کد خبر: 1238642
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
۲۷ زائر ایرانی در عربستان فوت کردند که پیکر ۱۲ نفر از آن‌ها در این کشور به خاک سپرده و پیکر ۹ نفر به کشور منتقل شد.

جوان آنلاین: ستاد مکه مکرمه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا بامداد امروز نزدیک به ۵۸۰۰۰ نفر از عربستان راهی ایران شده اند و جمع زائران و عوامل باقیمانده در عربستان بیش از ۲۸۵۰۰ نفر است.

به گزارش تسنیم، ستاد مکه مکرمه در این اطلاعیه‌ای می‌افزاید: حدود ۷۰ درصد از زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا بامداد امروز بیش از ۱۸۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۱۳۶ کاروان در مکه مکرمه حضور دارند و تعداد حجاج در مدینه منوره نیز ۱۰۰۴۸ نفر در قالب ۷۲ کاروان اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، تا بامداد امروز ۴۲۲۹۰ زائر و عوامل از فرودگاه مدینه و ۱۵۵۴۲ نفر هم از طریق فرودگاه جده به ایستگاه‌های پروازی در ایران انتقال یافتند.

این گزارش، با اشاره به انتقال مجموعاً ۴۱۴ کاروان به ایران می‌افزاید که زائران این کاروان‌ها با ۲۴۸ پرواز هواپیمایی ایران ایر از دو فرودگاه مدینه و جده راهی کشورمان شدند.

در این گزارش به جان باختن ۲۷ زائر ایرانی در عربستان اشاره شده و آمده است پیکر ۱۲ نفر از جان باختگان دفن و ۹ پیکر نیز به ایران منتقل شده و انتقال بقیه پیکر‌ها نیز در حال پیگیری است.

گفتنی است امسال ۸۷۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی از استان‌های مختلف کشورمان عازم سرزمین وحی شدند و خروج آن‌ها از عربستان از طریق دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیر آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار