي ديشب دو تيم با 20 امتياز صدرنشين است.
    
اسلوبودان كواچ پس از پايان اين بازي گفت: «خيلي خوشحالم كه بازي سختي را برديم. در رختكن به بازيكنان گفتم كه درباره نتيجه زياد فكر نكنيد، فقط دنبال پيروزي باشيد. بازي مقابل لهستان، قهرمان جهان، خيلي سخت بود. نبايد فكر كنيم كه بايد شرايط بازي با امريكا را تكرار مي‌كرديم. براي ما مهم پيروزي بود كه محقق شد. در لحظات حساس به بازي برگشتيم. ست چهارم را 25 - 16 برديم. اين خيلي مهم است كه به بازي برگرديد و پيروز شويد. من به تيم لهستان تبريك مي‌گويم كه در اين جو سالن اينقدر خوب واليبال بازي كرد.» استفان آنتيگا، سرمربي لهستان هم گفت: «ما در ست اول اشتباه‌هاي زيادي داشتيم اما در ادامه بهتر شديم، با اين حال ايران بهتر از ما بود و پيروز شد. فكر مي‌كنم در ست اول فرصت پيروزي داشتيم. چندين خطا داشتيم، اما به مرور بازي بهتري انجام داديم. ايراني‌ها سرويس خوب زدند، اما در اسپك چندان موفق نبودند. بازي بعدي هم شرايط خاصي دارد.»
سعيد معروف هم درباره بازي اينطور صحبت كرد: «لهستان خيلي خوب بود. آنها توانستند ما را اذيت كنند. تنها تيمي بودند كه دريافت كامل انجام مي‌دادند. شايد ترس از باخت تيم ما را اذيت مي‌كرد. برد و باخت خيلي در رنكينگ بازي‌ها مهم است و ترس از باخت براي ما مشكل‌ساز شد، اما تماشاگران كمك كردند و به بازي برگشتيم. همه سنگ‌تمام گذاشتند.» كاپيتان تيم واليبال لهستان پس از شكست مقابل ايران معتقد است ايراني‌ها در بازي حساسي پيروز شده‌اند. كوبياك گفت: «ابتدا به تيم ايران تبريك مي‌گويم. آنها خيلي خوب بازي كردند. چيز زيادي براي گفتن ندارم. فقط دوست دارم داور براي هر دو تيم خوب قضاوت كند. در اين سطح از مسابقات، اين داوري خوب نيست.»
    
حالا امشب ايران در دومين بازي خانگي به مصاف لهستان مي‌رود، در اين مسابقه سرنوشت صعود در دست خودمان است، البته در آن‌سو لهستاني‌ها هم براي اينكه كارشان به اما و اگر نكشد به دنبال گرفتن امتياز هستند تا مسابقه امشب حساسيت دوچنداني براي دو تيم داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار