کد خبر: 1239802
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶ درصدی بنزین در سطح کشور بود.

جوان آنلاین: جلیل سالاری امروز و در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تعمیرات تخصصی ترمینال‌های سامانه هوشمند سوخت در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه هیئت وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار کرد: تغییر ساعات اداری تأثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح، اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است، با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مسئله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.

به گزارش ایسنا، به گفته وی در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش به ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶ درصدی بنزین در سطح کشور بود.

او با بیان اینکه ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای خودرو‌های نوشماره عملیاتی شده، اما هنوز برای خودرو‌هایی که متقاضی کارت سوخت المثنی هستند، عملیاتی نشده است، اظهار کرد: نیاز است که مجموعه ناجی اطلاعات خودرویی را در اختیار ما قرار دهد، هم‌اکنون جلسات کارشناسی بین همکاران در سامانه هوشمند سوخت و همکاران در مجموعه پژوهش و توسعه ناجی در حال برگزاری است تا اطلاعات مورد نیاز ما از سوی مجموعه ناجی ارائه شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از نظر ما هیچ مشکلی برای فراهم‌سازی امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت وجود ندارد و به محض آنکه اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار داده شود، این سامانه در اختیار مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به‌صورت برخط خواهد بود، گفت: از نظر ما این کار انجام شده است، فقط بحث اطلاعات است که باید بارگذاری شود و سریعا این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۳ تا امروز به ۱۲۱ میلیون لیتر رسیده که رقم بالایی است، گفت: بانک ملی به عرصه پرداخت الکترونیکی جایگاه‌های عرضه سوخت وارد شده است.

او با بیان اینکه تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح کشور به‌طور مستمر در حال افزایش بوده و مسئله نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوط به آن یک الزام اساسی است، گفت: از طرف دیگر، ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مسئله محقق شد.

سالاری با بیان اینکه از تقاضای بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از جایگاه‌های عرضه را برای پشتیبانی بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم، اظهار کرد: مجموعه بانک ملی نیز کار حمایت و پشتیبانی از کارت‌خوان‌ها و هم خدمات تعمیرات و پشتیبانی را انجام می‌دهد.

به گفته وی ایجاد مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استان‌ها می‌تواند خرابی کارت‌خوان‌های جایگاه‌های عرضه را در سراسر کشور به حداقل برساند و با بهترین کیفیت در اختیار جایگاه‌داران قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار