کد خبر: 1238829
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
نماینده مجلس د‌ر گفتگو با «جوان»:
عبدالجلال ایری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در مورد ارائه تسهیلات و زمین به مردم برای ساخت مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه بستری قانونی طراحی شده است که در بحث ساخت مسکن با مشارکت مردم باشد.

جوان آنلاین: یک نماینده مجلس با بیان اینکه همه فرایند‌های ساخت مسکن باید با مشارکت مردم باشد و گریزی از آن نیست، گفت: در قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه، بستری قانونی طراحی شده است که ساخت مسکن با مشارکت مردم باشد. اگر مردم به عنوان شخص حقیقی و حقوقی در قالب پیمانکار و سازنده پای کار بیایند، اثرگذار خواهد بود و هیچ زمانی هیچ چارچوب قانونی نتوانسته است غیر از این روش نه در ایران بلکه کل دنیا در بحث مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر اثرگذار باشد. 
 
عبدالجلال ایری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در مورد ارائه تسهیلات و زمین به مردم برای ساخت مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه بستری قانونی طراحی شده است که در بحث ساخت مسکن با مشارکت مردم باشد. اگر مردم به عنوان شخص حقیقی و حقوقی در قالب پیمانکار و سازنده پای کار بیایند اثرگذار خواهد بود و هیچ زمانی هیچ چارچوب قانونی نتوانسته است غیر از این روش نه در ایران بلکه کل دنیا در بحث مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر اثرگذار باشد. 
وی اظهار کرد: همه فرایند‌های ساخت مسکن باید با مشارکت مردم باشد و گریزی از آن نیست. قانونگذار در تمام رده‌های تأمین مسکن بستر را مشخص کرده است. به لحاظ تأمین زمین و مصالح و سرمایه بستر مشخص شده، ولی متأسفانه هر سه موضوع هر جایی که دست دولت در آن بوده اجرایی نشده است. 
ایری بیان کرد: بانک‌های خصوصی مقصر هستند که تسهیلات مسکن را پرداخت نمی‌کنند. دولت نتوانسته است به تعهدات ۲۰ درصدی خود از محل بانک‌ها عمل کند. 
ایری در پایان بیان کرد: باید مردم محور اصلی ساخت مسکن باشند، از همین رو باید دولت زمینه را فراهم و در مسئله ساخت مسکن، طبق قانون بستر ساخت مسکن با مشارکت مردم را تهیه کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار