کد خبر: 719930
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
گارد دفاعي داعش
شمار زيادي از نيروهاي الحشد الشعبي و ارتش عراق كه بعد از سقوط الرمادي وارد الانبار شده‌اند، در حالت تهاجمي قرار گرفته و روند پيشروي خود را شروع كردند، همزمان داعش نيز به حالت تدافعي در آمده است.
شمار زيادي از نيروهاي الحشد الشعبي و ارتش عراق كه بعد از سقوط الرمادي وارد الانبار شده‌اند، در حالت تهاجمي قرار گرفته و روند پيشروي خود را شروع كردند، همزمان داعش نيز به حالت تدافعي در آمده است.
عمليات نيروهاي مردمي و ارتش عراق عليه داعش، آرام آرام در حال آغاز شدن است. نيروهاي امنيتي و نيروهاي بسيج مردمي ديروز در عراق موفق شدند منطقه العنكور در جنوب الرمادي را از تروريست‌ها پس بگيرند. بر اساس گزارش العالم، علي داود رئيس شوراي شهر الخالديه در استان الانبار ديروز به شبكه عراقي سومريه نيوز گفت: منطقه العنكور در جنوب الرمادي از دست داعش آزاد شد. به گفته وي، نيروهاي ارتش و بسيج مردمي همه عناصر داعش را از اين منطقه بيرون راندند و كل منطقه در كنترل نيروهاي عراقي قرار دارد. همچنين شنبه شب نيروهاي بسيج مردمي و عشاير اهل سنت منطقه، پيشروي از دو محور در استان الانبار را شروع كردند. عراقي‌ها در محور اول پس از درگيري شديد با نيروهاي تروريستي داعش موفق شدند بر مركز پليس منطقه «الحصيبه» و همچنين پمپ بنزين اصلي منطقه «البوحميد» سيطره پيدا كنند. در محور دوم نيز نيروهاي عراقي موفق به پاكسازي منطقه «البودمنه» شدند و تا منطقه منازل مسكوني «البوفارس آل طه» به پيشروي خود ادامه دادند. نيروهاي عراقي همچنين پيشروي سريعي هم به سمت الكرمه در استان الانبار داشتند و توانستند ضمن پاكسازي همه مناطق اطراف آن، در فاصله 200 متري اين شهر مستقر شوند و آن را به محاصره كامل خود درآورند. حسام التميمي خبرنگار شبكه تلويزيوني العراقيه در الانبار گزارش كرد: نيروهاي ويژه لشكر 24 ارتش عراق در پي پيشروي‌هاي سريع در الكرمه حلقه محاصره تروريست‌هاي داعش را در منطقه الرشاد در منطقه الكرمه تنگ‌تر كرده‌اند. فرماندهان امنيتي مي‌گويند همه مناطق به جز مركز الكرمه را پاكسازي كرده‌اند و در انتظار صدور دستور حمله هستند تا مركز اين شهر را نيز پاكسازي كنند. نيروهاي عراقي همچنين با شناسايي تحركات نيروهاي تروريستي داعش در اطراف شهر فلوجه با كار گذشتن تعدادي مين در مسير نيروهاي داعش، 33 تن از آنها را به هلاكت رساندند. نيروهاي گردان «عاشورا» تحت نظر الحشد الشعبي هم بعد از شناسايي مواضع و تحركات نيروهاي تروريستي داعش توسط پهپاد، حملات موشكي سنگيني را شنبه شب تا صبح ديروز عليه نيروهاي تروريستي داعش انجام دادند. از طرف ديگر، فرماندهي نيروهاي «البراق» وابسته به گروه‌هاي داوطلب مردمي عراق از دفع حمله گروه‌هاي تكفيري و تروريستي داعش به پايگاه نظامي عين الاسد در منطقه البغدادي در غرب الرمادي خبرداد.  با شروع پيشروي نيروهاي مردمي و ارتش عراق در استان الانبار، منابع خبري مي‌گويند داعش نيروهاي خود را از سوريه به الانبار منتقل كرده است. به شبكه خبري اسكاي نيوز عربي، منابع عراقي اعلام كردند داعش صبح ديروز گذرگاه مرزي «الوليد» را كه تنها گذرگاه باقي مانده سمت مرز عراق با سوريه است به تصرف درآورد و از اين طريق، افراد مسلح خود را به فلوجه، دومين شهر بزرگ استان الانبار منتقل كرد تا بتواند با نيروهاي عراقي در اين استان مقابله كند. روز جمعه نيز پاسگاه مرزي سوري «تنف» آخرين پايگاه مرزي سوريه در مرز عراق به تصرف داعش در آمده بود.

   اشتون كارتر: عراقي‌ها تمايلي به نبرد ندارند !
وزير دفاع امريكا ديروز در تازه‌ترين اظهارات خود گفت تصرف شهر الرمادي عراق به دست گروه داعش نشان داد عراقي‌ها «تمايلي به جنگيدن» ندارند. به گزارش «جوان»، اشتون كارتر ديروز در گفت و‌گو با سي ان ان گفت: نيروهاي عراقي در جريان سقوط الرمادي، ميزان زيادي تسليحات از جمله شش تانك و ميزان زيادي مهمات در الرمادي باقي گذاشته‌اند البته اشتون كارتر به اين اشاره نكرده كه نيروهايي كه او به آنها اشاره مي‌كند، نيروهاي ارتش هستند نه نيروهاي مردمي موسوم به الحشد الشعبي كه براي بازپس‌گيري الرمادي مستقر شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار