کد خبر: 1239761
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از پیگیری‌های مستمر برای بکارگیری صنعت الکترونیک و ساخت و بهره برداری از ربات آتش‌نشان تا پایان سال جاری خبر داد.

جوان آنلاین: حمیدرضا ململی روز شنبه تصریح کرد: برنامه ایمنی پنج ساله شهر قزوین به استفاده شهرداری از تکنولوژی های نوین برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان اشاره می‌کند که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از مهندسان با دانش روز و متخصص در الکترونیک حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک امکان استفاده ربات های پرنده آتش نشان در شرایط بحرانی فراهم می‌شود، تصریح کرد: این ربات ها برای خاموش کردن آتش در ساختمان‌های بلند مرتبه و نجات افرادی که در حریق گرفتار می شوند قابلیت استفاده دارد.

ململی ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه دانش رباتیک در کشور حرف زیادی برای گفتن دارد می توانیم از ظرفیت این مجموعه علمی در حوزه آتش نشانی کمک بگیریم.

به گفته این مسوول، ماسک های دید در دود که بسیاری از مشکلات آتش نشان ها در کانون های حریق را حل کرد، توسط مهندسان دانش بنیان قزوین، طراحی و به بهره برداری رسید و اکنون نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم از این ربات های آتش نشان بهره برداری کنیم.

ململی با بیان اینکه هیچ استان دیگری در زمینه طراحی های الکترونیک دانش بنیان اقدامی انجام نداده است، گفت: اتاق فکری برای بررسی مشکلات فنی حوزه آتش نشانی ایجاد شده و مهندسان دانش بنیان استان قزوین این مشکلات بررسی می‌کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: گرچه اعتباراتی برای طراحی و ساخت این ربات در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر بیشتر موضوعات فنی در دستور کار قرار دارد تا مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفته و با مکانیزه کردن و جهش ربات‌های هوشمند از رشد صنعتی مناسبی برخوردار شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار