کد خبر: 1239710
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
در واکنش به محدودیت روادید علیه مقامات چینی؛
سخنگوی سفارت چین در آمریکا می‌گوید که پکن به هر گونه محدودیت اعمالی از سوی دولت واشنگتن پاسخ متقابل خواهد داد.

جوان آنلاین: لیو پِنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا با اشاره به محدودیت‌های جدید آمریکا علیه مقامات چینی به بهانه نقض حقوق بشر، گفت که پکن به این محدودیت‌های متقابلا پاسخ خواهد داد مگر آنکه واشنگتن رویه خود را تغییر دهد.

پنگیو دراین‌باره گفت: محدودیت‌هایی که وزارت خارجه آمریکا اعمال کرده، به شدت ناقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بنیادین روابط بین‌الملل است. چین قویا این محدودیت‌ها را محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

وی تاکید کرد: امور سین‌کیانگ، تبت و هنگ‌کنگ، امور داخلی چین بوده و هیچ کشور خارجی حق مداخله در آن را ندارد.

به گفته وی، پکن از واشنگتن می‌خواهد تا از تهمت زدن به چین دست برداشته و محدودیت‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه مقامات چینی را رفع کند. اگر آمریکا از تغییر رویه خودداری کند، چین پا پس نخواهد کشید و متعاقبا پاسخ خواهد داد.

دیپلمات ارشد چینی به ثبات اجتماعی در منطقه خودمختار سین‌کیانگ اشاره کرد که در آن «مردم از تمام گروه‌های قومی مطابق قانون از آزادی دین و مذهب برخوردارند و زبان و فرهنگ اقلیت‌های قومی از جمله اویغورها، محافظت و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.» وی همچنین بر توسعه اقتصادی قدرتمند، هماهنگی اجتماعی و ثبات در تبت نیز اشاره و تاکید کرد که «از زمان اجرای قانون صیانت از فرمان امنیت ملی در هنگ‌کنگ نیز، ثبات و توسعه اجتماعی به این منطقه بازگشته و آزادی مطبوعات و بیان در هنگ‌کنگ، بهتر از قبل مورد حفاظت قرار گرفته است.»

در این بین، به گفته دیپلمات چینی «طرف آمریکایی از طریق جعل و سرهم کردن شواهد، به اصطلاح "سرکوب فراملیتی" را از خودش ساخته است تا مقامات امنیتی و سایر مقامان چینی را تحت پیگرد قرار دهد. چین قاطعانه با این مساله مخالفت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز از اعمال محدودیت‌های مرتبط با روادید درباره مقامات چینی که واشنگتن معتقد است در «سرکوب اقلیت‌های مذهبی و نژادی در سین‌کیانگ، هنگ‌کنگ و تبت» دخیل هستند، خبر داد.

برچسب ها: چین ، امریکا ، تحریم ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار